Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 141 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
jwkeij schreef:
zo 02 jun, 2019 19:08
Had city frontrollers achterop, maar dan kom ik met mijn hakken tegen de tassen. Met de 2 stuurtasjes als achtertassen heb ik daar geen last van. Ze zijn nu propvol, maar dan kan ik in één beweging bij al mn spullen voor op de boot. Daarna de boel goed indelen.
Dat is dan toch jammer van die fiets, die voor zover ik weet min of meer maatwerk is. Hier heb je dus een punt om rekening mee te houden bij je volgende fiets. Je kan natuurlijk ook nog je schoenplaatjes verder naar achteren zetten zodat je hakken naar voren gaan, als je voet dat wat belasting betreft toestaat natuurlijk.
_Peter_ schreef:
do 13 jun, 2019 13:55
jwkeij schreef:
zo 02 jun, 2019 19:08
Had city frontrollers achterop, maar dan kom ik met mijn hakken tegen de tassen. Met de 2 stuurtasjes als achtertassen heb ik daar geen last van. Ze zijn nu propvol, maar dan kan ik in één beweging bij al mn spullen voor op de boot. Daarna de boel goed indelen.
Dat is dan toch jammer van die fiets, die voor zover ik weet min of meer maatwerk is. Hier heb je dus een punt om rekening mee te houden bij je volgende fiets. Je kan natuurlijk ook nog je schoenplaatjes verder naar achteren zetten zodat je hakken naar voren gaan, als je voet dat wat belasting betreft toestaat natuurlijk.
Ik zie toch niets vreemds aan de lengte van de achtervork (min of meer af te lezen aan de ruimte tussen band en zitbuis) en ook niets vreemds aan het montagepunt voor de achterdrager. Ik vermoed dus een combi van een drager waar Ortliebtasen niet ver naar achteren kunnen (misschien is een andere geschikter?), tassen die niet erg ver bijgesteld kunnen worden (ik neem aan dat je de haken maximaal verschoven hebt?), een grote schoenmaat (welke?) en 'modieuze' schoenen waarbij de zolen veel groter zijn dan de voeten (weet ik veel van, als ik met maat 45 sommige schoenen aan heb vragen ze me of ik er mee op water kan lopen.... en kom ik met de hakken overal tegenaan).
Je schoenplaatjes alleen daarvoor aanpassen lijkt me niet de eerste keuze. Kortere crancks idem. Al is het de moeite om te kijken of de afstelling klopt.
Leon schreef:
do 13 jun, 2019 14:38
...., een grote schoenmaat (welke?) en 'modieuze' schoenen waarbij de zolen veel groter zijn dan de voeten (weet ik veel van, als ik met maat 45 sommige schoenen aan heb vragen ze me of ik er mee op water kan lopen.... en kom ik met de hakken overal tegenaan).
Je schoenplaatjes alleen daarvoor aanpassen lijkt me niet de eerste keuze. Kortere crancks idem. Al is het de moeite om te kijken of de afstelling klopt.
 
Dat van die grote schoenmaat ken ik ook, maar dan juist met de fietssandalen die 1º slechts in stappen van 2 maten te koop zijn, en 2º beter iets te groot zijn want een krappe sandaal op een fietspedaal maakt je voeten wel erg kwetsbaar. Als mijn tassen teveel naar voren geschoven zijn raken ze dus ook de zolen van mijn fietssandalen (waarmee ik wellicht ook zou kunnen waterskiën).

Echter ... de schoenplaatjes maar zo naar achter zetten zou niet mijn ding zijn. Die schoenplaatjes moeten (naar mijn gevoel) zo zitten dat je met wat extra veerkracht uit je voorvoet kan trappen, of vanuit een andere invalshoek: zo dat je voet op een natuurlijke manier rond het plaatje draait. Verder naar achter is alsof je om de "ouderwetse" manier met de holte van je voet trapt: minder efficiënt en niet het best voor je voet.
Iets kortere cranks kan misschien zelfs eerder, maar ook daar is het de vraag hoe je op de fiets zit en wat het best bij de lichaamsverhoudingen past.

Groeten BSM
hllndsnw schreef:
do 13 jun, 2019 13:49
In het kader van even voorstellen zonder een nieuw topic te openen, lijkt mij het plaatsen van een foto van mijn vakantiefiets een mooi alternatief.

Hierbij mijn oranje Tout Terrain Amber Road XXL, afgemonteerd met Deore LX en Thule Cab2 fietskar voor dochterlief.

