Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 52 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
met recent geïnstalleerde stuurtas
opschepper :P
Hoi hier een fotootje van m'n fiets. Dit is mijn eerste post op dit forum dus ik hoop dat het lukt.
Het is een wit parelmoer kleurige Santos travelmaster 2.8 Alu met Rohloff naaf en belt drive . Ik heb hem net en tot nu toe bevalt hij prima :)

Afbeelding
Dacol schreef:Hoi hier een fotootje van m'n fiets. Dit is mijn eerste post op dit forum dus ik hoop dat het lukt.
Het is een wit parelmoer kleurige Santos travelmaster 2.8 Alu met Rohloff naaf en belt drive . Ik heb hem net en tot nu toe bevalt hij prima :)
Mooie fiets,
daar ga je vast veel plezier mee beleven.

veel fietsplezier,
Dacol schreef:Hoi hier een fotootje van m'n fiets. Dit is mijn eerste post op dit forum dus ik hoop dat het lukt.
Het is een wit parelmoer kleurige Santos travelmaster 2.8 Alu met Rohloff naaf en belt drive . Ik heb hem net en tot nu toe bevalt hij prima :)

Afbeelding
Wauw, supermooie fiets; ik zou er wel bar ends op zetten; een extra hand positie is wel fijn!
Matthie9000 schreef:
Dacol schreef:
Wauw, supermooie fiets; ik zou er wel bar ends op zetten; een extra hand positie is wel fijn!
Hoi, bar ends ga ik er zeker opzetten, weet alleen nog niet of ik er korte (Cane Creek ergo) of wat langere (Ergon GC-3) op ga zetten!
Hoi mensen, ik post een foto van mijn woon-werk fiets die ik eens wil gebruiken om op vakantie te gaan. Ik ben een beginner wat fietsvakanties betreft, nog nooit gedaan maar heb er enorm zin in. Is deze fiets geschikt om er op uit te trekken of moet ik er veranderingen op aanbrengen? Sorry - voor de voor jullie wssl lullige vragen.
Afbeelding
trikke schreef:Hoi mensen, ik post een foto van mijn woon-werk fiets die ik eens wil gebruiken om op vakantie te gaan. Ik ben een beginner wat fietsvakanties betreft, nog nooit gedaan maar heb er enorm zin in. Is deze fiets geschikt om er op uit te trekken of moet ik er veranderingen op aanbrengen? Sorry - voor de voor jullie wssl lullige vragen.
Afbeelding
Heb een bijna identieke fiets (Trek T400) gehad voor ik een 26"inch trekkingfiets kocht (Idworx Off Rohler). Mijn huidige fiets is uiteraard een klasse beter, met stijf frame, en stijve 26"wielen met rohloffnaaf en dikke banden. Maar met de Trek heb ik ook mooie tochten gemaakt. Keertje in de winter van Girona naar Calais (prachttocht in de kou) en de Marmotte meegefiets, en 2x de Mt Ventoux achterelkaar (lang leve atb-triple)...., plus nog een keertje van Basel naar Maastricht en voor de rest 8 jaar als woon-werk fiets. Momenteel ligt de Trek in onderdelen uit elkaar, wachtend voor groot onderhoud en revisie, maar eigenlijk nooit noemenswaardige problemen mee gehad.

Weeg 95kg, had zelfs nog voordragers gemonteerd (dus 4 tassen, 2 voor, 2 achter) en geen spaak geknapt. Had wel een ligstuur, een niet-verende zadelpen en pedalen met aan 1 zijde kliksysteem (spd). Niet geschikt voor offroad, maar nooit problemen gehad op het asfalt.

