Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kort geleden bij Widek - Forum Wereldfietser

Kort geleden bij Widek

KORT GELEDEN BIJ WIDEK

EXT. HAVEN - DAG.

Een bloedhete dag. Geen zuchtje wind. Zelfs de meeuwen blijven lui zitten. Op het water dobberen binnenvaartschepen. De camera scheert over het water en duikt een kleine asfaltweg langs de kade in. Een rood bakstenen gebouw met grote panoramische vensters.

INT. VERGADERZAAL - DAG.

Rond de tafel een tiental mensen. Op de kop zit de DIRECTEUR geflankeerd door zijn SECRETARESSE.

DIRECTEUR
Dus, wat betreft de verkoopsprognoses...

SALES DROID 1
Koga is in orde, op Sjoerd kun je bouwen.

SALES DROID 2
Santos is in principe OK, maar zij vragen wel met nadruk om meer Quality Control want in de vorige batch zaten teveel rejects, en ze hebben die dus allemaal handmatig getuned -- zeggen zij...

SALES DROID 3
idworx doet moeilijk. Zij willen alleen als hun eigen logo er onder een hoek van 45º op gedrukt is, en als er "made by Widek" bij opkomt willen ze 50% korting, ze willen alleen hun naam. Ik heb aan manufacturing gevraagd en dat is een meerkost van 60% dus niet interessant. Maar we houden de contacten warm.

DIRECTEUR
OK dus, volgende maand meer. En dan, waarvoor we hier allemaal samen zijn, de nieuwe collectie. Douwe?

Iedereen kijkt naar DOUWE, een grijze zestiger die lekt van het zweet. Douwe is in gedachten verzonken.

INT. CAMPER - AVOND.

Een gezellige camper. Door het raam zicht op een kleine haven met ondergaande zon. LOES en DOUWE zitten in hun zetels met een kopje thee.

LOES
En toen zei Marjan: dat vind ik dus echt teveel, en ik zei, dat vind ik ook, en ik zei nog, ik zou gewoon terug gaan en je geld terug vragen, maar ja, je weet hoe Annie is. In ieder geval, morgen hebben we afgesproken voor de tapas. Gaan wij daarvoor naar de playa of wil je liever het binnenland in? Misschien is nog wat te fris. Wat denk jij?

Douwe antwoordt niet.

LOES
Douwe?

INT. VERGADERZAAL - VERVOLG.

DIRECTEUR
Douwe?

Douwe schrikt op. Iedereen kijkt naar hem.

DIRECTEUR
Alles OK?

DOUWE
Ja hoor, ik was even aan het denken.

Douwe kijkt naar zijn papieren. Om de hoek zit een paperclip.

DOUWE
Ik had zo gedacht aan een paperclip.

DIRECTEUR
Een paperclip?

DOUWE
Wel, je weet dat dat veertje snel verbuigd als je te heftig bent, als we nu die klepel en de veer vervangen door een soort van paperclip?

DIRECTEUR
En dat kan?

DOUWE
Natuurlijk, we plooien dat zelf op onze AFM-3D Synchro.

DIRECTEUR
OK. Andere ideëen?

JONGE TURK
Wel ik heb dus hard gewerkt en ik vind dat wij meer out-of-the-box moeten denken. Want jullie denken misschien "wij maken fietsbellen" maar ik denk "We Fabricate Experiences". Dus heb ik onderzoek gedaan naar de tendenzen in de maatschappij en ik zie gamification en challenges. De mensen willen een uitdaging.

Dus heb ik lang gedacht, en ik moet eerlijk zijn, ik kon niet direct iets vinden. Ik ben bezig geweest met een bel die je moest unlocken voor je kon bellen, maar ja, dat is moeilijk gezien de alarmfunctie van de bel,...

DIRECTEUR
Ja, inderdaad.

JONGE TURK
Maar toen dacht ik bij mezelf, ik zoek het verkeerd. Een bel vastzetten dat is toch boring. Je opent de klem, zet ze rond het stuur en draait ze vast met een schroef. Hier zit meer in volgens mij.

DOUWE
Je wilt dat dus moeilijker maken.

JONGE TURK
Nee, ik wil dat het interessant wordt. Dus dacht ik, als we nu eerst die uiteinden van de klem klemmen in het binnenwerk van de bel en dan drijven we een axiale gerichte schroef door de bel die die uiteinden openduwt, dan zit de bel ook vast.

DOUWE
Maar dat is toch een onnoemelijk gepruts.

JONGE TURK
En we slaan drie vliegen in één klap: geen uitstulping meer in de klemring waar de schroef zit, een mooi glad klembandje en we elemineren de stalen as van de bel want die kan in één keer mee vastgeschroefd worden.

DIRECTEUR
Ik begrijp het niet, maar het klinkt interessant.

