Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 39 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2566 berichten
DeFiets schreef:
ma 09 mar, 2020 16:45
Vanwaar de wens voor 3x9? En niet 2x10 of 1x12?
Er zit nu 9-speed op. Bij verandering moet ik weer vanalles gaan uitzoeken. Bovendien is het mijn ervaring dat het met de eenvoudigere groepen meestal veel goedkoper blijft.
Zo kost de goedkoopste 12-speedcassette bij Rose al 68 euro en een gewone, prima, 9-speed 14 euro.
jwkeij schreef:
ma 09 mar, 2020 15:44
Misschien moet ik even wennen aan die banden [WTB Resolute]... Weet nog niet zo goed wat ik ervan moet denken. Ik ben snelle smallere (33/35mm) gravelbanden gewend en de geringe snelheid op asfalt viel mij serieus tegen. Maar wie weet kom ik van Dusseldorf tot Wenen wel veel onverharde stukken tegen.
Ik ken het gevoel. Vandaag na weken baggeren de gravelwielen met jouw Panaracer Gravelking SK 43mm's gewisseld voor de asfaltwielen met Continental GP 5000 TL 32mm. Nu lijkt het of ik vlieg. Met die gravelbanden voelt het allemaal toch wel heel zompig aan, en vooral, het heeft precies weinig zin om door te trappen, boven 25km/u wordt het stompen. Met de Continentals brengt inspanning veel meer op, de fiets wil precies van zichzelf sneller.
Leon schreef:
vr 06 mar, 2020 14:28
Ik was er al een tijdje een beetje naar op zoek en deze zag ik staan op marktplaats.
Wat ik wilde: een snelle en goed uitziende ligfiets die ik een paar jaar kan gebruiken om daarna zonodig weer te verkopen.
Leuk. Te zien aan de S-Lick banden eentje van ~15 jaar oud? Maar ziet er nog goed uit.
Ik heb zelf een nieuwe Baron gehad uit dezelfde tijd en nu nog een oude Baron XLow in de schuur staan.
(Amper gebruikt overigens...)
Omdat 1x9-speed voor mijn omgeving te weinig is overweeg ik om er een 3x9 van te maken. Dat ik dan een neuspijp mét derailleurbuis moet hebben heb ik inmiddels begrepen (OD=54 mm).
Mogelijke tip: een SRAM dual-drive achternaaf zou misschien nog een oplossing kunnen zijn. Die had ik vroeger in mijn Challenge Hurricane.
De latere varianten van deze naaf kunnen ook nog een schijfremoptie en plek voor een 9-speed casette. Op deze manier vervang je enkel je achterwiel en hoef je je neuspijp niet te vervangen en kan je dat deel gewoon laten voor wat het is.

Disclaimer: ik weet niet hoe goed de nieuwe dual-drives werken en hoe makkelijk ze nog verkrijgbaar zijn.
Dat is een optie die het onderzoeken waard is.
bast1aan schreef:
ma 09 mar, 2020 22:16
Disclaimer: ik weet niet hoe goed de nieuwe dual-drives werken en hoe makkelijk ze nog verkrijgbaar zijn.
Niet zo best helaasch...Rohloff iemand?
bdr schreef:
ma 09 mar, 2020 21:45
jwkeij schreef:
ma 09 mar, 2020 15:44
Misschien moet ik even wennen aan die banden [WTB Resolute]... Weet nog niet zo goed wat ik ervan moet denken. Ik ben snelle smallere (33/35mm) gravelbanden gewend en de geringe snelheid op asfalt viel mij serieus tegen. Maar wie weet kom ik van Dusseldorf tot Wenen wel veel onverharde stukken tegen.
Ik ken het gevoel. Vandaag na weken baggeren de gravelwielen met jouw Panaracer Gravelking SK 43mm's gewisseld voor de asfaltwielen met Continental GP 5000 TL 32mm. Nu lijkt het of ik vlieg. Met die gravelbanden voelt het allemaal toch wel heel zompig aan, en vooral, het heeft precies weinig zin om door te trappen, boven 25km/u wordt het stompen. Met de Continentals brengt inspanning veel meer op, de fiets wil precies van zichzelf sneller.
Panaracer GK slick-versie 40mm of G-one Speed 38mm staan ook nog op het lijstje voor een aankoop. :D Aangezien ik 75/25-asfalt/gravel rijd.... Op de G-One-speed ben ik 2 jaar geleden naar Kopenhagen gereden. Die bevielen eigenlijk wel. Waarom ik ze niet weer genomen heb is mij een raadsel...

Op de conti gp500tl 32mm zou ik mij nog niet zo snel op fietsvakantie wagen, al moet het een fantastische band zijn als ik iedereen zo hoor.
Mij lijkt de nieuwste Continental Terraspeed wel wat, maar vrij smal, 40c valt zelfs wat smaller naar verluid, maar ik ben een grote fan van Continental, bij nat en regenweer vind ik mijn GP5000's zelfs beter dan de Marathon Supremes op een andere fiets.

