Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 94 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Afbeelding

Mijn eerste fietsvakantie ( http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 12&t=22693 ) mocht ik op een geleende fiets gaan. De vakantie is zo goed bevallen, dat ik nu mijn eigen fiets heb klaargemaakt.
Het vlinderstuur is vervangen door een rechter stuur met ergon 3 handvatten ivm tintelende handen. Het Brooks zadel B17 pre aged is vervangen door een Selle Royal Respiro Moderate. Vakantietassen en frametasje gekregen van de kinderen. Ik ben klaar voor mijn rondje Vogezen volgende week.
Alweer twee weekjes terug (of was het drie), maar ik wilde jullie een fotootje van mijn roadtrain toch niet onthouden:

Afbeelding

Ook de bospaadjes in Drenthe schuwen we niet (maar mak an...):

Afbeelding

En ook de wandelwagenoptie van de Chinook is eigenlijk verrekte handig:

Afbeelding

Ideaal ding. Maar je voelt het wel achter je fiets :oops: .
Afbeelding

Racefiets van Marktplaats (Bulls Ultegra 600) met nieuwe wielen (H+Son SL42 velgen).
Dunne bandjes dus weinig off-road werk voor mij :) Inmiddels twee vakanties overleefd (Rome en Pamplona). Tentje achterop is een heerlijk ruime 3-persoons Big Agnes Copper Spur.
Afbeelding

Nu al 10 jaar vakantie, woon-werk en tourfiets.
Net volledig gedemonteerd en geremonteerd.

Xesco hybrid frame en vork
LX/Deore/Race Face aandrijving
Zelfgebouwde DTSwiss TK540 wielen met Shimano naafdynamo
Conti TopTouring (die worden vervangen door marathon supremes
Tubus dragers
Titec/Oval/WTB contactpunten

Tot nu toe prima fiets, hoop er nog vele jaren mee te doen.
Anders schreef:
Racefiets van Marktplaats (Bulls Ultegra 600) met nieuwe wielen (H+Son SL42 velgen).
Dunne bandjes dus weinig off-road werk voor mij :) Inmiddels twee vakanties overleefd (Rome en Pamplona). Tentje achterop is een heerlijk ruime 3-persoons Big Agnes Copper Spur.
Dacht ik in het langs-scrollen heel even een fiets met carbon clinchers met bepakking te zien 8) !
Wel mooi, lijkt me lekker voor weekendje weg zo op de racefiets, wat voor drager zit erop?
PieterQC schreef:Afbeelding

Nu al 10 jaar vakantie, woon-werk en tourfiets.
Net volledig gedemonteerd en geremonteerd.

Xesco hybrid frame en vork
LX/Deore/Race Face aandrijving
Zelfgebouwde DTSwiss TK540 wielen met Shimano naafdynamo
Conti TopTouring (die worden vervangen door marathon supremes
Tubus dragers
Titec/Oval/WTB contactpunten

Tot nu toe prima fiets, hoop er nog vele jaren mee te doen.
Vraagje
Is die voordragen een Tubus Tara en zit die dan niet net verkeerd om?

-Jan
JanH schreef:
PieterQC schreef:Afbeelding

Nu al 10 jaar vakantie, woon-werk en tourfiets.
Net volledig gedemonteerd en geremonteerd.

Xesco hybrid frame en vork
LX/Deore/Race Face aandrijving
Zelfgebouwde DTSwiss TK540 wielen met Shimano naafdynamo
Conti TopTouring (die worden vervangen door marathon supremes
Tubus dragers
Titec/Oval/WTB contactpunten

Tot nu toe prima fiets, hoop er nog vele jaren mee te doen.
Vraagje
Is die voordragen een Tubus Tara en zit die dan niet net verkeerd om?

-Jan
Ja, en ja !
viel mij ook gelijk al op, dan resteert mij nog de vraag: waarom?
Gewoon, omdat het kan!
berger schreef:
Anders schreef:
Racefiets van Marktplaats (Bulls Ultegra 600) met nieuwe wielen (H+Son SL42 velgen).
Dunne bandjes dus weinig off-road werk voor mij :) Inmiddels twee vakanties overleefd (Rome en Pamplona). Tentje achterop is een heerlijk ruime 3-persoons Big Agnes Copper Spur.
Dacht ik in het langs-scrollen heel even een fiets met carbon clinchers met bepakking te zien 8) !
Wel mooi, lijkt me lekker voor weekendje weg zo op de racefiets, wat voor drager zit erop?
Thx! Het is een Tubus Fly met QR-adapter zodat ie direct op het wiel rust ipv op het frame. De drager oogt iel maar is oerdegelijk. Opgegeven max gewicht is 18 kilo, dat heb ik een paar keer wel gehaald met boodschappen en ook toen nul problemen qua instabiliteit.
Giant Super Tourer uit 1985 (een van de eerste nederlandse Giant's toen nog van Koga)

