Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 144 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Stadjer schreef:
zo 21 jul, 2019 22:51
Net terug van twee weken fietsen met vriendin en dochter van 20 maanden. Eerste keer met z'n drieën meerdaags op pad. Leuk gehad, volgend jaar wat verder van huis.
Heel fraaie fiets!
Stadjer schreef:
zo 21 jul, 2019 22:51
Net terug van twee weken fietsen met vriendin en dochter van 20 maanden. Eerste keer met z'n drieën meerdaags op pad. Leuk gehad, volgend jaar wat verder van huis.
Mooie fiets! Zusje van een Salsa Fargo lijkt wel 8)
652B0245-6001-42F8-AB9E-25E99E4F5A07.jpeg
Hilver schreef:
wo 17 jul, 2019 19:13
Wouter Duijndam schreef:
do 11 jul, 2019 15:13
Ik geniet echt van elke meter die ik maak!
Momenteel een rustdag na 12 dagen onafgebroken te hebben gefietst. Teller stand staat op 1303km momenteel.
Ik vind de route die ik rij fantastisch, super mooie landschappen, uitzichten en gelegenheden om foto’s te maken.
@Wouter:
Fijn dat het goed gaat en dat je geniet.
Zo word je beloond voor je minutieuze voorbereiding.

Veel plezier verder.

Jan
Jan, ik heb exact 2330km gefietst om bij mijn appartement te komen.
Ik wil iedereen hier bedanken voor alle goede adviezen.
Ze zijn meer dan eens van pas gekomen en heeft er mede voor gezorgd dat deze trip voor mij onvergetelijk is geworden.
Voor mijn vrouw en 6 jarige dochter was het zwaar dat ik er 23 dagen niet voor hun was.
Met mijn vrouw afgesproken dat in mijn volgende fietsreis in de planning zet voor over 5 jaar dan is onze dochter een stuk zelfstandiger.

Je moet wat te dromen hebben toch en het is mij supergoed bevallen.
Met de fiets heb ik niks gehad en ik heb deze alles behalve gespaard. Wel heb ik twee keer de banden op moeten pompen.

Op sommige stukken in Frankrijk zat ik vol in een mountainbike terrein en ik hou wel van gas geven. De Ortliebs hebben dan ook de nodige schaafwonden opgelopen.

Waar ik helemaal blij werd van mijn voorbereiding en alle gestoken moeite in het uitbalanceren van de fiets was in de afdalingen. Hoogst behaalde snelheid is 63km/ph geweest zonder maar ook 1 trilling en ik ben echt oprecht onder de indruk van de Koolstop remblokken!
Wouter Duijndam schreef:
ma 22 jul, 2019 18:47

Jan, ik heb exact 2330km gefietst om bij mijn appartement te komen.
Ik wil iedereen hier bedanken voor alle goede adviezen.
Ze zijn meer dan eens van pas gekomen en heeft er mede voor gezorgd dat deze trip voor mij onvergetelijk is geworden.
Leuk! Las het al op je Polarsteps blog, zou ook wel een mooie afsluitende post in je eigen topic zijn dit ;)

Fijn dat het bevallen is, leuk dat de fiets het ook goed heeft uitgehouden. En een volgende trip hoeft natuurlijk niet zoveel dagen te zijn, misschien hoeft 'ie dan niet op de lange baan gezet te worden. Met een weekendje of weekje kun je ook fietskamperend een hoop lol hebben.