Groet,
Francis uit Middelburg
(jouw bijdrage dreigt onder te sneeuwen in een discussie over formaat achtertassen, locatie schoenplaatjes, lengte cranks)

Mooie fiets!

-Jan
hllndsnw schreef:
do 13 jun, 2019 13:49
In het kader van even voorstellen zonder een nieuw topic te openen, lijkt mij het plaatsen van een foto van mijn vakantiefiets een mooi alternatief.

Hierbij mijn oranje Tout Terrain Amber Road XXL, afgemonteerd met Deore LX en Thule Cab2 fietskar voor dochterlief.

IMG_1147_resize.jpg

Groet,
Francis uit Middelburg
Heej Francis, mooie fiets hoor!
Groeten Joram.
Dank u mannen! Ben er ook zeer content mee :D
Shadow schreef:
do 13 jun, 2019 21:20
Heej Francis, mooie fiets hoor!
Groeten Joram.
He Joram, wij kennen elkaar :wink:
Dat weet ik, wist alleen niet onder welke naam je hier actief was 8)
_Peter_ schreef:
do 13 jun, 2019 13:55

Dat is dan toch jammer van die fiets, die voor zover ik weet min of meer maatwerk is. Hier heb je dus een punt om rekening mee te houden bij je volgende fiets.
Jij slaat 2x 10.000,- stuk alsof het niets is?
Edit: Schoenplaatjes verzetten en kortere cranks gaat er bij mij echt niet in. Wilde eigenlijk al mijn bagage zonder rek plus achtertassen meenemen, maar dat ging nét niet. Zo veel neem ik nou ook weer niet mee.
Spullen als een wasteil, borden, snijplank, 20 delige bestekset, en 5x een offbike outfit komt absoluut niet in mijn tassen.
En een volgende fiets.... Heb deze gravelbike laten maken met een reislustig idee. Ik doe dan ook alles op mijn fiets. Lekker touren, wielrennen (achtig), crossen door de bossen én op fietsvakantie.
Als ik mijn WiND Cycleworks alleen als reisfiets had gewild, had ik wel een reisfiets laten maken. :idea:
jwkeij schreef:
do 20 jun, 2019 15:40
_Peter_ schreef:
do 13 jun, 2019 13:55

Dat is dan toch jammer van die fiets, die voor zover ik weet min of meer maatwerk is. Hier heb je dus een punt om rekening mee te houden bij je volgende fiets.
Jij slaat 2x 10.000,- stuk alsof het niets is?
Edit: Schoenplaatjes verzetten en kortere cranks gaat er bij mij echt niet in. Wilde eigenlijk al mijn bagage zonder rek plus achtertassen meenemen, maar dat ging nét niet. Zo veel neem ik nou ook weer niet mee.
Spullen als een wasteil, borden, snijplank, 20 delige bestekset, en 5x een offbike outfit komt absoluut niet in mijn tassen.
En een volgende fiets.... Heb deze gravelbike laten maken met een reislustig idee. Ik doe dan ook alles op mijn fiets. Lekker touren, wielrennen (achtig), crossen door de bossen én op fietsvakantie.
Als ik mijn WiND Cycleworks alleen als reisfiets had gewild, had ik wel een reisfiets laten maken. :idea:
Nee, niet vaak eigenlijk. Daarom de tip voor de volgende fiets en bij de één wordt die sneller aangeschaft dan bij de ander. Zo loop je bij elke fiets weer tegen iets aan (vaak achteraf) wat beter of anders zou moeten. Daarom heb ik 5 fietsen (ook omdat ze niet op zijn). Heb wel het idee dat je ondanks de bikepackingtassen toch wel veel volume meeneemt. En waar laat je je drinkwater?
tsjaa.. 5 fietsen.. Ik heb er graag 1. :D
Bidonnen gaan in de stuurtas.
Afbeelding
Met deze uitrusting ben ik de Limesroute aan het rijden. Op dit moment pauzeer ik aan het Balatonmeer. Ik ben er erg blij mee en heb het reuze naar mijn zin. :D Met dank aan verschillende gebruikers op dit forum van wie ik kennis en onderdelen heb overgenomen!
Ik houd mijn ervaringen bij op instagram.com/rikrolls
Bij deze mijn setup: Salsa Journeyman Apex 650b met een combi van bikepacking/touring tassen

