Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 38 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2571 berichten
Het lukt me om een foto te uploaden, met dank aan @hoogframe.
Afbeelding
Je kunt de maten en verdere gegevens vinden op chargebikes.com, kijk maar op de site.
Lees dit verhaal over Nick Larsen.

Ik heb het zadel gekocht omdat ik het erg mooi vind en er vrij positieve ervaringen op Engelse websites staan. Maar er staan meer en positievere ervaringen over het Brooks B17 zadel op websites.
Ik heb er nu een kleine 200 km op gereden en ben er erg tevreden over. (en dat zegt volgens mij niks, want ik kan niet vergelijken)
Ik ben er in ieder geval zo blij mee dat ik het wel wil melden hier.
beste jw, wat een prachtig frame en prachtige kleur!!

beste poppink, foto uploaden kan met deze site:https://pix.toile-libre.org
en dan de link 'forum' (in het vierde witte vak) aanklikken en kopiëren en dan plakken in de tekst van je bericht.
succes! hoogframe
JW - mooi frame en kleur - waar ga je de Wind voor gebruiken?

Plezier van de tas ga ik zeker hebben. Kan ik mooi mijn camera in kwijt (links) en aan de rechterkant belangrijke papieren, eten of eventueel een regenpak.
Mag alleen nog ene beetje met de kabels spelen - heb ze nu tussen stuur en tas lopen doch vermoed dat ze nog wat langer mogen worden om de buiging wat mooier te maken. Of misschien de tas een tikkie lager hangen door nog een spacer tussen tas en stuur te plaatsen. Ga ik naar kijken als Johan (Beagle Bikes) terug is uit OZ want die heeft er meer kijk dan ik op.
De WiND gaat voor alles ingezet worden.
Ik heb een fiets voor mijn werk en ik heb een de WiND waar ik verder alles mee af kan.

Met 25mm racebandjes heb ik een vlotte racer, maar met bredere banden kan ik ook met gemak op fietsvakantie.
Klinkt goed - veel plezier met de Wind.
Dank u! :D Gaat lukken.
Wat achtergrondinfo: https://windcycleworks.nl/post/19067665 ... poedercoat
]Ivm onze vakantie naar Engeland en omdat de oude spiegeltjes inmiddels gesneuveld zijn, hebben we totaal vier B&M Cyclestar 80 laten plaatsen. (Op twee fietsen. Links zit die normaal (naar boven) en rechts naar beneden. Voordeel is dat hij goed en snel verstelbaar is, bij andere greep is dat handig, en dat het inplapbaar is, bij stalling / parkeren is het veel minder kwetsbaar.
CDB404D7-456B-41BA-A358-3FD1B1E0A72A.jpeg
5710B916-F7E2-45B0-B057-9872FEA54FA6.jpeg
52D5F7C1-3CD4-4762-8B6B-50C27D3A5096.jpeg
Ziet er goed uit!
Een ligfiets. Helaas een beetje offtopic, zeker nu er nog niet één tasje op kan. Niet dat ik er mee wil gaan reizen, maar één tasje moet toch wel mee. :-) Ga ik aan werken.

Ik was er al een tijdje een beetje naar op zoek en deze zag ik staan op marktplaats.
Wat ik wilde: een snelle en goed uitziende ligfiets die ik een paar jaar kan gebruiken om daarna zonodig weer te verkopen. Probleem was dat op MP bijna alleen topligfietsen staan voor veel geld en totaal afgeleefde gebruiksfietsen voor weinig; bovendien altijd ver weg. Dus dit was mijn kans. Laag en bovenstuur hoorde bij het idee. Hij was ingeruild, dus hij stond enorm in de weg tussen alle dure e-bikes in de mooie showroom in Midden-Limburg. 400 euro bleek genoeg.

Het is een Optima Stinger. Niet helemaal origineel qua voorblad denk ik. Hij ziet er uit altsof hij nooit één rit in de regen heeft meegemaakt. Er is ook duidelijk nooit aan geprutst. Wel is de ketting versleten, dus ik denk dat hij veel rechte zomerse kilometers heeft meegemaakt op de vlakke en goede wegen in Midden-Limburg. Aan de remschijven is geen slijtage te zien. Alle draaiende delen lopen mooi.

Omdat 1x9-speed voor mijn omgeving te weinig is overweeg ik om er een 3x9 van te maken. Dat ik dan een neuspijp mét derailleurbuis moet hebben heb ik inmiddels begrepen (OD=54 mm). Samen met nog een aantal andere wensen ga ik dus een bestellijst samenstellen. Vooralsnog naast de vereisten voor een triple: bredere banden, ketting, hoofdsteun, remblokjes?, noodzakelijke spullen voor de remmen (geen idee... moet ik me in verdiepen)|

Kortom: een projectje. Op de foto staat hij al vrijwel op mijn maat afgesteld en in de hoogste stand. Specs onder foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Specificaties, zelf afgelezen van de onderdelen aan de fiets:

Basis:
Frame: Aluminium. Veerelement: Ballistic AOS. Vork: staal. Achterdrager geïntegreerd met stoelonderstel: aluminium. Zitje: Optima, M, met grof schuim. Stuur: aluminium. Balhoofdstel: Tecora.