Maar met mijn nieuwe liefde denk ik niet dat ik ooit weer op de Trek ga fietsen en zal dus binnenkort ofwel op marktplaats te vinden zijn, ofwel dat ie helemaal afgeragd wordt als boodschappenfiets :). Maar met zo'n "simpel" fietske kun je zeker leuke fietsvakanties doen! Gewoon tassen pakken, schwalbe marathons monteren en gaan.
Ik dacht eerder aan een andere voorvork, een niet geveerde. Die geveerde zadelpen behoort ondertussen ook tot het verleden. Alvast bedankt voor de tips, wat die spd betreft zal ik zeker overwegen.
trikke schreef:Ik dacht eerder aan een andere voorvork, een niet geveerde. Die geveerde zadelpen behoort ondertussen ook tot het verleden. Alvast bedankt voor de tips, wat die spd betreft zal ik zeker overwegen.
Die geveerde voorvork wilde ik destijds ook vervangen. Het is er nooit van gekomen en heb er ook niet echt last van gehad, behalve dan als je dansend een berg wilt bestieren. Er zat geen lockoutknop op als ik me goed herinner..... en je moet een speciale vork bestellen om de gehele vork+frame geometrie intact te laten. Zou zo 123 niet weten welke vork hiervoor dan geschikt is. Voordeel van een vork is wel dat je balhoofd dan wat minder schokken te verwerken krijgt.
trikke schreef:Hoi mensen, ik post een foto van mijn woon-werk fiets die ik eens wil gebruiken om op vakantie te gaan. Ik ben een beginner wat fietsvakanties betreft, nog nooit gedaan maar heb er enorm zin in. Is deze fiets geschikt om er op uit te trekken of moet ik er veranderingen op aanbrengen?
Je kan op echt elke fiets op vakantie hoor Trikke. Deze van jou heeft een verende voorvork wat het lastiger maakt om een voordrager te monteren maar voor de rest zou ik lekker een paar tassen kopen en gaan fietsen.
Zonder Rohloffnaaf kom je ook overal en er zijn mensen die beweren dat het nog fijner fietst ook. :wink:
Ik ga dit zeker doen. Ik ga beginnen met 2 achtertassen aan te kopen, een tentje heb ik al en dan er eens een weekje op uit bij wijze van test.
Prima geschikt zolang je het niet heel dol maakt. Zie ook: http://www.wereldfietser.nl/images/stor ... kantie.pdf
Het zou mooi zijn als je vork een lockpout heeft. Dan kun je hem ongeveerd gebruiken op asfalt en laten veren als je de weg af gaat. IK dnek dat het veratndig is niet al teveel op deze fiets te laden: een voordager is nooit een groot succes bij geveerde voorvorken, het achterwiel zal niet super stevig zijn, en hetzelfde geldt voor de achterdrager. Maar als je het niet te dol maakt gaat het heus wel. Ik kan natuurlijk niet zien hoe het staat met de versnellingen, maar ik zou de eerstvolgende keer dat je nieuwe tandwielen nodig hebt even goed kijken of een lichter verzet niet wenselijk is. Dan kost het je niets extra. Verder zou ik de volgende keer misschien iets bredere banden monteren (42 mm past meestal ook wel), en misschien nu al een lekker leren zadel. Maar in feite kun je nog een reeks van jaren plezier van deze fiets hebben. Stop ondertussen je geld maar in een lichte kampeeruitrusitng als je die nog niet hebt. En lekker fietsen maar. Veel plezier.
Wim
p.s. deze tassen zijn relatief licht en heel goed: http://www.outdoorworks.de/index.php?si ... ng&lang=en
Dol zal ik het (nog) niet maken denk ik, eerst alles ff testen :lol: Zoals ik al zei is dit volledig nieuw voor mij, zeker het op vakantie gaan met de fiets.
Licht kampeermateriaal heb ik nog niet, ik heb wel een iglo tent en slaapzak en wat keukengerei (van in mijn festivalgangerstijd). Ik denk dat ik het daarmee wel kan redden in den beginne.
Wat de versnellingen betreft zit ik met een cranck 42/34/24 en een casette 11/32 (7 speed)...dat zit wel goed denk ik.
Dat lederen zadel is nieuw voor mij...is dat zoveel beter?
Die tassen voor achteraan zien er ok uit...ik zal me er eens in gaan verdiepen.
Bedankt weerom voor de tips.
Afbeelding


onze fietskes (Santos Travelmaster, die even heel klein lijkt & Koga GT 2004), gisteren in noord-Bali :)


gr, J&L
Afbeelding

Afbeelding
Nu begrijpen we ook je username :D
haha betrapt. al had paardebloem ook gekund ;)
Mijn nieuwe Santos, nadat mijn Koga vorig jaar was gestolen.

Afbeelding
Vandaag aan het poetsen geweest (gebruik nog steeds Kroon Olie), vuil van laatste fietsvakantie 2010 eraf en van de laatste maanden. Daarom maar even een fotootje gemaakt :
Afbeelding
De kenner ziet gelijk een Avaghon 28-serie, over een paar weken 3 jaar oud. 64 cm frame (ik ben 1,92m) Verder Rohloff en Magura. Gekozen toen voor een skf-as en tubus-dragers. Ik gebruik nog steeds mijn Agu-Quorum tassen (20 jaar oud). Vorige fiets een Terry zadel, deze keer weer. Op stuur bevestiging voor en/of een 60Cx en Oregon300 + hellingsmeter (is voor mij bewakingsmeter: hou niet van klimmen). Sinds 2 maanden spd-pedalen (aan 1 kant van het pedaal), voor mij nieuw (ben pas 56) en wilde dit wel eens uitproberen (ben nog steeds aan het afstellen, mijn ene been is toch wat anders als het andere en de eerste tocht gelijk al vergeten uit te klikken: gevallen bij een pontje waar al meerdere andere fietsers stonden :lol: ). Afijn met deze fiets moeten we het voorlopig nog een tijd doen. Hooguit komt er een nog ligfiets bij.
Gr.
Kees
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding