Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Discovery schannel fietsreis van Bas Jongerius - Forum Wereldfietser

Discovery schannel fietsreis van Bas Jongerius

Iedere dinsdag op discovery channel van 20:00 tot 20:30

D tour: Bas fiets maar china. Realityserie

De Amstelveense avonturier Bas Jongerius wordt gevolgd op zijn fietsreis naar chiina.

Bas filmt zijn eigen reis. Hij wil er 5 maanden over doen


Mario
Gezien de afstanden die hij fietst per dag zal hij die hard nodig hebben. Persoonlijk vindt ik hem nogal naief en onvoorbereid op reis, maar dat was ik op die leeftijd misschien ook wel.
De uitzendingen op Discovery Channel lopen wel wat achter t.o.v. Youtube, te vinden onder D-tour. Elke woensdag een nieuwe aflevering.
En nog actueler zijn zijn berichten op Instagram

https://www.instagram.com/bcjongerius/

Zoals hij bij zijn laatste bericht (ruim een week geleden) al aankondigde is hij momenteel even 'van de radar'. Het wachten is op zijn terugkeer in een van telecommunicatie voorziene wereld.
_Peter_ schreef:Gezien de afstanden die hij fietst per dag zal hij die hard nodig hebben. Persoonlijk vindt ik hem nogal naief en onvoorbereid op reis, maar dat was ik op die leeftijd misschien ook wel.
Welkom to commerciële zenders Peter. De topic starter heeft aangegeven dat dit is reality show.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Realityserie
Elke week moet je 15 min leuke video maken voor wat bredere publiek. Het begon ooit met big brother, nu hebben wij talloze varianten van Utopia tot Top Gears of van Temptation island tot Ultimate survival.
Personlijk vind ik de relaity shows van discovery meer dan gemiddeld verbonden met de real life./bijna echt en leer je soms iets/
_Peter_ schreef:Persoonlijk vindt ik hem nogal naief en onvoorbereid op reis, maar dat was ik op die leeftijd misschien ook wel.
Dat maakt het juist zo leuk om naar te kijken. Gewoon gaan en maar zien wat je tegen gaat komen.

Er staat ook elke woensdag een nieuw filmpje op joetjoep: https://www.youtube.com/channel/UCfFxOl ... j2Q/videos
Er zijn 3 uitzendingen per week:
zondagochtend 10.25
dinsdagavond 20.00
vrijdagavond 22.30
en dit zijn geen herhalingen.
Heerlijk om naar te kijken.
Op You Tube kun je ze allemaal zien, gister is nr 18 geplaatst.
Bas kan nooit heel erg naïef en onvoorbereid zijn, want hij is vaak bij ons langsgeweest :D

En Bas was zeer kritisch naar Discovery over wat hij wel en niet wilde en dat siert hem.

Het is gelukkig niet zoals bij de reisprogramma's van de grote omroepen, waarbij ze je het idee willen geven dat iemand of een stel alleen reist. Maar ondertussen staan er wel een regisseur, cameraman, geluidsman, tolk, beveiligingsmensen en drie volgwagens om heen. En dat maakt de filmpjes van Bas authentiek en niet geproduced.

Aan de andere kant mij lijkt het wel om eens een fietsreisfilm te maken met zo'n ploeg achter mij. Dat scheelt mij veel heen en weer fietsen. Want soms moet ik weer zo nodig een shot nemen van Carla en mij en eerst de camera neer te zetten, dan te moeten terugfietsen om in het beeld te fietsen en dan weer terug te fietsen om de camera op te halen. https://vimeo.com/vakantiefietser
Zijn erg leuke filmpjes en naïef en onvoorbereid vind ik wel meevallen. Het siert hem juist dat hij er geen " kijk mij eens even probleemloos door het leven gaan" filmpjes van maakt.

@_Peter_: Nu zijn we natuurlijk benieuwd naar jouw wereldreizen op de fiets en hoe je dat allemaal voorbereid had.
Eric Schuijt schreef:Aan de andere kant mij lijkt het wel om eens een fietsreisfilm te maken met zo'n ploeg achter mij. Dat scheelt mij veel heen en weer fietsen. https://vimeo.com/vakantiefietser
Hahaha! Eric, je denkt toch niet serieus dat Floortje D. op haar gemakje in één ruk door uh, de Taklamakan rijdt (ofzo) en dat de filmploeg daar braaf omheen cirkelt hè? Ik denk dat je beter af bent met drie keer heen en weer fietsen om je camera neer te zetten en weer op te halen dan met een regisseur. "Take 8..."

Carl
Berger schreef:Zijn erg leuke filmpjes en naïef en onvoorbereid vind ik wel meevallen. Het siert hem juist dat hij er geen " kijk mij eens even probleemloos door het leven gaan" filmpjes van maakt.

@_Peter_: Nu zijn we natuurlijk benieuwd naar jouw wereldreizen op de fiets en hoe je dat allemaal voorbereid had.
Sorry, maar geen wereldreizen voor mij, er is in Europa meer dan genoeg te zien. Voorbereiding is de laatste jaren steeds minder omdat het geen avonturen meer zijn sinds de komst van internet. Als je iets niet weet zoek je het tegenwoordig op voordat je het gaat vragen. Vroeger (eind jaren 80) was dat een ander verhaal, zeker als je in het (voormalig) oostblok op reis ging. Een kwestie van vallen en opstaan soms. Ik quote mezelf nog maar eens:
"_Peter_ schreef:
Persoonlijk vindt ik hem nogal naief en onvoorbereid op reis, maar dat was ik op die leeftijd misschien ook wel."
_Peter_ schreef:Sorry, maar geen wereldreizen voor mij, er is in Europa meer dan genoeg te zien. Voorbereiding is de laatste jaren steeds minder omdat het geen avonturen meer zijn sinds de komst van internet. Als je iets niet weet zoek je het tegenwoordig op voordat je het gaat vragen.
Dat geldt buiten de westerse wereld toch nog steeds in mindere mate??

Er zal een stuk romantiek verloren zijn gegaan in het huidige reizen met internet en andere informatiebronnen. Het voorbereiden van een reis kan snel iets weg krijgen van het dicht timmeren van een plan.

Ook de mogelijkheden om met weinig geld een tijd lang onderweg te blijven zijn minder geworden. Kees Swart schreef hier onlangs nog in een oud verslag van hem dat voor overnachtingen op campings of in jeugdherbergen veertig jaar geleden minder uren in de supermarkt hoefde te worden gewerkt dan tegenwoordig. Of iets in die aard, vergeef me als ik ernaast zit. Ook hier geldt dat dit buiten de westerse wereld her en der anders is.

Het lijkt mij persoonlijk erg leuk om eens wat te lezen over je reizen achter het Ijzeren gordijn.

Hans