Aandrijving:
Trapas: vierkant. Cranckstel: Ofmega 170mm. Pedalen Shimano PD-M515. Voorblad: TA 61-130 9/10sp, twee bladbeschermers. Ketting SRAM PC59 3 stuks. Derailleur: Deore 9 speed PD-M510. Cassette 9speed CS-HG50 12-25. Shifter: 9 speed Deore SL-M510.

Wielen:
Voornaaf: Shimano HB-M525. Achternaaf: FH-M525. Spaken: RVS, niet butted. Velgen: 20"(406), halfhoog, 36 spaaks, Rigida 19x406. Banden: Vredestein S-Licks 20-1.3 (Gemeten breedte 33 mm, hoogte boven velg 32, ruimte boven voorwiel 13 - dit is dus de beperking bij dikkere banden, afstand velg-vork 45, bandomtrek 168,5 cm). Remmen en hendels: Tektro Gemini (hydraulische schijfrem). RemschijvenL Tekstro 165.

Overige:
AXA reflector-batterijachterlicht op de drager. Bidonhouder onder zitje. Balhoofd Tecora. Pomp: Slim Jim. Standaard: ESGE Pletscher.
Proficiat, een hele stap naar boven (naar beneden?) Ik vind het wel knap dat jij een Optima aandurft na alle ellende die Kees Swart met ligfietsen heeft doorstaan ;-)
Laten we er het beste van hopen omdat (!?) dit frame de 4000 km al ruim overschreden heeft. Ik heb de 'buik' van het frame al eens bekenen. Niks te zien natuurlijk. Ik hoop maar dat dit frame nog van uets oudere degelijkheid is san de nieuwere Orca's of zo...
De nieuwere Orca's, die in Taiwan werden gemaakt (vanaf 2008), schijnen betrouwbaarder te zijn dan de oudere frames, die uit Nederland kwamen. De Optima Lynx had eenzelfde frame als de Orca, maar de Stinger is een ander model.
Optima bouwt inmiddels geen ligfietsen meer, maar is overgestapt op de produktie van e-bikes. Helemaal conform de tijdgeest (zie hier). Optima heeft nog wel een webwinkel voor ligfietsonderdelen.
Shadow schreef:
vr 27 dec, 2019 19:40
vrouwlief is op zoek naar een leerbedrijf voor haar opleiding fietsenmaker :D
Interessant. Hoe en waar volgt je vrouw deze opleiding?
Velotraumer schreef:
ma 09 mar, 2020 10:37
Shadow schreef:
vr 27 dec, 2019 19:40
vrouwlief is op zoek naar een leerbedrijf voor haar opleiding fietsenmaker :D
Interessant. Hoe en waar volgt je vrouw deze opleiding?
Nog nergens. Loopt via Innovam btw.
YES! Mijn WiND42 is vakantieklaar!
Van de week een setje WTB Resolute op de kop weten te tikken! Eerst met Tubolito binnenband getest of ze uberhaupt in mn frame gingen. Dat bleek te gaan gelukkig. Maar met ho-ho-ho-ho-hoogteslag.... 's avonds tubeless gemonteerd, afgelopen zondag getest voor 50 km op asfalt. Geen hoogteslag meer.

Misschien lag het aan het weer met veel regen en harde zijwind, maar ik vind de banden een beetje sluggish op asfalt, maar offroad komt de ware aard naar boven, dan is ie heerlijk!
Voor een 'ho-ho-ho-hoogteslag':https://www.instagram.com/p/B9cS9O7hD9Q/

Bijlagen

Super coole fiets!

Tip:
Neem een extra ventielkern mee voor als het ventiel vol komt te zitten met latex. Dat is namelijk bijzonder lastig met pompen, zeker op vakantie met alleen een klein pompje bij de hand. Been there, done that.
Thanks voor de tip!

Misschien moet ik even wennen aan die banden... Weet nog niet zo goed wat ik ervan moet denken. Ik ben snelle smallere (33/35mm) gravelbanden gewend en de geringe snelheid op asfalt viel mij serieus tegen. Maar wie weet kom ik van Dusseldorf tot Wenen wel veel onverharde stukken tegen. Dan zit ik juichend op de fiets door mijn bandenkeuze.
Blijft een fraaie fiets. Geen Lauf meer?

En is dit de nieuwe bagage setup, of gaat er nog meer mee?
De Lauf is er ook nog, hoor. Alleen vind ik die niet zo handig voor fietsvakantie.

Op de foto nog net niet mijn definitieve reis-setup... Komt nog een 1/2-framebag in het frame en 2 kleine drybags aan de vork. Dan ben ik er wel, denk ik.
Leon schreef:
vr 06 mar, 2020 14:28
Omdat 1x9-speed voor mijn omgeving te weinig is overweeg ik om er een 3x9 van te maken. Dat ik dan een neuspijp mét derailleurbuis moet hebben heb ik inmiddels begrepen (OD=54 mm). Samen met nog een aantal andere wensen ga ik dus een bestellijst samenstellen. Vooralsnog naast de vereisten voor een triple: bredere banden, ketting, hoofdsteun, remblokjes?, noodzakelijke spullen voor de remmen (geen idee... moet ik me in verdiepen)|
Vanwaar de wens voor 3x9? En niet 2x10 of 1x12?

Leuk een ligfiets. En voor 400, klinkt als een goede deal.