Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 153 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Anders schreef:
ma 17 aug, 2020 19:55
Het enige wat er niet op zit is een oplader. Ik wilde eigenlijk de Cing Plug 5 erop maar ik begreep dat die zoveel kuren heeft ivm water en vocht, dat ik het voor nu even achterwege heb gelaten.
Mijn n=1, ik heb de Cinq Plug 5 nu bijna anderhalf jaar en ik heb er alleen maar plezier van gehad. Op mijn tocht naar Avignon elke dag met een 100% geladen iPhone op de camping aankomen terwijl ik de phone toch ook continu aan had voor de navigatie was wel erg fijn.
Ik wil nog wel een soort kapje fabriceren dat ik bij regenachtige omstandigheden over de USB-aansluiting kan zetten. Ik had nog geen problemen, maar wil ook de goden niet verzoeken. Wel een beetje jammer dat dat niet gewoon wordt meegeleverd.

Peter
PeterVanRijn schreef:
di 18 aug, 2020 09:59
Ik wil nog wel een soort kapje fabriceren dat ik bij regenachtige omstandigheden over de USB-aansluiting kan zetten.
Ja, die gedachtegang had ik ook al. Een plastic zakje zoals sommigen gebruiken] vind ik geen porem, maar ik heb nog wel een 3d-printertje dat nu stof hapt. Tegelijkertijd heb ik echter nog wel twijfels over de customer support:
Since recording this video Tout Terrain support told us to . off. We told them their cap broke and they said they were “not going to keep sending another cap out every time it breaks”, which is pretty ridiculous when they’ve accepted “we are working on the problems with water”.
https://phil.bike/2020/cinq-plug-5-plus-review/
DSCN1113.JPG
Mijn vakantiefiets: de Intercitybike DF nr 15 velomobiel. Net mee in Noorwegen geweest, hier op de hoogste bergpas aldaar, Sognefjell, 1434 meter boven zeeniveau.
Gewicht: 23kg, verzet: 33/56 dual voor, 36-11 casette 10speed achter. Hmm, wat kan ik er nog meer over vertellen? :)
Heb 'm al ruim 5 jaar en 37000km maar net pas de eerste serieuze bergrit met deze fiets.
bast1aan schreef:
di 18 aug, 2020 14:40
Hmm, wat kan ik er nog meer over vertellen?
Dat je hiermee voor de purist hét voorbeeld van een bikepackingfiets te pakken hebt (of je daar nu blij van wordt of niet :D )

Héél geschikt voor lange dagen in het zadel, veel gelegenheid om extra water mee te nemen, geen waterdichte ortliebs aan bagagedragers. Hij (is het een hij?) is alleen niet heel licht :wink:

Hoe bevielen de bergen?
Grandonneur schreef:
di 18 aug, 2020 18:41
bast1aan schreef:
di 18 aug, 2020 14:40
Hmm, wat kan ik er nog meer over vertellen?
Dat je hiermee voor de purist hét voorbeeld van een bikepackingfiets te pakken hebt (of je daar nu blij van wordt of niet :D )

Héél geschikt voor lange dagen in het zadel, veel gelegenheid om extra water mee te nemen, geen waterdichte ortliebs aan bagagedragers. Hij (is het een hij?) is alleen niet heel licht :wink:
Dat is inderdaad een voordeel en je kan ook flink besparen op kleding in slecht-weer gebieden. Een dag regen is kwestie van deksel sluiten en je zit droog. Een eenpersoonstent is ook prima want spullen laat je in je fiets liggen.

Meer dan 2l water meenemen zie ik zelf nooit het voordeel van in tenzij je de woestijn in gaat.

Voor een velomobiel is 23kg erg licht, mijn vorige woog 39kg. Hier heb ik ook de Sognefjell mee beklommen in 2011. Gek genoeg vond ik de klim deze keer zwaarder. Ik vermoed dat de korte 155mm crankset en de pedaalafstand afstelling niet optimaal was. Gewicht bagage was nu ongeveer zelfde als in 2011, ca 17kg.
Polariteit schreef:
di 18 aug, 2020 06:45

Welkom in de oranje sloot! :lol:

Mooi!
Niet mijn nieuwste aanwinst, maar wél mijn (relatief nieuwe) vakantiefiets, en ik wil ook wel meedoen in die oranjevreugde :D :
DSC03571.jpeg
Weg uit de oranje invasie ;)

Back to black....

Of black is the new orange (-:

Screenshot_20200818-215148_Gallery.jpg
Mjam mjam 8)
Jurr schreef:
di 18 aug, 2020 21:52
Weg uit de oranje invasie ;)

Back to black....

Of black is the new orange (-:


Screenshot_20200818-215148_Gallery.jpg
Volgens mij zie ik daar nog een streep oranje, op mijn schermpje iig :lol:
Jan-Joost schreef:
Polariteit schreef:
di 18 aug, 2020 06:45

Welkom in de oranje sloot! :lol:

Mooi!
Niet mijn nieuwste aanwinst, maar wél mijn (relatief nieuwe) vakantiefiets, en ik wil ook wel meedoen in die oranjevreugde :D :
DSC03571.jpeg
:lol: nice :!:
Polariteit schreef:
di 18 aug, 2020 21:58

Volgens mij zie ik daar nog een streep oranje, op mijn schermpje iig :lol:
Goed gekalibreerd scherm ;)

Toch nog een beetje bij de oranje invasie (-:
Jurr schreef:
di 18 aug, 2020 21:52
Weg uit de oranje invasie ;)

Back to black....

Of black is the new orange (-:


Screenshot_20200818-215148_Gallery.jpg
Vet ding! Hooguit een béétje saai... :wink:
Mooie fiets Jurr.

(Zou in het oranje nog mooier zijn)
Dank allen!

Grandonneur schreef:
di 18 aug, 2020 22:17

Vet ding! Hooguit een béétje saai... :wink:
Wildkampeersaai ;)

Anders schreef:
di 18 aug, 2020 22:23
Zou in het oranje nog mooier zijn
Misschien dan toch maar niet tubeless gaan rijden maar een setje knaloranje Tubolito ventielen uit de velgen laten steken.... ;)
Jurr schreef:
di 18 aug, 2020 22:25
Wildkampeersaai ;)
kwestie van je bestemming op afstemmen,

duindoorn.jpg
06AD7F0E-1D57-4799-9D97-A8DA55CE9F62.jpeg
Dankzij het forum een blij mannetje in huize G, héérlijk 8)
Alweer oranje :)

Gewoon mooi of ook vanwege de zichtbaarheid?
Fedor schreef:
wo 19 aug, 2020 13:09
Alweer oranje :)

Gewoon mooi of ook vanwege de zichtbaarheid?
Niet per se voor de zichtbaarheid, al mag het van mij best een beetje knallen. We moesten er toch een setje voortassen bij hebben en ik had de ouwe oranje ortliebs in mijn hoofd (niet meer aan te komen, maar onderweg kom ik ze nu de hele tijd tegen :evil: ). Nu dus deze set-met-karakter :wink: waar ik het bestaan niet vanaf wist (kromme zin?).

Rode set op de hemelsblauwe racert is tevens maar zozo, ik wil daar ook oranje op.
Leuk zo met de tassen in stijl! Heb je de battle scars nog kunnen repareren?
Jurr schreef:
wo 19 aug, 2020 14:00
Leuk zo met de tassen in stijl! Heb je de battle scars nog kunnen repareren?
thanks! en nee, ik was fietsen :wink:
Ook maar even de tassen erop gehangen (-:
Screenshot_20200819-153735_Gallery.jpg