Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 49 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2571 berichten
Jurr schreef:
wo 10 jun, 2020 19:45
Ja inderdaad. Al had ik stiekem de hoop dat hier iemand even een oude Giant folder naar boven toverde ;)

Die van Koga zijn toch wat makkelijker te vinden...
Helaas, ik zag wel dat de modellen vanaf 95 allemaal een verende voorvork hadden, van daarvoor ook niks gevonden.
Maar misschien kan het www.mountainbikemuseum.nl in Arnhem je helpen.
goegelend op 'giant iguana 199x' geeft alleen x=5 een plaatje van dezelfde fiets. 1995, zou ik zeggen (disclaimer: in het verleden behaalde resultaten ... :shock: )
Staat niet in deze van 1991: https://www.flickr.com/photos/46672334@ ... 282171149/

edit: Wel in deze van 1992: https://www.worthpoint.com/worthopedia/ ... 1871771884 In het geel.
_Peter_ schreef:
wo 10 jun, 2020 22:39

Maar misschien kan het www.mountainbikemuseum.nl in Arnhem je helpen.
Daar begon de ellende ja, nadat ik met de offroad route vanaf de Harskamperdennen vorig jaar op het pauze punt daar bij het museum was. Toen wilde ik ook m'n eerste mountainbike weer terug ;) Denk dat ik die maar eens gaan polsen als ik er hier niet uitkom ja.

hoogframe schreef:
wo 10 jun, 2020 22:50
goegelend op 'giant iguana 199x' geeft alleen x=5 een plaatje van dezelfde fiets. 1995, zou ik zeggen
Ja die vond ik ook ja, toch denk ik dat dat te laat is als ik het vergelijk met andere resultaten... Toch jammer dat ik 'm niet nieuw heb gekocht destijds, dan had 'ie hooguit overjarig kunnen zijn ;)
JanH schreef: Staat niet in deze van 1991
Goed gevonden! Lijkt later dan 1991 te zijn gezien de kleurkeuzes en bestickering....
Jurr schreef:
wo 10 jun, 2020 23:03
JanH schreef: Staat niet in deze van 1991
Goed gevonden! Lijkt later dan 1991 te zijn gezien de kleurkeuzes en bestickering....
Ik had nog een Edit gedaan op mijn post die je hier quote: staat wel in die van 1992.
JanH schreef:
wo 10 jun, 2020 23:12
staat wel in die van 1992.
Ah leuk! Nu nog in de juiste kleurstelling.... Zou het dan een '93er zijn?
Als die van jou ook Shimano 100GS als groep heeft dan ben je nog wel even zoet met alles nalopen, dat was nog slechter dan wat tegenwoordig de goedkoopste groep is. Ik had 200GS op mijn Mongoose zitten, die was van 89, inmiddels zit daar wel een mooie tijdkcorrecte XT-groep op inclusief thumbies en naven.
Weken- en maandenlange fietstochten zijn voor ons geen optie meer. Ter herinnering heb ik onze lange tochten, vaak in meerdere delen en vakanties opgesplitst, op een kaart van Europa ingetekend en gestileerd. Een vriend heeft die tekening vervolgens in het bovenblad van onze muziekkast gefreesd (en verder afgewerkt). Wij mogen er graag bij stilstaan:
bovenblad-.jpg
Nou ben ik dus benieuwd naar jouw kaart van Europa, want Rosmalen zal wel het centrale deel op de glaskaart zijn maar ik zie hier niet echt een noord en zuid in.
_Peter_ schreef:
do 11 jun, 2020 11:59
Nou ben ik dus benieuwd naar jouw kaart van Europa, want Rosmalen zal wel het centrale deel op de glaskaart zijn maar ik zie hier niet echt een noord en zuid in.
Zou het kunnen dat je de kaart op de kop houdt? 🙃

