Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 33 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2566 berichten
Een nieuw lagertje ter vervanging van deze....:
20190920_144207.jpg
En hier moest 'ie in:
20190920_144235.jpg
En dat dan uiteindelijk weer hier in:
20190920_143114.jpg
Dank aan de mensen van Elan :)
Ze zijn nog niet verhuisd naar de nieuwe lokatie zie ik. En Hans was nog op vakantie?
Hans was nog op vakantie ja. Maar ook zonder Hans keurig in orde :)

Wel een leuke locatie daar, maar men gaat dus verhuizen begrijp ik ;)
Rohloff ongevalletje, begrijp ik :shock:
Smitty schreef:
vr 20 sep, 2019 18:58
Rohloff ongevalletje, begrijp ik :shock:
Ja, speling op het buitenste lager aan de aandrijfkant. Hoorde er tijdens de Dutch Divide een tik uit komen onder belasting.

Wilde er geen weekend weg voor skippen en gelukkig kon ik er ook mee door rijden. Opsturen ben ik geen fan van bij zulke waardevolle spullen, dus nu maar een lekker stukje fietsen met Nijmegen als tussenstop ervan gemaakt.

En meegekeken, wel leuk om eens te zien.
Wat onderdelen uit Japan voor een stadsfietsproject waar ik mee bezig ben.
Ging in eerste instantie om de pedalen, maar ze hadden teveel leuke spullen in de webwinkel.

Dat vond de douane helaas ook. :cry:

Afbeelding
Afbeelding
Het hoofddoel van je aankoop zijn de blauwe pedalen denk ik, die leveren ze hier bij Libertecycles denk ik niet maar die Nitto stuurpen hebben ze daar ook (in veel verschillende maten) en nog steeds duur, maar het is wel echt kwaliteit kan ik zeggen.
Die self-extracting crankbouten zijn erg handig, als je degene hebt die het ook echt doen, er zijn ook nepperds op de markt.
De Douane is er niet alleen blij mee, heel Nederland is dat.

Het paarse zakje intrigeerd me nu wel overigens.

Ik zie dus dat die stuurpen daar maar de helft kost, dan heb je de extra kosten er snel uit. :wink:
Mooi mooi :D
_Peter_ schreef:
vr 20 sep, 2019 23:05
Het hoofddoel van je aankoop zijn de blauwe pedalen denk ik, die leveren ze hier bij Libertecycles denk ik niet maar die Nitto stuurpen hebben ze daar ook (in veel verschillende maten) en nog steeds duur, maar het is wel echt kwaliteit kan ik zeggen.
Die self-extracting crankbouten zijn erg handig, als je degene hebt die het ook echt doen, er zijn ook nepperds op de markt.
De Douane is er niet alleen blij mee, heel Nederland is dat.

Het paarse zakje intrigeerd me nu wel overigens.

Ik zie dus dat die stuurpen daar maar de helft kost, dan heb je de extra kosten er snel uit. :wink:
Libertecycles ben ik mee bekend. Bestel er regelmatig onderdelen aangezien zij een van de weinigen zijn hier in Nederland die de wat klassieker ogende moderne onderdelen verkopen die interessant zijn voor randonneursfietsen. ;) Ik heb in elk geval voor een paar fietsen die ik de afgelopen jaren heb opgeknapt/gebouwd onderdelen vandaan.
Bijv. mijn eigen Batavus Randonneur GL en de Gazelle Lausanne die ik voor mijn vriendin heb gemaakt als stadsfiets. :)

Het paarse zakje is fairweather packable sacoche. Gemaakt van een soort dik x-pac (ripstop) nylon laminaat met getapete naden. Regenbestendig en redelijk compact, en het leverde gratis verzending op in dit geval.

