Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 151 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Ik gebruik een Camelbak van 3 liter, ondanks dat je die op je rug hebt zitten (al kan je deze ook ergens aan hangen) zit het niet vervelend, plus je houdt je handen vrij.
Mijn oplossing is die van de speciale VeloOrange Mojave bidonhouder gecombineerd met een 1,1 liter Nalgene 38 Oz Stainless drinkfless met Nalgene On the Fly drinkdop. Dit is de grootste rvs drinkfles die (precies) in deze bidonhouder past en waarvoor in de meeste frames ook nog net genoeg ruimte is. Op de andere bidonnokken heb ik een Bikebuddy met een RVS thermoskan, voor warm water als het koud is, of koud water als het warm is. Verder heb ik van Platypus een 0.7 liter wijnzak bij me die ik op warme dagen nog kan inzetten om water te vervoeren in mijn achtertassen.
Fedor schreef:
do 16 jul, 2020 15:25

Daarom gebruik ik de King Cage Iris (beetje bijgebogen) icm RVS bidons op de voorvork (los van de looks dan ;)). Bidons geven geen krimp en blijven vast zitten. Maar daarom ook wat lastig er uit te halen.
Ja ik had ook de Iris Cages achterop zitten. Die nu naar voren gehaald en achterop de lage montage van King Cage gekozen. Maar ondanks dat maakt het gewoon echt serieus klappen in een mooie afdaling. Hoef gelukkig ook niet alle 4 de bidons tegelijk te kunnen pakken. =) Twee is genoeg, eentje met water en eentje met E-nummers.

Waterzak heb ik inderdaad ook wel overwogen, misschien dat maar eens proberen als ik de bagageruimte aan de voorvork ook nodig heb....
Jurr schreef:
do 16 jul, 2020 14:47

Met modder is 'ie het mooist ;) Work in progress.... (:
Screenshot_20200719-181725_Gallery.jpg
Plaatje van G jr. z’n fiets, mag dat ook?
70A65E1A-EBF6-4FE1-8CAD-1CE748B310FF.jpeg
In de linkertas z’n eigen kleren en Donald Ducks en toilettas, in de rechter die van z’n broer. Bovenop het picknickkleed want weegt niks en ziet er cool uit zo.

Topfiets. Niet veel keuze in deze niche. Erg blij mee. Hij wil wel nog bredere banden :D .

We wilden de oranje ortliebs (de oude kleur, niet de free versie), ook voor de hemelsblauwe racert. Maar die blijken uit assortiment. De tijd was te krap om ze nog ergens uit oude voorraad te vinden, vandaar de ouwe blauwe. Als iemand de oranje heeft en verkopen wil, let me know :)
Grandonneur schreef:
di 04 aug, 2020 09:58
Plaatje van G jr. z’n fiets, mag dat ook?
:D
Bovenop het picknickkleed want weegt niks en ziet er cool uit zo.
Looks zijn gewoon belangrijk :)
Grandonneur schreef:
di 04 aug, 2020 09:58
Plaatje van G jr. z’n fiets, mag dat ook?
Leuke fiets! Is dat al 26 inch?

Grandonneur schreef:
di 04 aug, 2020 09:58
Als iemand de oranje heeft en verkopen wil, let me know
'k Heb nog een setje voortassen van Vaude in knaloranje NL Edition liggen. Wel even creatief met plakkers zijn.

Als je niet wil plakken, zag ik bij Bikers Best op de Noordsingel nog nieuwe Vaude NL Edition tassen hangen. Weet alleen niet meer of dat nou voor- of achtertassen waren.
Jurr schreef:
di 04 aug, 2020 14:45
Leuke fiets! Is dat al 26 inch?

'k Heb nog een setje voortassen van Vaude in knaloranje NL Edition liggen. Wel even creatief met plakkers zijn.

Als je niet wil plakken, zag ik bij Bikers Best op de Noordsingel nog nieuwe Vaude NL Edition tassen hangen. Weet alleen niet meer of dat nou voor- of achtertassen waren.
Bedankt voor de tip! Ik ga kijken.

De Trek is 24”. Hij heb ‘em nu sinds vorig voorjaar. De enige dimensie die met een 26” fiets uit zou kúnnen komen is de zadelhoogte. Hij zou hoogstwaarschijnlijk veel te lang zijn (kun je de stuurpen nog achterwaarts zetten) maar vooral het balhoofd véél te hoog voor een fatsoenlijke zit. Ook meestal een te hoog BB icm te lange cranks.

Op de camping net nog jongetjes van 1.40m op een 26” cannondale gespot, geen gezicht.

