Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 140 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Bridgestone SM schreef:
ma 13 mei, 2019 23:02
Dit Topic is veel breder "post eens een foto van je vakantiefiets" ... en dat zie je dan ook.
Als je die vriendin had gevraagd een foto van haar oude of nieuwe vakantiefiets te plaatsen, was het on topic geweest. Nu dreigt dit uit te dijen tot een algemeen fietsfototopic.
peter de rijk schreef:
ma 13 mei, 2019 23:17
Bridgestone SM schreef:
ma 13 mei, 2019 23:02
Dit Topic is veel breder "post eens een foto van je vakantiefiets" ... en dat zie je dan ook.
Als je die vriendin had gevraagd een foto van haar oude of nieuwe vakantiefiets te plaatsen, was het on topic geweest. Nu dreigt dit uit te dijen tot een algemeen fietsfototopic.
Op de fietstassen en het zadel na is het gewoon "mijn" eerste Bridgestone.
Ik vond het een leuke bijkomstigheid dat juist deze ene fiets de aanleiding was voor mijn aankoop.

Maar goed, ik zal het niet meer doen, ik ga zoeken naar een kiekje van mijn eigen schijfrem Bridgestone.

Groeten BSM
Het is natuurlijk ieders volste recht om hier een topic over je eigen fiets te openen. En dan maakt het niet uit of het een oude, nieuwe, lelijke, mooie is. Kun je volledig uitwijden over alles wat je ermee doet en welke reizen je ermee maakt. Het forum van mountainbike heeft daar een zeer populair hoekje voor, het zgn. SYS (Show Your Stuff). Zoals de mijne, over mijn (stalen) Pace RC529: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... 4&t=140872
Travelmaster schreef:
di 14 mei, 2019 09:59
Het is natuurlijk ieders volste recht om hier een topic over je eigen fiets te openen. En dan maakt het niet uit of het een oude, nieuwe, lelijke, mooie is. Kun je volledig uitwijden over alles wat je ermee doet en welke reizen je ermee maakt. Het forum van mountainbike heeft daar een zeer populair hoekje voor, het zgn. SYS (Show Your Stuff). Zoals de mijne, over mijn (stalen) Pace RC529: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... 4&t=140872
Hoezo: rijd je dan niet met een travelmaster??? :D
Zeker wel. Maar dat doet daar weer niet ter zake :wink:
Bridgestone SM schreef:
ma 13 mei, 2019 17:59
jaccow schreef:
ma 13 mei, 2019 17:43
Ik moet maar eens een foto plaatsen van mijn Batavus Randonneur GL. Ik heb laatst een tweede exemplaar opgepikt welke de vorige eigenaar blijkbaar in 1982 cadeau had gekregen.

Verder had Koga-Miyata verschillende modellen.
Ik ben nieuwsgierig naar kiekjes van die Batavus Randonneur GL.
Goed om te zien wat de "concurrentie" deed, en goed dat er nog steeds trouwe fans zijn.

Jaargang 1982 ... dat was wellicht een antwoord op de ervaringen met de te lichte fietsen uit de 70er jaren.

De vriendin van de Bridgestone had een jaar eerder een Koga Miyata uitgeprobeerd en te licht bevonden.
Het mooie ranke oranje mixte frame bleek geen succes, meer iets voor een dito fragiele berijdster.

Groeten BSM
Ik heb heel veel foto's in mijn bouwthread op Bikeforums staan: https://www.bikeforums.net/classic-vint ... oject.html

EDIT: Blijkbaar kan het forum ineens niet meer omgaan met .png bestanden van IMGUR.com:

Code: Selecteer alles

Het was niet mogelijk om de afmetingen van de afbeelding te bepalen. Controleer of de URL die je hebt ingevoerd juist is.
Afbeelding

End dit is de originele 1982 fiets naast de opgeknapte 1985(?) fiets waar ik mee op vakantie ben geweest:
Afbeelding

En dit was vorig jaar, voor het opknappen:
https://imgur.com/xb7b8j4

Er zitten sindsdien nieuwe wielen en banden onder + een Carradice zadeltas.

Meer foto's van ander fietsen dan de mijne vind je hier
Begonnen de fiets reis klaar te maken. Vandaag berg verzet gemonteerd evenals de Koolstop v-brake remblokken.
Spatborden, standaard en het gemonteerde Trelock frameslot laat ik thuis, dat scheel 1,5kg.
Totaal gewicht zonder bidons is nu 35,6kg
EFE0FCDD-A0D7-41A9-BB34-FFB0C31E2494.jpeg
Wouter Duijndam schreef:
wo 15 mei, 2019 20:53
Spatborden, standaard en het gemonteerde Trelock frameslot laat ik thuis, dat scheelt 1,5kg.

Waarom laat je nou net heel belangrijke onderdelen thuis? Met je spatborden kom je niet onder de modder te zitten als het een keertje regent, met een standaard kun je je fiets overal neerzetten en het is wel handig dat je fiets niet gejat wordt, dus een slot...
Je kunt beter zelf 1,5kg afvallen, dan ga je prettiger op reis :D .
En nog een vraagje: wat is dat rode ding onder je bovenbuis?
Groet, Petra.
Wouter Duijndam schreef:
wo 15 mei, 2019 20:53
Spatborden, standaard en het gemonteerde Trelock frameslot laat ik thuis, dat scheel 1,5kg.
Hoeveel schelen die spatborden ? Ik ben maar wat vaak blij met de spatborden.
Bij regen of gewoon een plas of modderige passage, maar ook bij gesmolten asfalt, en gewoon vanwege de permanente stofstorm die althans deels wordt afgevangen.

