Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 149 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
jwkeij schreef:
di 30 jun, 2020 16:37
Nu moet ik wel zeggen... Ik verbaas mij soms dat mensen 25kg aan bagage meeslepen. Hoe doe je dat?
Gewoon, rustig fietsen. Neem de tijd.
Fietsmans schreef:
di 30 jun, 2020 13:24
Volgens mij een oud draadje, maar ik pak hem met trots weer op.
Veel fietsen belanden tussen de nieuwe aanwinsten in dat topic, maar hier op een rij staan ze toch net wat leuker :)

Fietsmans schreef:
di 30 jun, 2020 13:24

3,5 kg op het stuur, 5,4 kg aan het zadel. Verder nog wat aan frame en in een klein rugtasje, en aan mijn lijf natuurlijk. In totaal 13,5 kg ex fiets.
Fraaie setup zeg! Mooi compact :)

Fietsmans schreef:
di 30 jun, 2020 15:32
Een half-framebag heb ik geprobeerd maar dan kon ik mijn bidons (twee keer 1 liter) niet kwijt.
Je zou ze nog aan de voorvork kunnen hangen, eentje onder het frame, of met een Woho Anti-Sway naast je zadeltas. Of met een drinkzak gaan werken bijvoorbeeld.
jwkeij schreef:
di 30 jun, 2020 16:58

Ik sprokkel bijna alles 2e hands.
Leuk! Ik ook :)

jwkeij schreef:
di 30 jun, 2020 16:58

Zo ook mijn Vaude 1/2 persoons tent. De Power Lizard van destijds 625,- voor 75,- kunnen overnemen.
Da's een goede score zeg!
Hier gewoon goede maar een tikje grote/zware kampeerspullen. Zonde om die te vervangen. Dan maar geen bikepacking en wat zwaarder trappen ;)
Oeh hierdoor word ik getriggerd. Even korte reactie, aangezien ik nu ook paklijst aan het samenstellen ben :)

Grandonneur schreef:
di 30 jun, 2020 18:04
-slaapzak 2kg
Da's wel een zware (winter?) slaapzak. Zelfs de goedkopere zomerslaapzakken wegen niet meer dan 1kg

-mat 2kg
Idem. Mijn rol schuim weegt 200gr en ik snap dat dat voor velen onacceptabel is, maar ook een comfortabele kan stuk minder dan 2kg :)

-tent 5kg
Ik heb ooit met een tent van 5kg rondgefietst. Nooit weer :)

-laptop/camera/laders 1kg
Bijna elke laptop weegt meer dan 1kg. Maar er maar minstens 2kg van :)
bast1aan schreef:
di 30 jun, 2020 21:14

Grandonneur schreef:
di 30 jun, 2020 18:04
-slaapzak 2kg
Da's wel een zware (winter?) slaapzak. Zelfs de goedkopere zomerslaapzakken wegen niet meer dan 1kg
ik had geloof ik deze aangeklikt, https://www.kampeerdump.nl/eurotrail-ka ... apzak.html
Er zijn allerlei lichtere exemplaren te koop, maar ook allerlei zwaardere.

En zo is 't eigenlijk voor alles, dus 8kg is te doen, maar 28kg ook.
jwkeij schreef:
di 30 jun, 2020 16:37
Nu moet ik wel zeggen... Ik verbaas mij soms dat mensen 25kg aan bagage meeslepen. Hoe doe je dat?
Vraag mij dat serieus af.
En het is niet in je opgekomen dat je die vraag in een nieuw bericht kunt stellen? Voor iedereen die op deze vraag gereageerd heeft in deze discussie: ik neem aan dat jullie nog foto's gaan toevoegen van jullie vakantiefietsen, met al of niet die 25 kg bagage eraan. :evil:

Groetjes,

Carl
Carl schreef:
di 30 jun, 2020 22:00
jwkeij schreef:
di 30 jun, 2020 16:37
Nu moet ik wel zeggen... Ik verbaas mij soms dat mensen 25kg aan bagage meeslepen. Hoe doe je dat?
Vraag mij dat serieus af.
En het is niet in je opgekomen dat je die vraag in een nieuw bericht kunt stellen?
bast1aan schreef:
di 30 jun, 2020 21:14
Oeh hierdoor word ik getriggerd. Even korte reactie, aangezien ik nu ook paklijst aan het samenstellen ben :)
Klinkt als drie kandidaten voor het starten van een nieuw paklijst topic, of het topic kicken van een eerdere ;)
Vakantie treintje hier:

