Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 155 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
top fiets! :D :wink:
zie ook: https://timontyres.com/2017/11/12/why-y ... -594-euro/ ik ben er fan van en dit is jouw mooie en eigen variant, top!
R!k schreef:
zo 30 aug, 2020 14:27
Mijn nieuwe oude, een Giant Terrago, ik geloof uit '93:
Mijn Giant met hetzelfde lettertype in de typeaanduiding werd hier laatst als een '93er geïdentificeerd ja :)

Leuke fiets trouwens! Afmontage is op bepaalde punten wel wat moderner zie ik?
Ja klopt, ik heb een boel onderdelen vervangen om hem naar mijn zin te maken, (o.a. crankset 22-32-42 met 175mm cranks).
Zo was die toen ik hem kocht (marktplaats €50):

Bijlagen

Mijn eerste post hier en dit is mijn eerste tour fiets. Een (2e hands) Jan Janssen Millennium, framemaat 61 (ik ben 192 cm)

Heb er wat kleine en langere tochten op zitten en heb wat technische vragen. Dus ik ga me wat inlezen en zonodig meer posten op dit forum.

Afbeelding

Afbeelding
Peter, iets gaat er niet goed met je foto's.
Peter01 schreef:
zo 13 sep, 2020 15:23
Afbeelding

Afbeelding
Die foto's staan op dropbox en dan kunnen we ze niet zien blijkbaar. Je kunt de foto's beter als bijlage uploaden, zie de tab "bijlage uploaden" onder elk conceptbericht.
peter de rijk schreef:
zo 13 sep, 2020 17:42
Je kunt de foto's beter als bijlage uploaden, zie de tab "bijlage uploaden" onder elk conceptbericht.
Inmiddels opgelost voor nu even - dank voor de tip! Dat werkt altijd sowieso beter, dan staan de plaatjes niet meer elders. Ik pas het later nog even aan dan upload ik ze hier.
Weekje in Duitsland geweest voor cursus, ik had de Salsa gelukkig bij om lekker rond te touren:
IMG_20200913_203953_555.jpg
Ik kwam er wel achter dat;
- 28-34 als kleinste verzet niet toereikend is op die gemene pukkels daar...
- ik heel blij ben met met Avid BB7's en 200/180mm Shimano schijven.
- idem voor de wielen en Schwalbe Almotions, regelmatig met bijna 70km/u naar beneden met alle vertrouwen.
- helaas het frame met veel belading (meer dan 10kg was de grens) het allemaal iets minder vind op die snelheden en dan een hobbelig bergweggetje af...
Klinkt als een prima cursus leer uw fiets kennen in het buitenland ;)

Misschien iets meer bagage naar voren halen?

Je voorvork benutten, iets aan je stuur en/of bagage naar je framedriehoek halen? Staan de ophangingen van je achtertassen al maximaal naar voren om net niet tegen je schoenen aan te komen tijdens de trapbeweging?

Je twee bidons uit je framedriehoek naar je voorvork halen bijvoorbeeld. Als je fatsoenlijke bidonhouders gebruikt blijven die wel zitten in een onverharde afdaling. En anders zou je nog een spanbandje kunnen gebruiken bij de ene waar je niet uit drinkt.
Mja ik kan de boel wel naar voren halen, maar juist dat het frame gecorrigeerd is voor een verende voorvork maakt de voorkant slapper, om daar nu nog meer bagage aan te hangen...ik denk dat ik in de toekomst met 4 tassen wil rijden als ik ook ga kamperen, daar is dit niet de fiets voor om dan met 60+ een berg af te denderen. Daar wordt ie volgensmij ook niet voor verkocht :D
Als m'n racer klaar is (zal volgend jaar zijn) dan maar eens nadenken over een custom frame van Wind 8)
Shadow schreef:
za 19 sep, 2020 12:22
Mja ik kan de boel wel naar voren halen, maar juist dat het frame gecorrigeerd is voor een verende voorvork maakt de voorkant slapper, om daar nu nog meer bagage aan te hangen...
Ach, er hangt nu niks. En bidons verplaatsen uitproberen kost niks, alleen 4 inbussen losmaken en weer vast ;)

Shadow schreef:
za 19 sep, 2020 12:22
ik denk dat ik in de toekomst met 4 tassen wil rijden als ik ook ga kamperen
Dat ligt er maar net aan welke vier tassen. Met een rol aan het stuur, tas in de framedriehoek, fueltank en zadeltas heb je er ook vier ;)