Mbt de standaard heb ik een gemengder standpunt: Het kan heel handig zijn als je je fiets rechtop kan zetten ... ik weet hoe vaak ik 'm miste toen de standaard afgebroken was. Tegelijkertijd is het ook een onding want te vaak blijft de fiets ook na goede zorg niet staan.
Qua slot: Ik heb al jaren een niet te zwaar - en dus ook niet te veilig - frameslot. Nu is natuurlijk ook de vraag wie er een Bridgestone wil stelen. Maar goed, ik vind het best handig de fiets even op slot te kunnen zetten en het sleuteltje in het borstzakje, oid te kunnen stoppen ... al was het maar om een dorpsjeugd-geintje vroegtijdig te dwarsbomen.

Verder prachtig, mijn fiets + bagage zit gauw 10 kg hoger.

Groeten BSM

PS   Ik zie net dat Petra137 een gelijksoortige invalshoek heeft, behalve dan dat van dat afvallen.
Wouter Duijndam schreef:
wo 15 mei, 2019 20:53
Begonnen de fiets reis klaar te maken.
Ziet er goed uit! Wanneer is de vertrekdatum?
- :oops: -
Frameslot (als je een handiger alternatief hebt) en standaard (alternatief: muur, hek, paal, berm) zou ik ook thuislaten. Spatborden alleen als je vrijwel zeker weet dat het niet gaat regenen of juist als het heel modderig wordt. Maar goed, dit is heel persoonlijk, en discussies hierover kunnen in moddersmijten ontaarden :shock:
Ziet er goed uit, Wouter! Wanneer ga je?

Het slot.... Laat ik mijn hoofd daar nu een maand over gebroken hebben. Mijn eerste WiND Cycleworks werd gestolen in Kopenhagen. En daar sta je dan, zonder fiets. Gelukkig wel vervoer terug, maar toch...
Er zullen vast iets lichtere alternatieven zijn. Ik ben voor een Kryptonite Evolution LITE Mini-6 én KryptoFlex 3010 Double Loop Cable gegaan. Ook 1.4 kg samen. Maar dat is mij het dubbel en dwars waard.

Standaard heb ik alleen op mijn werkfiets. :wink: Onderweg is altijd wel een muurtje of iets te vinden of neerleggen op de nondrive side.

Spatborden zou ik er alleen ophouden als er slecht weer is voorspeld.
Jurr schreef:
wo 15 mei, 2019 21:14
Wouter Duijndam schreef:
wo 15 mei, 2019 20:53
Begonnen de fiets reis klaar te maken.
Ziet er goed uit! Wanneer is de vertrekdatum?
Aankomend weekend proef kamperen op een camping welke ik via Archies hebt gevonden in Schipluiden en dan over exact 6 weken vertrekken op 29-06.

De reden dat ik mijn spatborden thuis laat is vanwege het transport van de fiets terug per vrachtwagen. Ik denk niet dat ze heel overkomen.

Qua slot heb ik nu 1 kettingslot van 85cm van Axa en die weegt 694gram. Ik zat nog te denken om een Lock Alarm aan te schaffen en dan ook dit slot thuis te laten en ben van dat idee afgestapt. Ik hou het bij één kettingslot.
Petra137 schreef:
wo 15 mei, 2019 21:04
En nog een vraagje: wat is dat rode ding onder je bovenbuis?
Groet, Petra.
Dat zijn de tentstokken. Die hangen daar omdat de fiets dan beter in balans is.

1,5kg afvallen is leuk maar dan blijft er helemaal niks van mij over. Ik ben al 28kg afgevallen tussen 2015 en 2017.
Ik ben er klaar voor.
Maandag voor een fietsvakantie door Lincolnshire en Essex, UK.

De WiND Cycleworks is er ook klaar voor met tassen van Tim Tas Rek, Apidura en Ortlieb.
Nu moet ik zeggen dat ik (als grammenjager) niets gewogen heb dit keer. :lol:
Schermafbeelding 2019-06-01 om 18.44.07.png
Schermafbeelding 2019-06-01 om 18.44.07.png (544 KiB) 2920 keer bekeken
je hebt vast geen hekel aan riempjes en ritsen :D
goede reis! mooie fiets!!
Valt wel mee zo, hoor! :D Met de ritsen en de riempjes.
Enige nadeel is het ingepakte tasje voor op de boot, nu klopt mijn gewichtsverdeling niet. :lol:
Ziet er stoer uit!

Waarom heb je voor deze set-up achter gekozen en niet voor iets grotere achtertassen i.p.v. de grote zadeltas?
Had city frontrollers achterop, maar dan kom ik met mijn hakken tegen de tassen. Met de 2 stuurtasjes als achtertassen heb ik daar geen last van. Ze zijn nu propvol, maar dan kan ik in één beweging bij al mn spullen voor op de boot. Daarna de boel goed indelen.
In het kader van even voorstellen zonder een nieuw topic te openen, lijkt mij het plaatsen van een foto van mijn vakantiefiets een mooi alternatief.

Hierbij mijn oranje Tout Terrain Amber Road XXL, afgemonteerd met Deore LX en Thule Cab2 fietskar voor dochterlief.
IMG_1147_resize.jpg
Groet,
Francis uit Middelburg