Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 130 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Gotmyselfabikefriday schreef:
zo 01 apr, 2018 13:12
Maar kan er geen mountainbike parcours mee fietsen. Weleens geprobeerd en kreeg toen een boze meneer achter mij, omdat ik de boel tegenhield :lol:
Gebeurde mij met een echte MTB ook hoor ;)
Na al dat rohloff geweld... mijn asfaltfiets...

Afbeelding

...is er ook weer klaar voor (momenteel weer in audax modus... zonder achterdrager en met achterlamp op het spatbord)
Fedor schreef:
zo 01 apr, 2018 13:48
Gebeurde mij met een echte MTB ook hoor ;)
[/quote]
Ah, oke. Sommige van die lui zitten dan kennelijk heerlijk in zo'n flow en kunnen dan even geen obstakels hebben :twisted:

@daulagari bike friday is overigens een prima bedrijf. Het communiceert fijn met ze, ze handelen vragen goed af, ze zijn goed bereikbaar en ze leveren gewoon kwaliteit. Toen ik mijn fiets binnen kreeg was er een probleem maar dat kon elke fietsenmaker zo oplossen, en van bike friday kreeg ik geld toe om dat probleem op te lossen. Als ik in de toekomst weer een vouwfiets ga kopen, dan doe ik dat bij bike friday. Er zit ook een hele lange garantie op het frame en alle onderdelen zijn ook in NL vervangbaar. Alle fietsenmakers kunnen mijn vouwfiets repareren als er iets aan kapot is. Prima product, al kost het nogal wat.
Mijn laatste aanwinst, een Salsa Casseroll eind november aangeschaft via MP, maar nu pas ertoe gekomen om in te richten naar mijn wensen:
Salsa Casseroll.jpg
Bedoeld als lichte en snelle tourer/randonneur, hopen dat hij minder zwabbert met wat lading dan de Panasonic die ik eerst hiervoor bedacht had...
Tot nu toe (nog niet heel veel erop gereden) een bijzonder fijne fiets, en inderdaad behoorlijk licht in gewicht! Meestal zal ik hem met een kleinere Carradice tas gebruiken (Barley 9L), voorrekje heb ik er ook nog bij, maar dat moet nog eens gemonteerd worden of misschien ook wel niet nodig.
Dura Ace 9sp onderbuisshifters en naven, Ultegra triple crank, Nitto 135 randonneurstuur, Fizik zadel (wordt wrsch vervangen door Brooks Professional), Zoom titanium zadelpen die ik nog had liggen, stuurpen die wat omhoog gaat voor het comfort, Panaracer Pasela ProTite 35mm banden, Avid Shorty Ultimate remmetjes. Die laatste vallen mij wat tegen, remkracht is een stuk minder dan v-brakes of magura's, maar vooral dat gegil is verschrikkelijk :evil:, en het is mij nog niet gelukt om dat volledig weg te krijgen (een bel heb je dus niet echt nodig :roll:).
Heeft iemand daar nog goede ideeën over misschien?

gr Jeroen
Hij is geslaagd voor de eerste test, mijn Specialized Sequoia (de voorste op de foto). Dat het een te gekke graveller is, wist ik al. Dat ie een perfecte aanhangfietstrekker is, had ik ook al mogen ervaren. En sinds dit weekend weet ik dat ie ook niet vies is van een korte vakantie met bepakking. Twee kleine tassen achterop en hup, de Eifel in, om na precies 406 kilometer weer de oprit op te rijden. Mijn fietsvriend (met precies dezelfde fiets, maar andere tassen) en ik zijn zeer tevreden over het comfort van het stalen frame (carbon vork) en de 105-shimano groep (48x32, 11-36). Dat de Roval wielen superlicht rollen wisten we al. En met de 42 mm brede banden (Sawtooth van Specialized) hebben we zonder problemen heel wat onverharde kilometers kunnen maken de afgelopen dagen (deel van de Gallo Romeinse Cityhopper gereden). De voorvork is voorzien van nokjes, dus we kunnen de bepakking uitbreiden en verder rijden. Ooit, als we meer tijd krijgen.


Afbeelding
B039F6AB-07C7-4851-93B1-F58C7B26AE5C.jpeg
Lekkebandvoor schreef: <Fiets in regenachtig weer bij een grensovergang>
Dat is meer een Raadplaatje ;-)

Fietsvriend schreef:Hij is geslaagd voor de eerste test, mijn Specialized Sequoia (de voorste op de foto). Dat het een te gekke graveller is, wist ik al. Dat ie een perfecte aanhangfietstrekker is, had ik ook al mogen ervaren. En sinds dit weekend weet ik dat ie ook niet vies is van een korte vakantie met bepakking.
Handig om met je vriend dezelfde fiets te kopen, kan het niet aan de fiets liggen als een van de twee achterblijft of juist sneller gaat. Leuke fietsen, dat ze maar veel gravel mogen zien!

Wat is die constructie die onder het zadel zit?
jeroenh schreef: Mijn laatste aanwinst, een Salsa Casseroll eind november aangeschaft via MP, maar nu pas ertoe gekomen om in te richten naar mijn wensen...