Ze hebben er erg veel leuke dingen van merken zoals Panaracer, Dia-Compe, Fairweather, Nitto en Sugino om er een paar te noemen. Beetje gericht op de fixie/singlespeed mensen, maar ze hebben vooral de wat exotischere Japanse merken. Ook leuk zijn de speciaal voor hen gemaakte producten van eerder genoemde producenten. Dat zijn bijvoorbeeld de messing self-extracting crankbouten.
Ik heb met M-gineering en Justpedal toch ook genoeg klassiek rando spul voorbij zien komen?
Shadow schreef:
vr 20 sep, 2019 23:30
Ik heb met M-gineering en Justpedal toch ook genoeg klassiek rando spul voorbij zien komen?
Oh zeker wel, maar bij Justpedal hoef je bijvoorbeeld niet naar een balhoofd met schroefdraad te zoeken. Ik haal er voornamelijk velgen en remhendels vandaan. M-engineering heeft leuke spullen, maar dat is iets minder een traditionele webshop zullen we maar zeggen. ;)
Ja maar als je vraagt kan bijna alles bij Marten :D
Andere fiets, andere houder.
1cdef29e-64b7-4e8d-8daf-8177de0cd785.jpeg
De houder op mijn 'vorige' fiets steekt redelijk ver omhoog, dus voor de nieuwe ging ik op zoek naar een andere constructie. Nu zien of ik me teveel ga storen aan de uitlijning. Door het type montage is verder naar rechts schuiven geen optie.
IMG_6lnmcw.jpg
IMG_6lnmcw.jpg (74.37 KiB) 2831 keer bekeken
Ik zou me storen aan dat gigantische beeldscherm voor mijn neus. Hoe houd je de batterij een hele dag (en liefst langer) opgeladen?
Het is een aardige lap idd. :D
Bert van Sprang schreef:
ma 23 sep, 2019 09:30
Ik zou me storen aan dat gigantische beeldscherm voor mijn neus. Hoe houd je de batterij een hele dag (en liefst langer) opgeladen?
Powerbank met een klittenbandje en je bent klaar.
Maar, wat een ding, ja. Lijkt mij dat al je aandacht naar zo'n groot scherm getrokken wordt.

OT: Bijna besteld: Vittoria Terreno Zero G2 37mm.
De 37mm (opgegeven maat) lijkt mij breed genoeg voor mijn fietsplannen volgend jaar.
Afbeelding
Dat zijn sexy bandjes!
Jarno schreef:
zo 22 sep, 2019 21:12
1cdef29e-64b7-4e8d-8daf-8177de0cd785.jpeg
Met zo'n brakke kaart zoals op dat scherm heb je inderdaad een navigatiesysteem nodig. :D
(De aanduidingen bos-weiland-akkerland kloppen voor geen meter en het vliegveld met het enorme bedrijventerrein er omheen is wel erg summier weergegeven in vergelijking met het gehuchtje Geverik.)
De kaart lijkt op mijn OSM-kaart van Osmand, maar is inderdaad veel minder gedetailleerd.
Leon schreef:
ma 23 sep, 2019 09:56
Jarno schreef:
zo 22 sep, 2019 21:12
1cdef29e-64b7-4e8d-8daf-8177de0cd785.jpeg
Met zo'n brakke kaart zoals op dat scherm heb je inderdaad een navigatiesysteem nodig. :D
(De aanduidingen bos-weiland-akkerland kloppen voor geen meter en het vliegveld met het enorme bedrijventerrein er omheen is wel erg summier weergegeven in vergelijking met het gehuchtje Geverik.)
Gelukkig kun je op die kaarten van Osmand (openfietsmap) heel erg ver inzoomen, en afhankelijk van welke kaarten je hebt gedownload en de gekozen instelling wordt het eigenlijk alleen maar beter. Ik zou dit zelf ook alleen maar willen zien als ik wil weten wat er in de omgeving is en niet om te navigeren, dat is dan toch wel het grote voordeel t.o.v. een Garmin met een inie-mini schermpje, of een papieren kaart.
Het staat je overigens vrij om aanpassingen te doen op die kaart, het is niet voor niets open-source.