Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 13 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2566 berichten
Ik ben benieuwd naar de rest van je project! :D
Vergeet helemaal erbij te zetten wat het is;
DT Swiss DT350 Naven 32H 6 gats ISO disc opname
DT Swiss Alpine 3 spaken
IdWorx DaRim 2 CSS velgen

Zo kunnen ze ook in een velgrem fiets, lekker universeel, iedereen had altijd commentaar op Surly en Salsa met hun overbodige nokjes, nu komt Santos met een fiets vol blinddoppen en is het hip, Surly liep gewoon voorop :D

Fiets wordt dus een Disc Trucker in 64cm, ik zal binnen kort Jelle van Just Pedal eens een lijstje sturen en om een prijs vragen 8)
Mijn nieuwe aanwinst is een geheel opnieuw gebouwde Challenge Concept trike. Na aankoop heb ik de fiets helemaal uit elkaar gehaald en opnieuw laten poedercoaten. Nu nog wennen aan het rijden er op. :D

Bijlagen

Die is gaaf!
Stuk mooier zo! :D
Dank, dank, vind ik ook😁
Geen stuurstangen, dus direct per wiel te sturen? Dat is volgens mij wel wat lastiger dan bij de laatste Conceptrikes en de Alizé die werden verkocht. Ook geen vering in het zitje dus lekker spartaans.
Die spatborden zijn jammer genoeg geen lang leven beschoren, bij mij zitten er nu carbonnen van M5 op.

Spiegeltje nog even monteren, dat maakt achterom kijken een stuk makkelijker.
Schitterend, dat oranje😂
Het lijkt mij dat de wielen wel gekoppeld zijn, anders kan dat levensgevaarlijk worden.
Geen stuurstangen, dus direct per wiel te sturen?
De wielen zijn inderdaad gekoppeld.
Het wennen is dat je niet, zoals bij tweewielers, met je gewicht kunt sturen, maar het helemaal moet doen met de voorwielen. De eerste keer reed ik steeds maar rechtdoor, richting auto's van de overburen, terwijl ik toch echt naar rechts aan het hangen was om de bocht om te gaan :D
Bij een tweewieler is je stuuruitslag minimaal, terwijl je met je gewicht de richting 'echt aan geeft'
Naast twee spiegeltjes voor mijn eigen zicht, voor het eerst van mijn leven een vlaggetje voor mijn zichtbaarheid

aanvullingen
Je moet echt wel meehangen in de bocht alleen niet te veel, je kan ook met een driewieler omvallen, je merkt snel genoeg wanneer je te veel meehangt, (dan ga je namelijk op 2 wielen)
Zorg er wel voor dat je voorwielen goed sporen anders wordt het duur voor wat bandjes betreft. (na 100km kunnen ze al op zijn)
Net binnen: mijn huidige spullen kunnen nog eventjes, maar laat de zomer maar komen.
(Al deze bling bij elkaar nog net geen 75 euro waarvan ruim 48 euro voor de kettingen)
Afbeelding
Waarom 4 kettingen?
Ik rij meestal 1000km met een ketting en dan haal ik hem eraf en monteer ik een andere waar ik ook weer 1000km mee rij. Dit herhaalt zich meestal 4 tot 5 keer voordat een ketting niet meer te gebruiken is.
Met een KMC ketting checker controleer ik de rek en als deze goed is dan gaat de ketting weer terug.
Ik bewaar mijn ketting altijd in een pot motorolie en maak deze regelmatig grondig schoon.
Als ik na 2500 km meet (laatste ervaring met Pedro's Ice Wax) dat volgens mijn Rohloffkaliber de ketting versleten is monteer ik een nieuwe ketting. Met de stadsfiets heb ik afgelopen winter te lang gewacht: de kaliber gaf aan dat de ketting te ver heen was. Het ding had gelijk want het middelste kransje bleek daardoor ook iets te ver heen; ik heb met de nieuwe ketting een paar honderd kilometer dat kransje vermeden en nu gaat het weer.
Vaak een ketting vervangen heeft bovendien de voordelen dat de voorbladen langer meegaan, je geen kettingen hoeft te poetsen en je vaker met het heerlijk soepele gevoel van nieuwe spullen kunt fietsen. En dat voor een paar euro.
Voor de rest wijt ik mijn snel slijtende kettingen uiteraard aan mijn woeste kracht. :wink:
Leon schreef:
ma 18 feb, 2019 12:44
Net binnen: mijn huidige spullen kunnen nog eventjes, maar laat de zomer maar komen.
(Al deze bling bij elkaar nog net geen 75 euro waarvan ruim 48 euro voor de kettingen)
Afbeelding
Je maakt me wel nieuwsgierig waar je al dit fietszilver voor zo wènâg bekomen hebt.
AndreM schreef:
ma 18 feb, 2019 18:54
Leon schreef:
ma 18 feb, 2019 12:44
Net binnen: mijn huidige spullen kunnen nog eventjes, maar laat de zomer maar komen.
(Al deze bling bij elkaar nog net geen 75 euro waarvan ruim 48 euro voor de kettingen)
[img
Je maakt me wel nieuwsgierig waar je al dit fietszilver voor zo wènâg bekomen hebt.
Rose.
https://www.rosebikes.nl/search?q=sram+pc+870
https://www.rosebikes.nl/search?q=gs+hg+51+b
Wouter Duijndam schreef:
ma 18 feb, 2019 12:59
Waarom 4 kettingen?
Ik rij meestal 1000km met een ketting en dan haal ik hem eraf en monteer ik een andere waar ik ook weer 1000km mee rij. Dit herhaalt zich meestal 4 tot 5 keer voordat een ketting niet meer te gebruiken is.
Met een KMC ketting checker controleer ik de rek en als deze goed is dan gaat de ketting weer terug.
Ik bewaar mijn ketting altijd in een pot motorolie en maak deze regelmatig grondig schoon.
Ik ben overduidelijk veel te lui hiervoor. Daarnaast vind ik iets met de ketting moeten doen een enorm smerig klusje. En met de kilometers die ik vroeger maakte zou ik dit elke 3 weken moeten doen (ik fiets nu een stuk minder)
Ik fiets zelf momenteel enkel nog met fietsen met kettingafscherming, die slijten veel minder snel. Die van mijn Gazelle (1x kettinglengte) zit er alweer ruim 10 000km op en is een keer of 4 gesmeerd en 1x de kettingspanner opnieuw afgesteld, rijdt nog prima. Die op mijn velomobiel (3,5x kettinglengte) al bijna 30 000km, smeren ongeveer eens per 1000km. Begint zo te voelen nu wel aan vervanging toe te zijn, moet eens meten, ik ga eens zo'n ketting checker bestellen. Ik rij altijd door tot ik ketting en casette moet vervangen, ik eet liever niet de voorbladen ook nog op, is me wel eens gebeurd.
Kona Sutra LTD, met 'n paar kleine aanpassingen:
WTB banden vervangen voor 50mm Almotions
Kona WTB zadel vervangen voor Ergon SFC3
Racktime bagagedrager achter
SKS spatborden
AXA Victory ringslot
DMR V6 flatpedals

Bijlagen

mooie consequente kleur doorvoering
Mooie fiets!