Avid Shorty Ultimate remmetjes. Die laatste vallen mij wat tegen, remkracht is een stuk minder dan v-brakes of magura's, maar vooral dat gegil is verschrikkelijk :evil:, en het is mij nog niet gelukt om dat volledig weg te krijgen
Misschien niet zo erg dat het tot april heeft geduurd, z'n mooie snelle tourer/randonneur is toch meer iets voor mooi weer. Wat betreft het gegil zou je een ander merk remblokjes kunnen proberen, wat ook wel eens (tijdelijk) wil helpen is ze met een miniem andere hoek op de velg te laten drukken.

Met wat voor lading wil je er mee gaan rijden; met wat voor bepakking ging de Panasonic zwabberen?
daulagari schreef: Misschien niet zo erg dat het tot april heeft geduurd, z'n mooie snelle tourer/randonneur is toch meer iets voor mooi weer. Wat betreft het gegil zou je een ander merk remblokjes kunnen proberen, wat ook wel eens (tijdelijk) wil helpen is ze met een miniem andere hoek op de velg te laten drukken.
Met wat voor lading wil je er mee gaan rijden; met bepakking ging de Panasonic zwabberen?
Nou het is niet helemaal de bedoeling om er alleen met mooi weer mee te rijden, daarvoor zitten er juist spatborden op! Het gegil is inmiddels verdwenen, combinatie(?) van ander merk blokjes (nu SwisStop) en inderdaad wat meer toe-in, maar nog steeds vind ik ze niet geweldig goed remmen, v-brakes gaat vele malen beter of Magura’s is natuurlijk ook een optie.
Bepakking moet ik nog eens goed uitzoeken, heb er inmiddels ook een achterrekje op (Tubus Airy van MP) en een mooi GB Aravis zadel (ook MP) en moet nog eens het voorrekje monteren. Dan zou het toch moeten lukken, en hopelijk met minder zwabberen, hij voelt in ieder geval wat steviger/minder flexibel dan de Panasonic. Dat ga ik van de zomer verder wel eens uitzoeken, eerst maar de Maasroute met de traktor doen, die zal zeker niet zwabberen!
Die dwarskabel van je remmen aan de voorkant lijkt me ook veels te lang, dat remt nooit goed idd.

Ome Sheldon weet raad;
https://sheldonbrown.com/cantilever-geometry.html
Fietsvriend schreef:
ma 21 mei, 2018 20:07
Afbeelding
Mijn fietsvriend (met precies dezelfde fiets, maar andere tassen) en ik zijn zeer tevreden over het comfort van het stalen frame (carbon vork) en de 105-shimano groep (48x32, 11-36).
Waarom hebben jullie voor een zelfgebouwde versie gekozen op basis van het losse frame (de pro-module) ipv van voor de witte variant met 105 groep?

De 48-32 crank is toch van PraxisWorks, niet van Shimano? Die maken toch alleen een 53-39, 52-36, 50-34 en 46-36?
Afbeelding
Twee weken met een tentje door Engeland en Wales, het is nu dus officieel een vakantiefiets. Ook geen onverdienstelijke randonneur voor lastige brevetten met duivelse trappen en "gravelpaden" waar een geit nog z'n enkels zou breken...

Nog een actie foto:
chris n schreef: Best bike award goes to this guy:

Afbeelding
DSC_0212 by Jo Page, on Flickr
Marten's creaties worden ook internationaal op waarde geschat!
(excusé de hamsterwangen, ik was net een boterham aan het wegwerken; een brevet rijden is 50% fietsen en 50% eten :lol:)
More, please...
Prachtige fiets!

De flap voor snap ik maar waarom die enorme flap achter? Zodat iedereen die jij inhaalt geen last heeft van opspattend water? ;)
PeterFokkinga schreef:
ma 18 jun, 2018 22:54
Afbeelding
Prachtig! :D
Fedor schreef:
di 19 jun, 2018 06:18
De flap voor snap ik maar waarom die enorme flap achter? Zodat iedereen die jij inhaalt geen last heeft van opspattend water? ;)
Als je op nat wegdek c.q. in de regen in een groep rijdt wordt de flap hogelijk gewaardeerd door degene die achter je rijdt :)

Zal eens kijken of ik nog wat meer fotootjes heb.
Ik kan niet zien of lezen wat voor een fiets dat is, die blauwe met koppelingen.
Georg schreef:
di 19 jun, 2018 09:39
Ik kan niet zien of lezen wat voor een fiets dat is, die blauwe met koppelingen.
M-gineering.(nl)
PeterFokkinga schreef:
di 19 jun, 2018 09:06
Als je op nat wegdek c.q. in de regen in een groep rijdt wordt de flap hogelijk gewaardeerd door degene die achter je rijdt :)
Hebben de anderen dan ook zulke spatlappen of ben je de enige sociale rijder ;)
Fedor schreef:
di 19 jun, 2018 09:54
Hebben de anderen dan ook zulke spatlappen of ben je de enige sociale rijder ;)
Het antwoord vind je o.a. hier
Zulke lange achterspatborden zijn vrij normaal onder brevetrijders, al rijden velen tegenwoordig ook compleet zonder spatborden en dus ook zonder spatlappen (vroeger mocht dat niet). Compact in een groepje rijden geeft flink wat minder luchtweerstand, maar als je nat gespoten wordt is het geen feest.