Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 118 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Dat is een hele verzameling! Mooi dat je je reisfiets naar een rohloff kon ombouwen. Was dat een lastige operatie?
Bedankt

De ombouw ging heel goed, het frame had al een horizontale pat, dus de ketting op spanning brengen is heel gemakkelijk.
De verankering van de naaf zit mee ingewerkt in de adapter van de schijfrem, dat was een idee van de fietsmaker (Rob Akkermans/Bikeboutique Elsloo).
Zelfs de kabels zijn redelijk mooi weggewerkt, deze lopen samen met de remleiding naar het achterwiel.
De gripshifter zelf zit ook mooi verstopt onder het stuur met een stubby.
Hallo. Idd mooie fietsen heb je daar.
Ik ben ook wel benieuwd naar de oplossingen van Rob. Ik weet dat hij kundig is :wink:
Maar als je eens foto's daarvan hebt om op de site te zetten, graag.
Kleine update , zo staat hij er nu bij. Al een tijdje , maar ik had hem hier nog niet gepost.


Afbeelding

Afbeelding
De panniers zijn 46Liter en de stuur en zadeltas elk 10Liter.

Afbeelding
Achterlampje heb ik bevestigt aan de linker pannier. Aan de rechter pannier komt dezelfde nog eens te hangen.

Afbeelding
Aan het stuur heb ik de Brooks Glenbrook tas en de 2x200 Lumen Knog Blinder voorlampen.
Ja maar... fíets je er ook mee? Het ziet er nagelnieuw uit allemaal :wink:
Heel weinig maar de laatste tijd. Ik heb de fiets nu een dik jaar en heb ong 1000km ermee gereden. Maar wat je niet gebruikt slijt ook niet :)
Dat is waar! Zullen we afspreken dat de volgende foto ergens op een mooie verlaten plek is, waar de fiets tot z'n recht komt :P ?
Dennis1987 schreef:Heel weinig maar de laatste tijd. Ik heb de fiets nu een dik jaar en heb ong 1000km ermee gereden. Maar wat je niet gebruikt slijt ook niet :)
En dat terwijl je in één van de mooiste fietsgebieden van Nederland woont, met zowat alle kanten op (offroad)plezier. Kempen, Noord-oost Limburg, de Voerstreek, Ardennen, Eifel......om over dat fijne Zuid Limburg met jouw woonplaats maar niet eens te beginnen.
cervus schreef:Hallo. Idd mooie fietsen heb je daar.
Ik ben ook wel benieuwd naar de oplossingen van Rob. Ik weet dat hij kundig is :wink:
Maar als je eens foto's daarvan hebt om op de site te zetten, graag.
Cervus, hierbij enkele detailfoto's van de setup en nog eentje volledig.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dat is netjes gemaakt.
Het lijkt dat er nogal wat materiaal van de adaptor is gehaald, maar Rob kenende zal dat wel doordacht zijn.

Het mooie belletje valt mij nu ook op.
Alie?
En is die goed hoorbaar?
Kun je die om het stuur heen klemmen dmv openbuigen of moet je die vanaf het uiteinde erop schuiven?
Da's toch een Knog Oi? Of een nepperd? Die bel bedoel ik?
Rob is inderdaad iemand die een meester is in z'n vak. Los daarvan ook nog een heel sympathieke kerel en een geweldige mountainbiker :D

Maar de adapter is niet zelf gefreesd door hem, het is een van Cycle Monkey - Monkey Bone
https://www.rohloff.de/en/technology/tu ... html#c9485

Van de bel ben ik niet zo tevreden, zeer zwak geluid, de veer is veel te zwak. M'n 8 euro belletje van BBB deed het stukken beter.
Dit is de Knog Oi dat ik via een kickstarter campagne gekocht heb.
Mooi is het wel, het metalen gedeelte is maar een halve cirkel. Die kon je gemakkelijk rond het stuur heen buigen.
Ja, ik ken hem uit de mtb tijd. Sympathieke kerel inderdaad.
Destijds nog genoeg van hem opgestoken.
Dezelfde horizontale padden worden ook op andere Genesisframes gebruikt, zoals op de Longitude. 27,5 plus frame geschikt voor Rohloff.

Afbeelding

Afbeelding

Gr Leo Jansen
http://dutchcargobike.com.au/wp-content ... amed-3.jpg

Zo ziet mijn fiets er ongeveer uit, maar dan met andere onderdelen. Het lukte mij niet om een foto van mijn eigen fiets te plaatsen. Ik ben daar geen expert in. Tips welkom.

Onderdelen.

Alfine 8
Schwalbe Marathon plus banden
Gates Belt
Tektro gemini schijfremmen
Messenger 800
Zie deze post.
Met Tinypic heb ik de ervaring dat deze erg makkelijk werkt omdat je direct de foto kan verkleinen naar een formaat wat op een bulletinboard als dit forum makkelijk te tonen is.
Wat is hier misgelopen? Toen ik ze erop zette deze middag waren de foto's te zien. Dus gelukt! dacht ik. Nu staat enkel het woord afbeelding...
Afbeelding
Afbeelding
J.W. schreef:Wat is hier misgelopen? Toen ik ze erop zette deze middag waren de foto's te zien. Dus gelukt! dacht ik. Nu staat enkel het woord afbeelding...
Inderdaad alleen afbeelding...

Als ik de link open in een nieuw tabblad, kan krijg ik een redirect (302 moved) en daarna een "Sign in with your Google Account" window. Dat zal de oorzaak wezen.

Probeer eens iets anders dan Google zou ik zeggen, zie hier voor suggesties.