Kona Sutra :) Moet nog wel een beetje fine tunen ( we zijn met zijn 4tjes, bijna alles moet op de Kona + aanhangfiets.. van het weekend klein proef ritje naar de camping gedaan en het ging prima... misschien alleen voor ook een paar mooie sport rollers kopen ipv mijn gewone tassen).
AC512F6D-B6B5-406E-B8FD-C771291E7C89.jpeg
Ik heb nu een pizza rack voor, maar ik denk dat ik weer voor een lowrider ga zoals op mijn vorige toer/woon-werkverkeer fiets. Voor mijn gevoel stuurde het toch wat lichter.
B3EC5F20-8967-4924-8336-53E062F3E52E.jpeg
Was niet de bedoeling om een hele discussie in gang te zetten. Maar er is mij al wat meer duidelijk.
Valentino Dailybiker schreef:
di 30 jun, 2020 22:18
Kona Sutra :)
Blijft een mooie fiets :)
Fedor schreef:
wo 01 jul, 2020 08:58
Valentino Dailybiker schreef:
di 30 jun, 2020 22:18
Kona Sutra :)
Blijft een mooie fiets :)
Ja, ik ben erg content mee :) ik had hem eigenlijk allen gekocht als sterke woon-werk fiets maar je kan er zoveel meer mee! Met minimale snelle aanpassingen zou ik het wel aankunnen om een paar single tracks te pakken( die bar end shifters maken het wel een beetje uitdagender :p)
Carl schreef:
di 30 jun, 2020 22:00
Voor iedereen die op deze vraag gereageerd heeft in deze discussie: ik neem aan dat jullie nog foto's gaan toevoegen van jullie vakantiefietsen, met al of niet die 25 kg bagage eraan. :evil:

Zeker! Dit is een leuk relevant topic. Maar; het is op ‘foto van je vakantiefiets’ toch niet heel erg off-topic hoe je bagage mee krijgt?
Carl schreef:
di 30 jun, 2020 22:00
Voor iedereen die op deze vraag gereageerd heeft in deze discussie: ik neem aan dat jullie nog foto's gaan toevoegen van jullie vakantiefietsen, met al of niet die 25 kg bagage eraan. :evil:
Al eens elders gepost maar hier dan ook dan maar :)

Afbeelding

Stuurtas: 2 camera's, telefoon, portefeuille
2 feedbags: voor eten (uiteraard :P)
Tent+onderzeil op de drager
Linkertas: slaapzak, slaapmat, kussen, handdoek, sandalen en dan zit hij al vol :(
Rechtertas: stoeltje, gereedschap, reserveband, EHBO-set, kookspullen, eten en kleding

[edit]: Heb m'n tashaken nu op de breedste stand staan (achterste haken dus achteraan de drager), misschien wat smaller maken zodat ik de tassen wat meer naar voren kan zetten, al merk ik eigenlijk niets van de verdeling van het gewicht (behalve bij steile klimmetjes waarbij ik ff op de pedalen ga staan).
BE18CFBD-A01E-4DE4-85C5-56747A25EE4F.jpeg
20200701_214136.jpg
Even een tijdelijke Parts Bin Special. Met shifters uit twee verschillende modeljaren, een wielset dat geen matching set is, schijven zo groot dat ze niet op dit frame mogen van de fabrikant... Maar wel prima voor in en om Nederland (-:
Lekker ruig. Ik blijf een bikepacking-opzet mooi vinden, maar ik moet er iets te veel voor investeren om alles kwijt te kunnen ;)
Fedor schreef:
wo 01 jul, 2020 21:46
Lekker ruig. Ik blijf een bikepacking-opzet mooi vinden, maar ik moet er iets te veel voor investeren om alles kwijt te kunnen ;)
Dank!

'k Moet wel zeggen dat er zonder full frame tas voor dit frame er voor mij even geen kookset mee gaat. Die zit normaal onderin de frame driehoek in m'n frametas. De bidons die nu daar zitten gaan dan aan de voorvork en de brandstoffles op de plek van m'n vouwslot onder de onderbuis.

Maar ondanks dit beperkte pakvolume wel een setje casual kleding in dat kleine frametasje samen met de pomp en wat gereedschap, tentje voorop aan het stuur, en slaapmatje, slaapzak, windstopper, wat electronica en regenjas achterop. :)
Onze keuze voor een weekje fietsen in de Provence deze week. Een Belgische en een Oostenrijker.

Afbeelding
Leuk spul!