Shadow schreef:
za 19 sep, 2020 12:22
met 60+ een berg af te denderen.
Da's voor mij wel deel van de lol van een buitenlandse fietsvakantie. Zou ik mezelf niet zomaar laten ontnemen ;)
Jurr schreef:
za 19 sep, 2020 11:26
Je twee bidons uit je framedriehoek naar je voorvork halen bijvoorbeeld. Als je fatsoenlijke bidonhouders gebruikt blijven die wel zitten in een onverharde afdaling. En anders zou je nog een spanbandje kunnen gebruiken bij de ene waar je niet uit drinkt.
King Cage Iris zijn prima hiervoor.

@Shadow: Mooie fiets :) Flinke schijven zien er mooi uit.
Fedor schreef:
za 19 sep, 2020 13:02

King Cage Iris zijn prima hiervoor.
Klopt, die zitten er bij mij ook op. Wel goed laten klemmen door 'm goed aan te drukken. Met mijn 950ml bidons wil ik de kant waar ik op dat moment niet uit drink wel met een spanbandje extra vast zetten bij veel lange onverharde afdalingen.

Met goedkope bidonhouders voorop ben je het vaak afstappen en weer een bidonspeurtocht snel zat...

Shadow schreef:
za 19 sep, 2020 12:22

Als m'n racer klaar is (zal volgend jaar zijn) dan maar eens nadenken over een custom frame van Wind 8)
Mooie spullen maakt 'ie, goed idee.

Maar je bent echt niet de eerste die een Fargo vol hangt met spullen en er mee op pad gaat. Dat ding moet gewoon zonder problemen fatsoenlijk met bepakking de wereld over kunnen lijkt me.

Natuurlijk is het geen kleine framemaat en ben je vast zelf ook geen vedergewicht, maar ook dan zou dat toch wel moeten kunnen?
Ik gebruik altijd King Cages, maar op de vork zetten van bidons gaat het niet oplossen, dit frame is meer bedoeld om met een frametas, zadeltas en vorktassen te rijden als bikepacking fiets. Wat ik nu doe is niet helemaal binnen de regels van Salsa qua belading :oops:
Shadow schreef:
za 19 sep, 2020 13:45
Ik gebruik altijd King Cages, maar op de vork zetten van bidons gaat het niet oplossen
Daarmee krijg je wel de framedriehoek vrij om een fullframetas te plaatsen en daarmee wat spullen uit je achtertassen te halen.
Oh zo, dat wil ik dus niet.
Praktisch gezien rij ik 99% van de tijd woonwerk ermee en is er niks aan de hand. Luxe probleem dus.
Neem de tips over het verdelen va de bagage maar aan..... Ook al is het voor die 1% van de tijd dat je níét op fietsvakantie bent. Voor mij is dat onderdeel van de hobby, hoor. Paklijst bijschaven of aanvullen. Bagage verdelen kan ik 48 weken in het jaar mee zoet zijn.

En een WiND frame :roll: :D Laat ik daar maar niet over beginnen, haha. Goede keuze!
Mijn off road tour fiets, een Surly Ogre.
DSC_3175.jpg
Sonny schreef:
wo 23 sep, 2020 22:56
Mijn off road tour fiets, een Surly Ogre.
Lekkerrrrrr :D

Misschien is dit helemaal niet zo'n goed topic voor mij met al die mooie fietsen :lol: :wink:
Sonny schreef:
wo 23 sep, 2020 22:56
Mijn off road tour fiets, een Surly Ogre.
Mijn setup (voor de liefhebbers):
voorop: Bagsxbird Teardrop tas met slaapspullen
achterop: Carradice Super C met voornamelijk kleding
frametas: Revelate Designs met alle overige spullen
stuur: twee feedbags (Revelate en Wizard Works) en top tube bag (Revelate)

Het frame is dacht ik uit 2015 dat ik lang als weekend fiets in gebruik had, en nu na enkele jaren pas inzet waar hij voor bedoeld is. Er zit een SLX 2x groep op, Jones loop bar, Gilles Berthoud Aspin en custom wielen (Blunt velgen icm Hope/Son) van Force Wheelz.

Hij deed het de afgelopen dagen prima op de Dikke Bertha route.