Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Site Sint Christophorus verdwijnt? - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Site Sint Christophorus verdwijnt?

Christophorus schreef:
do 18 jan, 2018 14:14
En onthoud: ik gebruik het woordje ‘test’ in de titel voor Google, maar ik noem het officieel altijd een ‘subjectieve rij-impressie’!
Bij de regenjas waar we het nu over hadden staat er toch echt:

TEST KARPAS VETTA REGENJAS
De kortste test ooit.

Nergens iets over "subjectief"
Christophorus schreef:
do 18 jan, 2018 13:13
Friso, als je daarmee wilt suggereren dat het in de fietsen net zo werkt, dan overschat je de fietsindustrie flink. Het is bij lange na niet te vergelijken met de cosmeticabranche, reisbranche of autobranche. De marketingbudgetten van de fietsfabrikanten zijn echt niet zo groot.

In mijn ervaring is een fabrieksbezoek met koffie en heel soms een broodje echt het maximum. Voor de rest loopt het contact via beurzen, telefoon en email. Dealers worden meer in de watten gelegd dan het journaille, met eens per jaar een presentatie van de nieuwe collectie gecombineerd met een lopend buffet of een barbeque. That's it.
Een andere journalist op dit forum kreeg een hotelovernachting aangeboden en weigerde dit vanwege zijn onafhankelijkheid.

En er worden ook genoeg fietsen weggegeven aan fietsers met internet-exposure, dus met die budgetten valt het allezins mee. Wel in verhouding natuurlijk.
Je hebt helemaal gelijk, Rooss!

Maar als je het niet erg vindt, ga ik nu weer aan het werk. Bakken met geld verdienen met websites bouwen, marketingteksten schrijven en logo’s ontwerpen enzo. En als ik tijd over heb, ga ik misschien nog wat slijmen bij fabrikanten. Of zal ik gewoon even een lekker rondje gaan fietsen op een nieuwe testfiets van Idworx?

In de tussentijd mag jij van mij mijn website doorspitten om specifieke zinnen en woorden te bekritiseren, maar ik heb dan wel graag dat je je kritiek aldaar spuit, want ik discussieer eerlijk gezegd liever op mijn eigen site dan in dit forum. Goed?
Christophorus schreef:
do 18 jan, 2018 15:53
Je hebt helemaal gelijk, Rooss!

Maar als je het niet erg vindt, ga ik nu weer aan het werk. Bakken met geld verdienen met websites bouwen, marketingteksten schrijven en logo’s ontwerpen enzo. En als ik tijd over heb, ga ik misschien nog wat slijmen bij fabrikanten. Of zal ik gewoon even een lekker rondje gaan fietsen op een nieuwe testfiets van Idworx?

In de tussentijd mag jij van mij mijn website doorspitten om specifieke zinnen en woorden te bekritiseren, maar ik heb dan wel graag dat je je kritiek aldaar spuit, want ik discussieer eerlijk gezegd liever op mijn eigen site dan in dit forum. Goed?
Er worden op dit forum fietsgerelateerde zaken besproken. Als je zoals jij een fietssite hebt met testen dan is het normaal dat er op dit forum over gesproken wordt. De commercie in fietsland met alle aanverwante zaken heeft nu eenmaal even mijn speciale aandacht sinds ik erachter ben gekomen hoe producenten proberen nietsvermoedende consumenten te beinvloeden. Ik heb nog maar geen nieuwe fiets gekocht. Naarmate ik meer informatie krijg, heb ik steeds meer zin om mijn oude fiets maar weer van stal te halen.
Rooss, neem dan dit advies aan van een ervaringsdeskundige met veel kennis van de fietsbranche: haal je oude fiets van stal en koop maar geen nieuw exemplaar bij dat commerciële tuig. ;)
Ik zou wel je oude fiets helemaal zelf opknappen, want afgaande op het vele gemopper In dit forum hebben fietsenmakers ook geen goede reputatie...
Peter_K schreef:
do 18 jan, 2018 13:23
Bij de reviews van kleding speelt helaas het aspect dat die vaak een erg korte looptijd hebben: tegen de tijd dat je aardig wat reviews hebt is het alweer vervangen door een hipper model.
Nog een probleem met veel test is de korte testperiode. Heel veel regenjassen,regenbroeken, fietslampen, ... zijn waterdicht als je ze even onder de douche houdt (een testmethode die ik wel eens lees), maar zijn ze dat ook na een urenlange bui op een fiets zonder spatborden (de omstandigheden waarin ik ook op mijn materiaal wil betrouwen)?
Duurzaamheid is ook een aspect dat zelden ten gronde wordt getest.

Daarom vind ik consumentenervaringen inderdaad interessant op voorwaarde dat ze van een betrouwbare bron zijn en het er voldoende zijn. Dan is het soms nog wel een kwestie van het kaf van het koren scheiden (want er zijn soms onzinervaringen), maar dan kan men wel een goed beeld krijgen van de kwaliteit van veel producten en de voor- en nadelen. Vaak een beter beeld dan het beeld dat één tester schets.