Afbeelding

Ooit begonnen op tweedehandse racefiets met drybags onder stuur en zadel en na een mislukt experiment met 100% touring setup toch maar eens een "hybride" bepakking aan het proberen. Hier op de Veluwe ...dus een wat dichterbij stukje wereld ;)
JL70 schreef:
za 22 jun, 2019 11:40
Bij deze mijn setup: Salsa Journeyman Apex 650b met een combi van bikepacking/touring tassen

Afbeelding

Ooit begonnen op tweedehandse racefiets met drybags onder stuur en zadel en na een mislukt experiment met 100% touring setup toch maar eens een "hybride" bepakking aan het proberen. Hier op de Veluwe ...dus een wat dichterbij stukje wereld ;)
Leuk zo'n Journeyman, volgens mij een behoorlijk veelzijdige fiets voor weinig geld.....Je hebt er behoorlijk wat (gewicht) aan hangen zo lijkt het. Blijft het wel stabiel fietsen? Zijn ze niet meer bedoeld voor lichte bikepacking tourtjes?
Ik denk dat de stabiliteit van Salsa frames menigeen nog wel verbaasd, ook hun carbon frames mag je behoorlijk was bepakking rijden, net als de carbon voorvorken op de stalen modellen.
R!k schreef:
za 22 jun, 2019 00:35
Afbeelding
Met deze uitrusting ben ik de Limesroute aan het rijden. Op dit moment pauzeer ik aan het Balatonmeer. Ik ben er erg blij mee en heb het reuze naar mijn zin. :D Met dank aan verschillende gebruikers op dit forum van wie ik kennis en onderdelen heb overgenomen!
Ik houd mijn ervaringen bij op instagram.com/rikrolls
Mooie combi zo Rik!
Epicurean schreef:
ma 24 jun, 2019 16:17
JL70 schreef:
za 22 jun, 2019 11:40
Bij deze mijn setup: Salsa Journeyman Apex 650b met een combi van bikepacking/touring tassen

Afbeelding

Ooit begonnen op tweedehandse racefiets met drybags onder stuur en zadel en na een mislukt experiment met 100% touring setup toch maar eens een "hybride" bepakking aan het proberen. Hier op de Veluwe ...dus een wat dichterbij stukje wereld ;)
Leuk zo'n Journeyman, volgens mij een behoorlijk veelzijdige fiets voor weinig geld.....Je hebt er behoorlijk wat (gewicht) aan hangen zo lijkt het. Blijft het wel stabiel fietsen? Zijn ze niet meer bedoeld voor lichte bikepacking tourtjes?

Voor mijn gevoel was het wat veel aangezien ik nooit echt enthousiast ben geweest over zijtassen, maar qua rijden ging het prima. Had niet het idee dat de fiets het gewicht niet aan kon. Totale gewicht - incl fiets dus - was 28 kilo. Ik denk dat ik ook nog een tripje ga uitproberen met anything cages ipv panniers, maar ik heb gemerkt dat als ik een week of 2 weg wil zijn dat ik toch wat meer ruimte nodig heb, al is het alleen om ff snel wat boodschappen mee te kunnen nemen, en een wat warmere slaapzak als ik de bergen in ga. Ik had ook ruimte over en had mn slaapzak niet te veel compressed

Maar denk idd dat Salsa fietsen wel iets kunnen hebben. Vooral de journeyman die ook support heeft voor een achterdrager en lowriders aan de voorvork
Heel de touring line up is geschikt om redelijk wat lading op te stouwen, ik ben benieuwd hoe de carbon vorken zich op lange termijn bewijzen met lading eraan.
In progress;
rsz_img_20190627_203542466_hdr.jpg
Banden worden nog vervangen voor 55mm Almotions of G-ones, de stuurpen moet een recht model worden heb ik zojuist opgemeten, de oranje Topcap van Hope paste niet en heeft een gat voor een 8mm bout ipv 6mm, zadelpen klem wordt trouwens ook nog oranje 8)
Dat wordt wel een hele lange zadelpen, of is het een optische ilussie dat de zitbuis zo kort is?
Was trouwens zelf voor de RVS versie van de BB7 schijfremmen gegaan (die hebben zwarte wieltjes en RVS onderdelen, dat blijft toch weer iets langer mooi)
_Peter_ schreef:
do 27 jun, 2019 21:45
Dat wordt wel een hele lange zadelpen, of is het een optische ilussie dat de zitbuis zo kort is?
Anders zit de berijder wel behoorlijk uit de wind van al die dikbuizige onderdelen vooraan. :D