Fijne vakantie verder!
Ja 5 jaar lijkt me wat lang, probeer eens een tripje waarbij ze allemaal mee kunnen :D
Jurr schreef:
ma 22 jul, 2019 19:33
Fijn dat het bevallen is, leuk dat de fiets het ook goed heeft uitgehouden. En een volgende trip hoeft natuurlijk niet zoveel dagen te zijn, misschien hoeft 'ie dan niet op de lange baan gezet te worden. Met een weekendje of weekje kun je ook fietskamperend een hoop lol hebben.
De fiets gaat zeker de lange baan niet op! Hij rijd zo fijn en ik heb hier en daar nog wel wat verbeter punten om aan te pakken. Het zadel is er daar 1 van.
Ik fietste na 2 dagen een blaar op mijn rechter bil. De dagen erna fietste ik deze uiteraard kapot en de pijn en steken waren verschrikkelijk. Ik heb dat toen voor een gedeelte op weten te lossen door op een Vileda huishoud doekje te gaan zitten en uiteraard de kont goed vet te houden.
04F2E38F-EA77-4187-896B-39BB80C6ACB7.jpeg
Hierna kwam er een korst op en tegen week drie was die ook verdwenen.
Ik dacht goed geëxperimenteerd te hebben met drie verschillende zadels uit te proberen over een paar maanden fietsen in en om Den-Haag. Niets is minder waar en dat komt ook omdat ik nooit met de fiets broek met zeem hebt gefietst en daar zat ook de wrijving. De gestikte rand van zeem naar broek irriteerde enorm.
Ik heb de broek op Ibiza ook gelijk weggegooid 😜

Ik zal bij thuis komst wat leuke filmpjes en mooie foto’s bij elkaar scharrelen en mijn topic aanvullen.
Shadow schreef:
ma 22 jul, 2019 22:02
Ja 5 jaar lijkt me wat lang, probeer eens een tripje waarbij ze allemaal mee kunnen :D
Mijn dochter krijg ik wel mee maar mijn vrouw echt niet. Heb hier tijdens de fietstrip veel over na kunnen denken want alleen en toch tijd zat. Ik ben van plan om een camper te kopen zodat wij er wat meer op uit kunnen. Dan kan mijn vrouw rijden en ik er op de fiets naartoe.
Klinkt als een geslaagde trip, Wouter! Chapeau!
Het weerzien met vrouw en dochter zal fantastisch zijn geweest. :D
Wouter Duijndam schreef:
di 23 jul, 2019 09:23
Mijn dochter krijg ik wel mee maar mijn vrouw echt niet. Heb hier tijdens de fietstrip veel over na kunnen denken want alleen en toch tijd zat. Ik ben van plan om een camper te kopen zodat wij er wat meer op uit kunnen. Dan kan mijn vrouw rijden en ik er op de fiets naartoe.
Waar zit hem dat in? aversie tegen bewegen / buiten zijn?
Wel dapper dat je dat zo eerlijk stelt, ik ken veel mensen die er zelf maar niet aan beginnen omdat 'de baas' het niet zit zitten, dan zit je volgens mij in de verkeerde relatie.
Fedor schreef:
ma 22 jul, 2019 18:00
Heel fraaie fiets!
Thanks Fedor

@Shadow: klopt, heeft veel weg van de Fargo. Er zijn wel wat verschillen in geometrie en de Salsa is volgens mij niet Rohloff compatible. Of in ieder geval niet icm riemaandrijving.
Stadjer schreef:
di 23 jul, 2019 12:17
@Shadow: klopt, heeft veel weg van de Fargo. Er zijn wel wat verschillen in geometrie en de Salsa is volgens mij niet Rohloff compatible. Of in ieder geval niet icm riemaandrijving.