Jr. is op deze fiets begonnen met een 40mm stuurpen icm een 30mm riser stuur maar dan lowered.
Leuk topic! Hierbij een plaatje van mijn nieuwe fiets, een Santos travelmaster 3+ in kleurtje knaloranje:

Afbeelding

Ik heb hem net een maand geleden opgehaald bij de dealert, en er reeds bijna 1000km mee weggefietst, waaronder 2 kampeertochtjes: 1 van 2 dagen (retourtje Chaam) en 1 van 6 dagen (retourtje Emmen).

Het betreft een framemaat 70, helaas wel nodig vanwege mijn lengte. Hierdoor had ik niet bijster veel keus, maar dat heeft aan de andere kant ook weer als voordeel dat ik geen keuzestress had vanwege het gebrek aan keuze. Soms is het leven zo makkelijk :lol:

Helaas had ik door mijn lengte eveneens geen mogelijkheid om te kiezen voor bikepacking setup, geen enkele bikepackingtas kan mijn kampeerspullen kwijt :roll:

Dus ja, ik doe het lekker met 4 Ortliebtassen :P
Polariteit schreef:
vr 14 aug, 2020 19:45
Leuk topic! Hierbij een plaatje van mijn nieuwe fiets, een Santos travelmaster 3+ in kleurtje knaloranje:

Dus ja, ik doe het lekker met 4 Ortliebtassen :P
Mooi fiets! en mooie tassen! Over die tassen, je achter tassen hangen zo te zien aan de bovenkant van je drager, er onder loopt nog een horizontale buis en daar horen ze aan te hangen, hangen ze wat lager"is wat stabieler en kan je evt nog wat boven op je drager doen.

Zoals bij mijn fiets, ook een Santos 3+ maar dan mat oranje, ook met een zwarte voorvork, met mat grijze tassen en maat 57cm :D

Afbeelding
Mr. Z schreef:
vr 14 aug, 2020 20:01
Polariteit schreef:
vr 14 aug, 2020 19:45
Leuk topic! Hierbij een plaatje van mijn nieuwe fiets, een Santos travelmaster 3+ in kleurtje knaloranje:

Dus ja, ik doe het lekker met 4 Ortliebtassen :P
Mooi fiets! en mooie tassen! Over die tassen, je achter tassen hangen zo te zien aan de bovenkant van je drager, er onder loopt nog een horizontale buis en daar horen ze aan te hangen, hangen ze wat lager"is wat stabieler en kan je evt nog wat boven op je drager doen.

Zoals bij mijn fiets, ook een Santos 3+ maar dan mat oranje, ook met een zwarte voorvork, met mat grijze tassen en maat 57cm :D

Afbeelding
Ahhhhh dat is een goede tip, daar had ik helemaal niet bij stilgestaan. Ik vond al dat ik zo moest prutsen om mijn bagagenetje met mijn slippers op de drager vast te maken :D

Dat mat oranje is ook mooi!
Polariteit schreef:
vr 14 aug, 2020 19:45
Leuk topic! Hierbij een plaatje van mijn nieuwe fiets, een Santos travelmaster 3+ in kleurtje knaloranje:

Afbeelding

Ik heb hem net een maand geleden opgehaald bij de dealert, en er reeds bijna 1000km mee weggefietst, waaronder 2 kampeertochtjes: 1 van 2 dagen (retourtje Chaam) en 1 van 6 dagen (retourtje Emmen).

Het betreft een framemaat 70, helaas wel nodig vanwege mijn lengte. Hierdoor had ik niet bijster veel keus, maar dat heeft aan de andere kant ook weer als voordeel dat ik geen keuzestress had vanwege het gebrek aan keuze. Soms is het leven zo makkelijk :lol:

Helaas had ik door mijn lengte eveneens geen mogelijkheid om te kiezen voor bikepacking setup, geen enkele bikepackingtas kan mijn kampeerspullen kwijt :roll:

Dus ja, ik doe het lekker met 4 Ortliebtassen :P
De onderste bidon ligt niet ergens in NL inmiddels? Het lijkt dat de houder wat is verbogen namelijk. Zelf heb ik hier een bikebuddy om de brandstoffles op te bevestigen (al kan een thermos of bidon ook) https://www.bikebuddy.co.uk/
Het grote voordeel is dat als je hem niet gebruikt er alleen 2 boutjes zichtbaar zijn.
Polariteit schreef:
vr 14 aug, 2020 20:53
Ahhhhh dat is een goede tip, daar had ik helemaal niet bij stilgestaan. Ik vond al dat ik zo moest prutsen om mijn bagagenetje met mijn slippers op de drager vast te maken :D

