Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lycra broeken verboden in hotel in Nieuw Zeeland - Forum Wereldfietser

Lycra broeken verboden in hotel in Nieuw Zeeland

Ik kwam in het nieuws onderstaande artikelen tegen:

http://www.volkskrant.nl/buitenland/caf ... ~a4283047/

http://www.theguardian.com/world/2016/a ... -breakfast

Jammer genoeg heb ik zelf ook wel eens rare opmerkingen meegemaakt in een (juppie) restaurant toen ik een kop koffie kwam drinken.

Wat mij betreft een triest beleid want hier worden fietsers gediscrimineerd op basis van uiterlijk!
Baggy Trousers dan maar...ook niks mis mee.
Lycra broeken moeten overal verboden worden. Viezerikken.
Nee, hoor. Op de fiets zijn ze prima op hun plaats.

Maar bij het ontbijt word ik er liever ook niet mee geconfronteerd. Net zo min als met bijvoorbeeld ski-ondergoed, nacht-, of badkleding.
Dat men er op sommige locaties voor kiest om bepaalde kledingnormen te stellen, daar kan ik me iets bij voorstellen.

Maar in de argumentatie lees ik vooral een vorm van absurde preutsheid: “I am not against Lycra in general, just Lycra shorts. A lot of our customers are elderly or children and they don’t need to know that much detail about the shape of somebody,”
En het gaat duidelijk enkel en alleen daarover: “Muddy football boots are fine. Tracksuit pants are fine. Jandels [thongs or flip flops] are fine."

Ja hoor, al die kindjes gaan getraumatiseerd geraken omdat ze gaan merken dat volwassenen (toch het mannelijke deel) blijkbaar een grotere piemel hebben :roll:

Wees dan gewoon zo eerlijk om te zeggen dat sommige klanten (of jij als eigenaar) dat storend vindt maar doe niet alsof je een soort moreel juiste beslissing neemt ter bescherming van kindjes.

Renaat
+1

Bovendien is het gewoon een ordinaire pr-stunt. Die effectief is want het bericht wordt gedeeld en besproken.
Ja, en de vrouwelijkheid aan het bovenlichaam moest ook eens beter verhuld worden met wijde truien ..... :roll: :wink:
Jaren geleden kreeg ik opdracht om een foto in een tijdschrift te plaatsen; ik werkte op een drukkerij en zette met een grote camera foto's om in rastervorm. Het digitale tijdperk was nog niet begonnen. Het was een groepsfoto van wielrenners, staan poserend voor hun fietsen. Door een bepaalde lichtval waren hun forse genitaliën in hun fietsbroeken wel erg duidelijk zichtbaar, dat ik deze foto had geweigerd voor publicatie. Het leek meer op bodypainting, zo duidelijk was het. Zoals bij de heren balletdansers.
Ik snap het nut van die rare lycra broeken ook niet. Ik fiets dagelijks 40km naar mijn werk en heb al meerdere fietstochten van enkele maanden gedaan. Alles met gewone broek en onderbroek en nooit ergens last van gehad.
Dan zou ik zeggen prijs je gelukkig. Zelf heb ik veel baar bij een goede fietsbroek - geen ontstekingen meer en geen knellende zenuwen.
Nosferatu schreef:Ik snap het nut van die rare lycra broeken ook niet. Ik fiets dagelijks 40km naar mijn werk en heb al meerdere fietstochten van enkele maanden gedaan. Alles met gewone broek en onderbroek en nooit ergens last van gehad.
Nog los van zitklachten: lycra kleding geeft minder windgewapper op hoge snelheiden. Op woonwerkverkeer met snelheden hoger dan 25 vind ik dat al fijn.

In vakantie-outfit heb ik wel een onderbroek met zeem, maar verder veelal redelijk anonieme, sneldrogende kleding. Juist om niet tegen dit soort bekrompenheid aan te lopen.
Nosferatu schreef:Ik snap het nut van die rare lycra broeken ook niet. Ik fiets dagelijks 40km naar mijn werk en heb al meerdere fietstochten van enkele maanden gedaan. Alles met gewone broek en onderbroek en nooit ergens last van gehad.
Altijd opletten met de eigen ervaringen als norm te nemen. Het is niet omdat het voor jou perfect kan met een gewone broek en onderbroek dat dat ook voor alle anderen opgaat.

Renaat
Nosferatu schreef:Ik snap het nut van die rare lycra broeken ook niet. Ik fiets dagelijks 40km naar mijn werk en heb al meerdere fietstochten van enkele maanden gedaan. Alles met gewone broek en onderbroek en nooit ergens last van gehad.
En dan zijn altijd gekke mensen die een beetje verder fietsen dan 40 km... soms wel 30 keer die afstand, soms wel non-stop, en dan snap je het nut van die rare lycrabroeken écht wel.
Ik rij graag met nauw sluitende kleding, enerzijds om de luchtweerstand niet onnodig groot te maken, anderzijds omdat mijn fietsketting van mijn ligfiets op enkele punten bloot ligt vlak bij de benen en dan is een nauw sluitende broek heel prettig. Daarom neem ik tijdens fietsvakanties tegenwoordig alleen nog maar lycra broeken mee.
Enfin. De oplossing is natuurlijk simpel: voor je het betreffende hotel betreedt fietsbroek uittrekken, aan je fiets hangen (kan die ook lekker luchten) en naar binnen!

:D

Carl
Of niet zo verwend doen en lekker in een tentje overnachten ;-).