Jawel hoor, je moet dropouts kopen - rechter dropout QR, linker dropout Rohloff, plus een 'Boost Reduction' kitje, standaard is het 12x148 Through Axle namelijk.
Frame is deelbaar op de bovenste bout van de rechter dropout btw.
Shadow schreef:
di 23 jul, 2019 12:11
Wouter Duijndam schreef:
di 23 jul, 2019 09:23
Mijn dochter krijg ik wel mee maar mijn vrouw echt niet. Heb hier tijdens de fietstrip veel over na kunnen denken want alleen en toch tijd zat. Ik ben van plan om een camper te kopen zodat wij er wat meer op uit kunnen. Dan kan mijn vrouw rijden en ik er op de fiets naartoe.
Waar zit hem dat in? aversie tegen bewegen / buiten zijn?
Wel dapper dat je dat zo eerlijk stelt, ik ken veel mensen die er zelf maar niet aan beginnen omdat 'de baas' het niet zit zitten, dan zit je volgens mij in de verkeerde relatie.
Nee, het zit hem niet in het bewegen want mijn vrouw is hartstikke sportief. Het minimalisme en leven uit fietstassen staat haar heel erg tegen. Ook het feit dat je de hele dag moet bewegen om 100km verder te komen maakt haar niet heel erg enthousiast.
Wij zitten in wat dat betreft een perfecte relatie en laten elkaar vrij anders had zij mij de afgelopen reis ook nooit laten gaan.
Mooi verwoord. Maar het is toch juist de reis die mooi maakt, of dat doel nou 10 of 100 km verderop ligt?
Shadow schreef:
wo 24 jul, 2019 16:06
Mooi verwoord. Maar het is toch juist de reis die mooi maakt, of dat doel nou 10 of 100 km verderop ligt?
Leg dat zijn vrouw uit... :D
Tegen minimalistische gedachten helpt misschien een bezoek aan een fietsbeurs (in februari, als het heerlijk fris weer is), al is de weelde die daar geboden lijkt te worden op zijn minst een aanslag op je bankrekening maar misschien ook bedrieglijk want een tentje blijft een tentje.
Een bezoek (alleen overdag) aan het komende nazomerweekend kan natuurlijk ook maar daar kan een overdaad aan ontmoetingen met enthousiastelingen ook allergische reacties opwekken bij wie daar gevoelig voor is.
Mooie fietstochten in nabijgelegen natuurgebieden* zijn wellicht de veiligste optie.

*: De Duitsers hebben daar de mooie term Natur- und Landschaftsschutsgebiet voor. Probeer dat maar eens in één keer goed te zeggen. (schststshctshst shit...)
Ik citieer even, want anders houden mensen mij er voor verantwoordelijk;
mijn vrouw is door Eric van de vakantiefietser overtuigd om op fietsvakantie te gaan
Dus misschien moet je eens naar Amsterdam Wouter?
20190725_230341.jpg
Mijn nieuwe bikepacking fiets, Kona Unit XIV

Staal met Rohloff, 650B+

Met dank aan Bike4Travel, JustPedal en Andless :)
Mooie fiets, maar hij lijkt me veel kleiner dan dat hij in werkelijkheid is afgaande op de grote van de wielen. Ik wil deze ok wel eens zien met volle bepakking, vraag me af of je dan niet in de knoei komt met je kabels bij het stuur.
Dank! Hij toont niet zo groot inderdaad, maar toch een framemaat M, met een lange zadelpen. Hiermee kon ik het dichtste bij de zit op m'n vorige frame komen. Ook de schijfdiameter helpt wel mee om 'm op de foto kleiner te laten lijken.

Heb de remleidingen expres lang gehouden om daar nog alle kanten mee op te kunnen. M'n Rohloff kabels heb ik zo overgezet van m'n vorige frame, eens even kijken wat dat wordt met bepakking inderdaad, denk dat die misschien wel een andere route en/of lengte krijgen.

Zo maar eens optuigen, kijken of alles een beetje wil passen... toch wel weer een stap terug in pakruimte vanaf twee Ortlieb Front Rollers achterop.
Mooie fiets :) Wel een erg compact frame. Toch genoeg ruimte om er zooi aan te hangen? Frametas zal niet over houden en ook weinig (reguliere) ruimte voor (grote) bidons.

Foto met bepakking zou leuk zijn :)
20190726_103426.jpg
Op verzoek, met bepakking.

Voorin m'n tent, zonder stokken om zo de breedte een beetje te beperken. Achterin slaapzak en slaapmat.

En de rest gaat in de frametas samen met de tentstokken. Tweemaal 950ml bidons aan de voorvork, vouwslot onder de onderbuis. Ook komt daar nog m'n 1L brandstoffles te hangen.

Overigens zowel stuurtas als zadeltas in maat L, en m'n frametas is ook een L. Ik hoop dat ik er alles in kwijt kan, wil toch echt zonder rugzak rijden...
Jurr schreef:
do 25 jul, 2019 23:06
Met dank aan Bike4Travel, JustPedal en Andless :)
... en Elan ;)
Mooie fiets!