JONGE TURK
Ik reken op een kostprijsvermindering van 20%.

DIRECTEUR
Aha.

DOUWE
Ik vind het niets.

JONGE TURK
En nu ik eraan denk, we kunnen de design language doortrekken naar de klemband: we maken die in de vorm van een paperclip.

DOUWE
Maar er is toch geen enkel stuur dat de vorm van een paperclip heeft, ze zijn allemaal rond... Dit is onzin!

DIRECTEUR
Rustig jongens. We doen beide. Het wordt trouwens hoog tijd dat Arthur hier wat meer verantwoordelijkheid krijgt als jij ons volgend jaar verlaat. Zo, dat is weer fijn gewerkt, volgende maand wil hier ik de prototypes zien.

TITELS:

Introducting The Widek Paperclip: Try it if your dare!

Afbeelding
Afbeelding

Dit is dus een verschrikking om te monteren...
Gewoon de zoveelste, en in dit geval lelijkste, imitatie van de fantastische spurcycle bel.
Ik vind van die kleine fietsbelletjes maar ondingen die een zwak geluidje afgeven. Een soort van metaalachtige plok-plok en dat in het drukke verkeer van Nederland waar niemand je hoort. Ik hoor thuis mijn katten nog beter miauwen dan die slappe belletjes.

Niet zo https://www.fietsenwinkel.nl/xlc-mini-fietsbel-wit maar geef mij zo een lekker krachtige fietsbel: (Trrrinnng....) https://www.fietsenwinkel.nl/xlc-fietsb ... sic-zilver
Martin E. van Doornik schreef:Ik vind van die kleine fietsbelletjes maar ondingen die een zwak geluidje afgeven. Een soort van metaalachtige plok-plok en dat in het drukke verkeer van Nederland waar niemand je hoort. Ik hoor thuis mijn katten nog beter miauwen dan die slappe belletjes.

Niet zo https://www.fietsenwinkel.nl/xlc-mini-fietsbel-wit maar geef mij zo een lekker krachtige fietsbel: (Trrrinnng....) https://www.fietsenwinkel.nl/xlc-fietsb ... sic-zilver
Marten, het feit, dat is het jammer genoeg, dat de meeste fietsbellen niet gehoord worden is omdat men te druk is met andere dingen (of oordopjes in heeft). Of doordat bijna niemand ze meer gebruikt men onbekend is met het geluid.
Sonny schreef:Gewoon de zoveelste, en in dit geval lelijkste, imitatie van de fantastische spurcycle bel.
Voor een meerprijs van 60€ tov de Widek bel (3€) moet die Spurcycle bel inderdaad wel fantastisch zijn...
Mooi verhaal geheel naar mijn hart.


Uuuuh moet het gemak van monteren € 57 kosten?
_Peter_ schreef:Marten, het feit, dat is het jammer genoeg, dat de meeste fietsbellen niet gehoord worden is omdat men te druk is met andere dingen (of oordopjes in heeft). Of doordat bijna niemand ze meer gebruikt men onbekend is met het geluid.
Helaas maar waar en daar ben ik het met je eens. Ook is het stripfiguur Lucky Luke nergens te zien, die een van een overtreder afgepakt mobieltje in de lucht gooit en hem in tweeën schiet.... :lol:
Trouwens, ik heet Martin.
Martin E. van Doornik schreef:Ik vind van die kleine fietsbelletjes maar ondingen die een zwak geluidje afgeven. Een soort van metaalachtige plok-plok en dat in het drukke verkeer van Nederland waar niemand je hoort. Ik hoor thuis mijn katten nog beter miauwen dan die slappe belletjes.

Niet zo https://www.fietsenwinkel.nl/xlc-mini-fietsbel-wit maar geef mij zo een lekker krachtige fietsbel: (Trrrinnng....) https://www.fietsenwinkel.nl/xlc-fietsb ... sic-zilver
Helemaal mee eens. Ik heb ook al lang geleden vastgesteld dat andere fietsers veel sneller reageren op een standaard bel. Daarom - uit puur egoïsme om er zo snel mogelijk langs te komen dus :D - heb ik op alle fietsen een trinnnng pel en geen pingdingetje.
bdr schreef:
Sonny schreef:Gewoon de zoveelste, en in dit geval lelijkste, imitatie van de fantastische spurcycle bel.
Voor een meerprijs van 60€ tov de Widek bel (3€) moet die Spurcycle bel inderdaad wel fantastisch zijn...
Het is veel geld maar ik heb totaal geen spijt van de aankoop. Het is de best klinkende en gemaakte bel die ik in mijn handen heb gehad. En de eerste die het waarschijnlijk lang genoeg vol houdt op mee te verhuizen naar een volgende fiets.