Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 143 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Marco Meijerink schreef:
vr 28 jun, 2019 21:51
Geen zin om de voortassen in te wisselen voor een rolzak aan het stuur? Is uiteraard wel iets lastiger te monteren.
Aan die optie hebben we zitten denken maar dan de roltas bovenop de voordrager. Maar das wat voor kortere trips. De conclusie was dat dit het hem ook doet wat we willen en net dat ene tasje meer ruimte biedt voor de wat langere reizen door meer klimaatzones ..
Shadow schreef:
vr 28 jun, 2019 15:08
Avaghon is toch altijd staal?
Nee hoor, ook aluminium of titanium kan :)

Maar meestal staal ja.
Oh dat wist ik niet!
Die van ons zijn van staal.
Hier precies de zelfde fiets, maar zonder zo’n voordrager.
Dit is op maat gemaakt begrijp ik uit het verhaal. We zijn wel geïnteresseerd geraakt.
Is er een kans dat de maker van dit rek meer zou kunnen en willen maken?
Gr Anja
Afbeelding
Hierbij een foto van mijn Cannondale T1000 uit 1996/1997. Overgenomen van de eerste eigenaar die deze fiets heeft laten importeren en hem later heeft laten ombouwen met een voorwielmotor. Hij fietst prima zonder ingeschakelde motor. Die dan wel weer handig is voor woon-werkverkeer met wind tegen :roll:

Eerste kampeertripje samen met mijn zoontje. Slaapzakken zijn enorm volumineus, eens kijken wat daar de alternatieven voor zijn.

En ik zie dat mijn zadel iets naar achter gekanteld staat, verklaart het onprettige zitten :wink:
De voordrager is zeker ook nog een oude? ik zie de tassen namelijk vrij ver naar achteren hangen. Ook zitten ze vrij hoog, al hoeft dat voor het sturen geen probleem te zijn.
Wil je minder volume dan zul je voor slaapzakken in de meeste gevallen bij dons uitkomen.
De voordrager zat er al op, volgens mij is die af fabriek. Ik kan de voortassen volgens mij nog wel iets meer naar voren bevestigen, is dat beter?
Als het lekker fietst gewoon zo laten, het valt mij alleen op. Je kan natuurlijk een keertje testen of als je ze anders aan de fiets hangt het beter stuurt of niet. Amerikanen willen wel eens afwijken van wat wij hier normaal vinden, dat was ruim 20 jaar geleden zeker al het geval op fietsgebied.
Ik geniet echt van elke meter die ik maak!
Momenteel een rustdag na 12 dagen onafgebroken te hebben gefietst. Teller stand staat op 1303km momenteel.
Ik vind de route die ik rij fantastisch, super mooie landschappen, uitzichten en gelegenheden om foto’s te maken.

Bijlagen

De foto van eenzame fiets op de rechte weg is wel héél uitnodigend om ook direct op de fiets te stappen en nergens naar toe te fietsen, al het maar ver is!! 8)
Wouter Duijndam schreef:
do 11 jul, 2019 15:13
Ik geniet echt van elke meter die ik maak!
Momenteel een rustdag na 12 dagen onafgebroken te hebben gefietst. Teller stand staat op 1303km momenteel.
Ik vind de route die ik rij fantastisch, super mooie landschappen, uitzichten en gelegenheden om foto’s te maken.
Zie wel weer een nieuwe manier van het bevestigen van de riemen van de Ortliebs (een deel van de riem loopt horizontaal) en van het bevestigen van het bagagenetje (aan de Ortliebs, en niet aan de bagagedrager).
Bedankt voor het delen.
Wouter Duijndam schreef:
do 11 jul, 2019 15:13
Ik geniet echt van elke meter die ik maak!
:D heerlijk! Mooie zin.
Mijn combinatiesetup van bikepacking en "traditioneel":
IMG_20190621_132742.jpg
Tent in de stuurrol, één achtertas met kleding en toiletgreie, de ander met kook en kampeerspullen, slaapzak op de achterdrager. In de frametas zitten gereedschap, reserve(binnen)banden en kettingwas.
Wouter Duijndam schreef:
do 11 jul, 2019 15:13
Ik geniet echt van elke meter die ik maak!
Momenteel een rustdag na 12 dagen onafgebroken te hebben gefietst. Teller stand staat op 1303km momenteel.
Ik vind de route die ik rij fantastisch, super mooie landschappen, uitzichten en gelegenheden om foto’s te maken.
@Wouter:
Fijn dat het goed gaat en dat je geniet.
Zo word je beloond voor je minutieuze voorbereiding.

Veel plezier verder.

Jan
Afbeelding

Mijn nieuwe fiets, een Cannondale Topstone 105, bedoeld voor kortere trips met hier en daar veldwegen en bospaadjes. Er komen nog wat spullen op zoals een frametas, bidonhouder, enz en ik ga nog afwachten, maar ik denk dat de stuurpen net wat korter mag.
Net terug van twee weken fietsen met vriendin en dochter van 20 maanden. Eerste keer met z'n drieën meerdaags op pad. Leuk gehad, volgend jaar wat verder van huis.

Setup:
IMG_20190708_110211922_HDR.jpg
Weekje Zuid-Limburg en Voerstreek incl. kamperen.
Met als doel enkele nieuwe natuurgebieden bezoeken zoals Grensmaas, Geuldal, ENCI groeve etc. Zonnepaneeltje achterop werkt maar viel toch wat tegen bij bewolking. Vraag me af of het met een dynamo oplader beter gaat.

Bijlagen

Foto vn huidige reis

Bijlagen

Terra schreef:
ma 22 jul, 2019 08:44
Weekje Zuid-Limburg en Voerstreek incl. kamperen.
Met als doel enkele nieuwe natuurgebieden bezoeken zoals Grensmaas, Geuldal, ENCI groeve etc. Zonnepaneeltje achterop werkt maar viel toch wat tegen bij bewolking. Vraag me af of het met een dynamo oplader beter gaat.
Ja, zolang je het licht (van je koplamp) uit hebt en toch zeker meer dan 10km/u fietst en dat gedurende minimaal 6 uur per dag. Er zijn meer dan voldoende mogelijkheden, allemaal met een ander prijskaartje en of mogelijkheden.