Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Post een foto van je zadel - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Post een foto van je zadel

Dennis, zit je achterlampje niet te laag? of komt het door de opnamehoek van de foto? :roll:
Hij zit idd erg laag maar hij schijnt precies over de band heen. Op de foto lijkt hij te laag te staan maar dat komt door de hoek waarin de foto genomen is :)
Wie rijd er nog meer met een Brooks met dubbele rails ?
Mij is nu voor de 2e keer een nieuwe klem door z'n tandjes heen geslipt toen ik over een drempel reed waardoor het zadel naar achter kantelt. Ik heb het nu opgelost door de voorkant van het zadel vast te snoeren met tyraps aan het fiets frame. Nu zit het zadel muurvast en kan het niet meer naar achter kantelen. Mooi is anders natuurlijk maar het werkt wel.

Ik lees verhalen dat Brooks zadelklemmen zeer zwak zijn , zou toch eigenlijk niet mogen bij een zadel van 150€ Hebben Leppers zoals bijv de Primus hier ook last van of zijn die klemmen een stuk sterker ?

Afbeelding
Zo 'n ding , want een zadel is het niet , zou ik aan de muur hangen als een ;"unindentified piece of art ".
Twee Brooks B190's heb ik aan prut gereden (beide keren problemen met het frame; zadeldek was nog prima), nu ben ik over op de Lepper Primus. Frame van de Primus is véél degelijker dan van de Brooks zadels.
ANDO schreef:Zo 'n ding , want een zadel is het niet , zou ik aan de muur hangen als een ;"unindentified piece of art ".
Maar niet nadat je een spellingscontrole over het naambordje hebt laten gaan :wink: .

Overigens wel een leuk idee, als kunstobject: een muur vol vroegtijdig overleden Brookszadels. Titel: S(H)IT.
Ach , die "n "had ik nog over ....

groet.
Je kunt 'm maar beter kwijt zijn inderdaad :lol: .
Graag zou ik jullie het Flite-zadel (Selle Italia) willen laten zien op mijn Snel Explorer (2002), zoals dat er uit ziet na ca. 100.000 km. Maar het plaatsen van een afbeelding is helaas nog vrij ingewikkeld, voor mij althans.
Zo zagen m'n B67's Select eruit toen ze nieuw waren.

Afbeelding



Ik heb met deze 500 km gereden.

Afbeelding




En met deze bijna 2000 km

Afbeelding




Je ziet echt dat ze hoe langer je ze gebruik hoe donkerder ze worden. Ik vind het wel mooi uitzien zo :) Die waarmee ik 2000 km mee gereden heb is perfect ingereden nu , als je hem ziet denk je van hij mag best opgespannen worden , maar hij zit echt fijn.

Afbeelding

Afbeelding
@Dennis1987: leuk ... heb je geen last van krakende veren? Mijn vrouw anders wel, niet dat dit nu weer zo erg storend is, ma ja ...
Soms piepen ze wel een beetje ja :) maar daar stoor ik me gelukkig niet aan. Liever een piepend zadel waar je zo fijn in zit dat je makkelijk 100km op een dag kunt afleggen dan een zadel die niet piept en waarmee je na een uurtje behoorlijke zadelpijn hebt.
Afbeelding

Deze had ik nog niet gezien. Bovenkant van leer, binnen met gel gevuld. Hard, maar niet te. 100 km per dag zonder pijn. Op mijn www mijn ervaringen en verschillen tussen een gel zadel, een leren brooks en deze.
Ik had graag je ervaringen gelezen doch je link doet het niet.
Afbeelding

Hierbij mijn Selle Royal Respiro 50s moderate zadel wat na ongeveer 10.000 km toch enige slijtage plekken vertoond. Ik ben benieuwd hoelang hij het nog volhoud voordat het leer echt door is. Van dit zadel heb ik zelf besloten dat dit het beste bij mij past.

Het is net zoals het zadel van Wimbas een redelijk hard met gel gevuld zadel met een leren dekje.

Ik denk dat de versie van Wimbas een nieuwere uitvoering is van mijn Respiro 50.

Pieter
wimbas schreef:Afbeelding

Deze had ik nog niet gezien. Bovenkant van leer, binnen met gel gevuld. Hard, maar niet te. 100 km per dag zonder pijn. Op mijn www mijn ervaringen en verschillen tussen een gel zadel, een leren brooks en deze.
Wimbas, welk zadel heb je nu eigenlijk op je fiets zitten. Hier zie ik een foto van een zwart zadel en op je site zie ik een bruin zadel op de fiets.
En is je zadel van leer of kunststof?

groet, Joop
Inge probeer deze dan maar, bij mij werkt de link wel.

https://wimbassist.wordpress.com/2014/0 ... t-verhaal/


Kwootje, ik heb inderdaad dezelfde op mijn Koga. Ook ik heb al wel wat last van slijtage plekken, maar wil ook niet anders meer.

joop.r op mijn Koga zit het bruine zadel. Ik heb dit jaar nog een fiets gekocht ( waarover later meer, ben bezig met een verhaal) en het standaard zadel direct laten vervangen door opnieuw een Selle Royal Respiro. En dat werd een zwarte uitvoering. De zwarte is ook hard gevuld met gel met een leren dekje. Als deze of de bruine versleten zijn, koop ik weer hetzelfde zadel.
Wimbas - dank voor de link - doet het inderdaad. Top! Mocht ik tzt een nieuw zadel nodig hebben ga ik zeker naar de selle kijken. Had er al vaker goede berichten over gelezen. Voor nu voldoet de SQ 602 prima.
Toch blijf ik me iedere keer weer verbazen over een aantal de zadels die op de foto te zien zijn. Ergens klopt het niet helemaal.
Van de twee richtlijnen je zadel moet horizontaal staan en je zit op je zitbotjes. Zover ik het begrijp zitten ze als een vorst op die zadels.
wimbas schreef:
joop.r op mijn Koga zit het bruine zadel. Ik heb dit jaar nog een fiets gekocht ( waarover later meer, ben bezig met een verhaal) en het standaard zadel direct laten vervangen door opnieuw een Selle Royal Respiro. En dat werd een zwarte uitvoering. De zwarte is ook hard gevuld met gel met een leren dekje. Als deze of de bruine versleten zijn, koop ik weer hetzelfde zadel.
Duidelijk, heb ik toch nog een vraag als het mag. Is het juist dat het bruine zadel een kunststof dek heeft en als dat zo is, kun je aangeven welk van de twee comfortabeler is. Geen last van broeiende billen op het kunststof?

groet, Joop