Renaat
[moderator]Persoonlijke aanval verwijderd. Gebruiker bericht gestuurd [/moderator]
[moderator]Bericht verwijderd [/moderator]
Wat een emoties?
Ik begrijp Michiel zijn standpunt maar ook dat van de mensen die kritiek hebben, je kan niet iedereen tevreden houden. Zolang daar inhoudelijk over gepraat wordt is daar toch niks mis mee?
@Fiets-avontuur: Het zijn juist de "testers" en hun afnemers, die links naar hun sites hier op het forum plaatsen. Dan krijg je vanzelf discussies daarover op dit forum.

Ikzelf ga ook niet reageren op die site, want ik heb er helemaal niets mee, en dan dat wil ik graag zo houden.
moderator schreef:
di 31 jan, 2017 15:42
Meningen over elkaar kunnen via PB uitgewisseld worden.

Meningen over St. Christophorus kunnen onderbouwd in dit draadje gegeven worden.
Ik heb hier even de moderator aangehaald om aan te tonen dat ik volledig on-topic was. Let ook eens op de eerste zin. Ik begrijp echt niet waarom er mensen boos worden. Het is toch juist goed om inzicht te krijgen in de moderne internet-marketing e.d. Dit is wat anders dan de hierboven aangehaalde reclame op tv, omdat het vaak om sluikreclame gaat waarbij het niet altijd even duidelijk is dat het reclame is. Niks om je druk over te maken, maar wel iets wat aandacht vraagt.
moderator schreef:
di 31 jan, 2017 15:42
Voordat er verder met modder gegooid gaat worden, wil ik even ingrijpen.
Meningen over elkaar kunnen via PB uitgewisseld worden.

Meningen over St. Christophorus kunnen onderbouwd in dit draadje gegeven worden.
Verder moddergooien worden hierna, zonder opgaaf van reden, verwijderd. Naar elkaar of ook naar St. christophorus.
Als de Moderator dan toch aangehaald wordt, dan lijkt het me een kleine moeite die andere twee zinnen er ook bij te vermelden. Daarom bij deze.

Het komt mij voor dat de zinsnede "Meningen over St.Christophorus kunnen onderbouwd in dit draadje gegeven worden" geen onbeperkte vrijbrief vormt om maar alles wat ook maar iets met Christophorus te maken zou kunnen hebben, in dit topic te schrijven. Ondanks dat het de rubriek 'Kletspraat' betreft, het door Keesm54 aangesneden onderwerp is toch echt het wel of niet verdwijnen van de Christophorus-site. Tot ongeveer halverwege in dit topic hebben de postings ook betrekking op het wel of niet doorgaan van de site.

Wellicht is het een idee om als je (geen specifiek forumlid bedoeld) het graag over zaken wilt hebben die wel op Christophorus betrekking hebben, maar niet specifiek over het wel of niet doorstarten van deze site, je dit in een nieuw te openen topic doet.
Of natuurlijk nog meer voor de hand liggend, op de Christophorus-site. Zoals de eigenaar overigens zelf ook uitdrukkelijk verzocht heeft.
rooss schreef:
do 18 jan, 2018 22:14
moderator schreef:
di 31 jan, 2017 15:42
Meningen over elkaar kunnen via PB uitgewisseld worden.

Meningen over St. Christophorus kunnen onderbouwd in dit draadje gegeven worden.
Ik heb hier even de moderator aangehaald om aan te tonen dat ik volledig on-topic was. Let ook eens op de eerste zin. Ik begrijp echt niet waarom er mensen boos worden. Het is toch juist goed om inzicht te krijgen in de moderne internet-marketing e.d. Dit is wat anders dan de hierboven aangehaalde reclame op tv, omdat het vaak om sluikreclame gaat waarbij het niet altijd even duidelijk is dat het reclame is. Niks om je druk over te maken, maar wel iets wat aandacht vraagt.

Sjonge, even een avondje naar de film en dan gebeurt dit. Zelden zoveel meldingen over één discussie gehad.

Let inderdaad op de eerste zin. Persoonlijke meningen over mensen graag via PB en niet openbaar. Dat valt onder persoonlijke aanvallen en daar krijg je een waarschuwing voor. Daarnaast vind ik de discussie wel erg gekleurd en op St. C. gericht. De man test en legt uit hoe hij test. Daar mag je een mening over hebben maar deel die met hem. Hij vraagt er zelfs om om dit expliciet bij hem te doen.

Dit is de tweede keer dat dit draadje escaleert. Ik krijg de neiging om het dicht te gooien, maar ik wil het nog een kans geven. Graag respectvol naar elkaar blijven. En meningen onderbouwd.

Daarnaast heb ik het draadje her en der opgeschoond en mensen aangesproken. Daar zullen ook wel weer mensen over vallen en dat mag. Maar niet in dit topic. Ik heb hiervoor een apart topic aangemaakt:
viewtopic.php?f=20&t=30687
[moderator]

Bericht van Peter_K verwijderd. Blijkbaar wil hij het niet snappen, terwijl het volgens mij duidelijk genoeg staat.

Zoals aangegeven is er er een moderator mopper topic geopend. Daar kun je de grieven over ons kwijt.
En zoals ook duidelijk is aangegeven. Moppers op andere plekken worden verwijderd. Bij deze.

[/moderator]
Ik zou als topicstarter in 2016 willen zeggen: de site van Sint Christophorus is weer back and alive again: http://www.sintchristophorus.nl/ (wat we er ook van vinden).

@Moderator: graag nu een slotje op dit bericht.