Dat mat oranje is ook mooi!
Dankje. vind ik ook! :D
En deze tasjes kan je achterop je achtertassen hangen, kan je je kleine spullen in kwijt die anders onder op je tassen belanden https://www.ortlieb.com/nl/outer-pocket+F91S
En deze is handig voor natte dingen zoals je nog niet droge was of boodschappen die je gedaan hebt https://www.ortlieb.com/nl/mesh-pocket [ naar aanleiding van je andere topic, je reis verslag]
_Peter_ schreef:
vr 14 aug, 2020 22:50
Polariteit schreef:
vr 14 aug, 2020 19:45
Leuk topic! Hierbij een plaatje van mijn nieuwe fiets, een Santos travelmaster 3+ in kleurtje knaloranje:

Afbeelding

Ik heb hem net een maand geleden opgehaald bij de dealert, en er reeds bijna 1000km mee weggefietst, waaronder 2 kampeertochtjes: 1 van 2 dagen (retourtje Chaam) en 1 van 6 dagen (retourtje Emmen).

Het betreft een framemaat 70, helaas wel nodig vanwege mijn lengte. Hierdoor had ik niet bijster veel keus, maar dat heeft aan de andere kant ook weer als voordeel dat ik geen keuzestress had vanwege het gebrek aan keuze. Soms is het leven zo makkelijk :lol:

Helaas had ik door mijn lengte eveneens geen mogelijkheid om te kiezen voor bikepacking setup, geen enkele bikepackingtas kan mijn kampeerspullen kwijt :roll:

Dus ja, ik doe het lekker met 4 Ortliebtassen :P
De onderste bidon ligt niet ergens in NL inmiddels? Het lijkt dat de houder wat is verbogen namelijk. Zelf heb ik hier een bikebuddy om de brandstoffles op te bevestigen (al kan een thermos of bidon ook) https://www.bikebuddy.co.uk/
Het grote voordeel is dat als je hem niet gebruikt er alleen 2 boutjes zichtbaar zijn.
Haha nee, die is er (nog?) niet uit gevallen. Maar je constatering klopt, hij is wel iets verbogen. Gelukkig zit de bidon er toch nog redelijk stevig in. Ik ben sowieso van plan om deze en de houder op de zadelbuis tezijnertijd te vervangen, ben niet zo'n fan van dit soort houders.

Mooi spulletje wat je linkt!
Mr. Z schreef:
Polariteit schreef:
vr 14 aug, 2020 20:53
Ahhhhh dat is een goede tip, daar had ik helemaal niet bij stilgestaan. Ik vond al dat ik zo moest prutsen om mijn bagagenetje met mijn slippers op de drager vast te maken :D

Dat mat oranje is ook mooi!
Dankje. vind ik ook! :D
En deze tasjes kan je achterop je achtertassen hangen, kan je je kleine spullen in kwijt die anders onder op je tassen belanden https://www.ortlieb.com/nl/outer-pocket+F91S
En deze is handig voor natte dingen zoals je nog niet droge was of boodschappen die je gedaan hebt https://www.ortlieb.com/nl/mesh-pocket [ naar aanleiding van je andere topic, je reis verslag]
Meshzakjes staan sowieso nog op de planning om te kopen. Ik gebruik er al een paar van SeaToSummit, en die bevallen ook prima.
Zouden die Ortlieb zijtasjes ook goed passen in een anything cage aan de voorvork bijvoorbeeld?
Of niet de goede vorm daarvoor?
Vorige maand opgehaald, nual zoveel plezier van gehad; mijn Surly Ogre
Echt heeel erg blij mee.
Lenes ogre WF.jpg
Lenes orge2.jpg
Mooie fiets! :D
Fraai idd :D
"Drop Acid, Not Bombs!" (Woodstock '69)
Polariteit schreef:
vr 14 aug, 2020 19:45
Hierbij een plaatje van mijn nieuwe fiets, een Santos travelmaster 3+
Mylène schreef:
zo 16 aug, 2020 12:57
Vorige maand opgehaald, nual zoveel plezier van gehad; mijn Surly Ogre
Echt heeel erg blij mee.
Fraaie fietsen allebei! Veel plezier ermee!

Enne, wel even vies maken ;)
Steinnanke schreef:
zo 16 aug, 2020 12:40
Zouden die Ortlieb zijtasjes ook goed passen in een anything cage aan de voorvork bijvoorbeeld?
Of niet de goede vorm daarvoor?
Vorm is goed maar er zitten 2 strips op die in de houder op de tas haken, misschien haken ze ook goed in een anything cage maar dat zou je moeten proberen.