Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 3-5 maanden, reisidee? - Forum Wereldfietser

3-5 maanden, reisidee?

Mijn vriendin en ik gaan samen op reis en ik wil graag de fietsen mee.Ik heb eens een gelijkaardige vraag gelanceerd, maar dat ging vooral over budget, etc en toen was de periode niet concreet.

We kunnen kiezen: ofwel in januari 2017 weg en twee tot drie maanden. Ofwel april- augustus 2017 weg. Een tocht naar China zit er dus niet direct in, maar we kunnen al eens langer weg.

Ik zou de hele wereld wel eens willen zien en verander dus nogal eens van idee over de bestemming. Zuid-Afrika en omgeving, India, Nieuw-Zeeland,...

Ik zoek een relatief fietsvriendelijk land met mooie natuur :), buiten Europa (niet omdat het niet mooi is, maar nu eens wat verder)
Geen Kirgizie, Mexico, Marokko, Argentinie, verder kan veel. We dachten aan India, maar ik twijfel wat over de periode (voor Ladakh en algemeen voor regenseizoen) en het verkeer (rond de steden).

Wie is er al op veel plaatsen geweest of gewoon op een mooie plaats die je wil aanraden. Danku!
Nieuw Zeeland!

Je noemt het zelf al 8) Wij zijn dit jaar van januari tm maart in NZ geweest. Twee maanden op het zuidereiland gefietst, en 2 weken op het noordereiland (de laatste 2 weken hadden we een auto). Zie ook onze blog.

Prachtige, zeer afwisselende natuur! Mogelijkheid tot offroad rijden via de cycle trails (zie http://nzcycletrail.com/ en het boek van de Kenneth Brothers, als je daar van houdt, wij wel :wink: ). Alps2Ocean cycle trail sterk aan te raden! Van de 3300 km in totaal gefietst (noord en zuid) hebben wij ~1000 km onverhard gereden, maar er is uiteraard veel meer.

De kiwi's zijn echt heel erg gastvrij en aardig. Wij hebben de grote wegen vermeden, en vonden het verkeer nauwelijks problemen geven (ook omdat de meeste campers waarschijnlijk het rondje andersom rijden).

Nieuw Zeeland is westers, en een makkelijk land. Heel anders dan Azie uiteraard. Succes met keuze maken. Komt vast goed :lol:
Waarom zou je niet naar China kunnen?
Of naar andere landen in zo. azie zoals thailand ,laos ,cambodja vietnam.
Je moet dan wel eerst naar bv bangkok vliegen maar vandaaruit kan je een groot deel van deze landen prachtig befietsen ,vooral in onze wintermaanden
Het is er ook behoorlijk vrouwvriendelijk en ook nog goedkoop
Neem eens contact op met de AWOL ,zij kunnen een hoop dingen voor je regelen als je dat wilt
Dirk
Hoi,
Ga lekker een avondje boven een atlas hangen met zijn tweeën en kies dan gezellig zelf voor een bestemming. Elk land / elke regio heeft zijn voors en tegens en op weersvoorspellingen zou ik al helemaal niet gaan plannen, want daar klopt toch bijna nooit wat van (kijk naar het weer van de afgelopen drie weken hier in NL :wink: ) En fietsers denken over elk land anders, dus laat je daar niet door afleiden.
Succes met het vinden van je bestemming!
Groet, Petra.