Overigens nog een interessante thread https://weightweenies.starbike.com/foru ... 4&t=155167 en dan vooral dit: https://bikeblather.blogspot.com/2020/0 ... l-fun.html
Om dingen in te steken:
SuppaC.jpg
bdr schreef:
di 10 mar, 2020 00:48
Mij lijkt de nieuwste Continental Terraspeed wel wat, maar vrij smal,

Overigens nog een interessante thread https://weightweenies.starbike.com/foru ... 4&t=155167 en dan vooral dit: https://bikeblather.blogspot.com/2020/0 ... l-fun.html
Hmm, interresant! :D Dat staatje met rolweerstand. Die GP5000TL springt er wel uit! Jammer dat ik 32mm te smal vind op vakantie.

Ook de Terra Speed overwogen.... toen zag ik dit filmpje van GCN:https://www.youtube.com/watch?v=TCrL7yHPMqo
Setje XT naven van voor de 'verbeteringen' die de huidige Shimano naven getroffen hebben;
Screenshot_20200305-191400.png
Screenshot_20200305-191423.png
Screenshot_20200305-191446.png
Zo maken ze ze niet meer helaas :cry:
Het wordt iemand anders z'n aanwinst, maar gebouwd door mij en m'n vrouw;
rsz_img_20200304_213440658.jpg
Twee wielen gebouwd voor een Tout Terrain Amber Road (die standaard - mijn mening - niet zulke sterke wielen hebben) met Andra 40 velgen, Hope achternaaf, Son dynamo en DT Swiss spaken en nippels.
Dan kan het opgegeven laadvermogen ten minste gehaald worden.
IMG_1955.jpg
Chique naven, velgen en banden bij mijn voorgangers. (-:

Ik doe ook even mee. Met 48 spaken.
20200315_142937.jpg
Iemand nog een Arai over? ;) HS33's heb ik nog (-:
Jurr schreef:
zo 15 mar, 2020 14:44
Chique naven, velgen en banden bij mijn voorgangers. (-:

Ik doe ook even mee. Met 48 spaken.

20200315_142937.jpg

Iemand nog een Arai over? ;) HS33's heb ik nog (-:
Bridgestone Dinex rem ook goed?

http://link.marktplaats.nl/m1522572658? ... ialbuttons
Shadow schreef:
zo 15 mar, 2020 17:04

Bridgestone Dinex rem ook goed?
Fraai!

Eerst maar eens de angst van de stoker peilen... ;)
Op een tandem is een 3e rem wel fijn...
Vooralsnog ziet deze niet veel meer spectaculairs dan de Col du Brienenoord ;)

Maar ach, omdat zowel frame als naaf geschikt zijn vind ik zo'n Arai dan wel weer grappig... al ga ik er ook niet de hoofdprijs voor betalen (-:
Jurr schreef:
zo 15 mar, 2020 17:12
Shadow schreef:
zo 15 mar, 2020 17:04
Bridgestone Dinex rem ook goed?
Fraai!

Eerst maar eens de angst van de stoker peilen... ;)
Je mag me altijd contacten, mijn forum-alias is geen gebakken lucht (nee ik ben niet de Marktplaats-aanbieder ... ik zag ze daar overigens al zo exorbitant geprijsd dat ik me even heel rijk waande).

Ik heb ook het "recept" voor een nette remschijf-afnemer, en tevens het "recept" om de Dinex rem goed met de naaf te verenigen.   Ik neem aan dat het precies zo'n mooi 48 spaaks-wiel is als die in onze Bridgestones.
Bridgestone SM schreef:
zo 15 mar, 2020 18:57


Je mag me altijd contacten, mijn forum-alias is geen gebakken lucht
PB :)
Leon schreef:
ma 18 feb, 2019 12:44
Net binnen: mijn huidige spullen kunnen nog eventjes, maar laat de zomer maar komen.
(Al deze bling bij elkaar nog net geen 75 euro waarvan ruim 48 euro voor de kettingen)
Afbeelding
Het lag er al meer dan een jaar, maar het bleek dat de ketting met Pedro's Ice Wax zelfs na 5600 km nog niet over de (Rohloffkaliber) limit was. Toch vond ik het tijd dus mijn fiets rijdt nu weer heelijk. Schoongemaakt heb ik de fiets ook weer. Laten blinken komt een andere keer. Resultaat cassette: 9500 km. Voorbladen en derailleurwieltjes 16.000. Ik heb niet geprobeerd of het nog een nieuwe ketting kon hebben allemaal.
Ik kon vorig jaar geen nieuw voorblad 22 vinden en heb die nu proberen om te draaien. Dat ging dus niet goed; de tanden zijn daar niet voor gemaakt en de ketting slaat over. Teruggedraaid in de normale stand wordt de nieuwe ketting toch mooi geaccepteerd. Ik ben best onder de indruk van dat goedkope spul. Ik heb voorbladen gehad die 3x zo duur waren en dat niet haalden.
( Iets meer dan 4 euro...: https://www.rosebikes.nl/shimano-deore- ... lad-120853 )
Afbeelding