oorspronkelijke uitvoering
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gideon, je ziet bijna geen verschil tussen origineel en nu (wielen, standaard en lamp zijn zo te zien wel nieuw). Is dat omdat hij zo uit de doos komt of omdat je deze helemaal hebt laten restaureren?
Andere velgen, voornaaf, achternaaf aangepast van 124 naar 130mm, andere koplamp , alleen achterwiel door bike4travel laten spaken voor de rest zelf tot laatste schroefje en kogeltje uit- en in elkaar.
Standaard zit er niet meer op?
De fiets heb ik 2 jaar geleden van Mp. gekocht, was nauwelijks gebruikt. Oh ja en andere banden, rem- en versnellingskabels, achterlicht en stuurlint.
@Gideon: Mooi werk hoor, zou een "Quality touched by Gideon" sticker laten maken 8)
Yes, knappe fiets hoor! Ik heb echt een zwak voor zulke klassiekers. Fietst ie goed met bepakking? Heb je de spatborden eraf gehaald omdat er anders geen bredere banden in pasten, of fiets je toch alleen met mooi weer? En heb je alleen de buitenring van de kettingbladen afgeschroefd, of zijn die nieuw? Als ze nieuw zijn: geen behoefte aan een lager verzet? (nu is het 52-39 / 12-21 ofzo?)
urje schreef:Yes, knappe fiets hoor! Ik heb echt een zwak voor zulke klassiekers. Fietst ie goed met bepakking? Heb je de spatborden eraf gehaald omdat er anders geen bredere banden in pasten, of fiets je toch alleen met mooi weer? En heb je alleen de buitenring van de kettingbladen afgeschroefd, of zijn die nieuw? Als ze nieuw zijn: geen behoefte aan een lager verzet? (nu is het 52-39 / 12-21 ofzo?)
Dank je. Bepakking dat weet ik niet. Er zaten rvs spatborden op, en omdat ik met deze fiets af en toe een "mooi weer" tochtje maak en inderdaad voor ruimte voor de bredere banden. Achterband (37-622) past net.
Omdat er bijna niet mee gefietst is, is alles in zéér goede staat, zo ook de kettingbladen, ketting en UG cassette. Alleen de kettingrand heb ik er afgehaald.
Nu: 52-42 in combinatie met met 6-speed 13-23. Omdat het een UG cassette is (veel harder/slijtvaster dan de HG), pas ik misschien de voorbladen aan naar 36-48.

Dagelijkse km's leg ik af op een Giant Exp. '90 of ligfiets, daarnaast vind ik deze oude modellen leuk, simpel van opzet en ze zijn "ijzer"sterk"
(maar voorlopig blijft het bij kijken naar de fiets, zit met hernia)
Ik ben heel blij met mijn Herwerden Roadmaster 28. Heerlijk voor op vakantie, als robuuste woon-werk fiets en trainingsbeest. Ik heb hem sinds oktober en de hele winter mocht de Tacx hometrainer werkloos in een hoekje van de kamer blijven staan. Windkracht 10, aartsdonker... geen probleem. Bekende specificaties: Brooks B17, Rohloff, Son 28, Exal 19, Schwalbe Dureme en Plug III. Bewust gekozen voor staal, omdat ik zo'n fiets mooier vind dan de (groene) Santos van mijn wederhelft ;)

Afbeelding
Hierbij stel ik me ook even voor: Dirk-jan.
Sinds een week de trotse eigenaar van deze Koga Traveller.

http://i1044.photobucket.com/albums/b44 ... soliwv.jpg

Lx en XT gemonteerd, naaf dynamo, tubus dragers, b17 zadel.
Tassen staan nog op het verlanglijstje.

Over 2 weken gaan we voor het eerst op pad. Dit in combinatie met ons VW campertje.

Groetjes, D-J
Afbeelding

In 22 dagen naar Skagen en terug (2574 km), 2 lekke banden, 2 keer nieuwe pedalen.

Afbeelding

Dat ken, met Shimano Altus!
Marko, 2 keer nieuwe pedalen op een goede 2000km? Ongeluk of rommelpedalen?