Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 55 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Martin E. van Doornik schreef:
Polling schreef: Eerste fietsvakantie, gewoon op de stadsfiets Nederland door.
Herken ik het Friese stadje Workum daar op de achtergrond?
Dat is knap! Klopt waarschijnlijk, in ieder geval is het langs de IJsselmeerkust ten noorden van Makkum.
Was een hele leuke trip, maak nu plannen voor Bretagne in Augustus...en gepakt volgens het principe van 1 onderbroek in de was, de andere aan. Voor een week geen probleem :D Was bergop inderdaad wel zo fijn!
Vrijdag en zaterdag wezen kamperen, niet het mooiste weer, maar het voordeel was dat ik alle fietspaden in Drenthe voor mezelf had.
Het was de eerste keer dat ik kampeerspul mee had op mijn zadelpendragertje, niet ideaal. Als ik langere tochten zou maken komt er zeker een tubus fly en een achterwiel met iets meer spaken :oops:


Afbeelding
Afbeelding
Wat was er niet lekker aan?
Ik heb heerlijk gefietst! Het enige is dat er in zo'n zadelpendrager meer beweging zit dan je zou willen en dat voel je als je 'aanzet', het heeft de neiging om een zwabbertje na te geven.

Maar eenmaal op snelheid merk je weinig meer van het gewicht en kon ik lekker doorrijden. Dat vind ik ook het heerlijke van deze combi, je bent relatief licht en snel.
eric190173 schreef:Vrijdag en zaterdag wezen kamperen, niet het mooiste weer, maar het voordeel was dat ik alle fietspaden in Drenthe voor mezelf had.
Het was de eerste keer dat ik kampeerspul mee had op mijn zadelpendragertje, niet ideaal. Als ik langere tochten zou maken komt er zeker een tubus fly en een achterwiel met iets meer spaken :oops:


Afbeelding
Afbeelding
De foto lijkt op of nabij Grolloo. Prachtig fietsgebied, mijn domein. Niet verder vertellen, anders is het met de rust gedaan...........
Inderdaad, Grollooërveen, toen ik de foto aan mijn vrouw liet zien dacht ze dat ik naar de Weerribben was geweest.... (alhoewel daar die dennen weer niet passen)

Ik was er nog nooit door / langs heen gekomen, erg mooi en verrassend landschap.
Afbeelding

Vakantiefiets in een erg letterlijke vorm....
Ooit KMXkart in het echt gezien in het buitenland... Ik vond het een erg gaaf apparaat, en toen ik op marktplaats één in het Noorden te koop zag 'voor weinig' mijn slag geslagen.
Vanmorgen gelijk er mee naar school en de koning te rijk!

En multifunctioneel, mijn beide zoontjes kunnen er op, en mijn vrouw.....

Groeten!
Dit is die van mij,

Een bamboe fiets (Calfee) bepakt en bezakt!

Afbeelding
Hier mijn Raptobike, weekendje VeloVision.
Afbeelding
Gideon
Gideon, dat is een foto van een (zware) tent. Hier mijn vakantiefiets in de duinen ergens langs de Donau.
Afbeelding
Pman schreef:Gideon, dat is een foto van een (zware) tent. Hier mijn vakantiefiets in de duinen ergens langs de Donau.
Afbeelding
Jij hebt inderdaad wat meer bij je, ik was maar een weekend weg geen kookspullen, alleen 2p. tent, slaapspullen, regenjasje, trui en teenslippers. Tent in blauwe (zelfgelijmde zak) aan een kant, en de rest in twee backrollers classic.

Gideon
Afbeelding

Ik heb er nu al een paar honderd km mee gefietst. Het is heerlijk fietsen. Ik krijg best wel veel leuke reacties van mensen, zelfs van fietsen
makers, dat ze het een mooie fiets vinden en dat ik de fiets mooi en goed heb opgebouwd.

Mario
Mooi fiets Mario :D
Dank je wel shane :lol:

Mario
Afbeelding

gister opgehaald, nu 160km gereden, superblij mee :D
vertrek over een paar maanden richting China, moet hiermee wel gaan lukken denk ik!
bertcoerver schreef:Afbeelding

gister opgehaald, nu 160km gereden, superblij mee :D
vertrek over een paar maanden richting China, moet hiermee wel gaan lukken denk ik!
bliksems, wat een plaatje, complimenten.

btw wat voor crank/bracket/pedaalcombo zit er op?
weet niet zeker of je dit bedoelt, maar er zit een vierkante trapas van shimano in en een crankstel van Sugino.
Mijn Vittorio uit ~ 1990:

Afbeelding
recent ge-upgrade met ge-integreerde rem-schakelgrepen.
Mooie fiets, maar kun je wel op het zadel blijven zitten?