Mooie persoonlijke aanwinst trouwens!
_Peter_ schreef:
wo 10 jun, 2020 23:28
Ik had 200GS op mijn Mongoose zitten, die was van 89, inmiddels zit daar wel een mooie tijdkcorrecte XT-groep op inclusief thumbies en naven.
C10 Altus zit er op de mijne. Best ook een leuk idee dat periode correct upgraden trouwens =)
Jurr schreef:
do 11 jun, 2020 17:17
_Peter_ schreef:
wo 10 jun, 2020 23:28
Ik had 200GS op mijn Mongoose zitten, die was van 89, inmiddels zit daar wel een mooie tijdkcorrecte XT-groep op inclusief thumbies en naven.
C10 Altus zit er op de mijne. Best ook een leuk idee dat periode correct upgraden trouwens =)
Daar gaat wel tijd en geld inzitten, want niet alles is meer te krijgen voor ook nog een reeële prijs. Je bent dus vooral lang bezig met zoeken naar de juiste onderdelen. Banden worden bij die 30 jaar oude fietsen wel een probleem want die van mij lust achter max 1,85" met noppen en met een Kojak nog net 2". En de Goliath die ik had is inmiddels vergaan.
Geen nieuwe aanwinst, maar ik lees net dat de nieuwste SRAM cassette tot 52 tanden heeft, dan vraag ik me af is dat niet een beetje de wereld op zijn kop? ik rijdt op mijn ligfiets nu met 30-39-53 voor en achter 11-36 in een 3x10 configuratie en als ik dat zo door de ritzelrechner gooi zie ik het voordeel van die grote stappen niet. Daarnaast is mijn bereik (vooral naar boven) 60% groter, al is 520% ook niet mis.
Ook het gewicht is met 370 gram +/- niet mis (prijs weet ik niet, maar zal ook niet misselijk zijn) al heb je dan weer het voordeel van minder bladen voor en voor ook geen derailleur.
Jurr, staat dat Iguana er een beetje "penachtig" op geschreven/gedrukt? Zo ja, dan het is het modeljaar 1993, alle Giants hadden toen het type/model er een beetje "handgeschreven" uitziend opgedrukt. Hoe ik dat dan weet? Ik heb uit hetzelfde modeljaar een zwarte Giant Track gehad, waar dat type/model (Track) er ook zo handgeschreven uitzag. Die fiets is echter hetzelfde jaar (1993) op een camping in Tsjechië gestolen (daarna alleen nog maar wild gekampeerd en nooit meer een fiets gestolen...).

Trouwens, Continental Goliath banden zijn nu tot Continental Travel Contact geworden/getransformeerd.
_Peter_ schreef:
do 11 jun, 2020 17:23
Je bent dus vooral lang bezig met zoeken naar de juiste onderdelen.
Denk dat het dan meer een 1+1=1 wordt met een donor ja. Steeds de hoofdprijs betalen voor een enkel onderdeel heb ik denk ik geen zin in.

_Peter_ schreef:
do 11 jun, 2020 17:23
Banden worden bij die 30 jaar oude fietsen wel een probleem want die van mij lust achter max 1,85" met noppen en met een Kojak nog net 2".
Deze is gelukkig wat jonger. Hier gaat nog makkelijk 50mm in, al lijkt me niet dat ik de uitgedroogde originele 1.95 inch Kenda's die er nu nog op zitten ook weer terug erop zouden gaan als ze eraf komen...

abre facil schreef:
do 11 jun, 2020 17:51
Jurr, staat dat Iguana er een beetje "penachtig" op geschreven/gedrukt? Zo ja, dan het is het modeljaar 1993, alle Giants hadden toen het type/model er een beetje "handgeschreven" uitziend opgedrukt.
Jazeker!
Screenshot_20200611-180315_Gallery.jpg
Dat wordt dus even op zoek naar een Giant folder uit 1993 waar ' ie in staat =)

Bedankt!
_Peter_ schreef:
do 11 jun, 2020 17:43
Geen nieuwe aanwinst, maar ik lees net dat de nieuwste SRAM cassette tot 52 tanden heeft, dan vraag ik me af is dat niet een beetje de wereld op zijn kop? ik rijdt op mijn ligfiets nu met 30-39-53 voor en achter 11-36 in een 3x10 configuratie en als ik dat zo door de ritzelrechner gooi zie ik het voordeel van die grote stappen niet. Daarnaast is mijn bereik (vooral naar boven) 60% groter, al is 520% ook niet mis.
Ook het gewicht is met 370 gram +/- niet mis (prijs weet ik niet, maar zal ook niet misselijk zijn) al heb je dan weer het voordeel van minder bladen voor en voor ook geen derailleur.
Bedoel je op een 1x drivetrain?
Ik heb SRAM met 1 voorblad en cassette tot 50t en dat is prima op een mtb (ik zou niet anders willen). Voor een vakantiefiets zijn de stappen denk ik te groot.
Misschien past discussie over grote cassettes en 1x beter in dit draadje.
Voor wat betreft de kaart van Europa: 's-Hertogenbosch is goudglanzend messing, gans links is het groene Ierland, gans rechts bovenin in gouden St Petersburg en helemaal onderaan Rome. De kaart is gecomprimeerd op 1 deel hoogte en 3 delen breedte, aangepast aan het formaat van de plank. Voor ons is het allemaal prima herkenbaar :D
arnob schreef:
do 11 jun, 2020 19:17
Voor wat betreft de kaart van Europa: 's-Hertogenbosch is goudglanzend messing, gans links is het groene Ierland, gans rechts bovenin in gouden St Petersburg en helemaal onderaan Rome. De kaart is gecomprimeerd op 1 deel hoogte en 3 delen breedte, aangepast aan het formaat van de plank. Voor ons is het allemaal prima herkenbaar :D
Dat is de metro van London ook, je moet alleen wel even weten wat wat is, daarna kun je prima zonder legenda. Maar inderdaad mooi uitgevoerd door die vriend van jullie. In het echt denk ik mooier dan op de foto, want het goud lijkt bij mij meer zwart.
IMG_20200612_130059143_HDR.jpg
Schwalbe Super Moto's in 62-559 op de Big Dummy gezet, de Maxxis Hookworm 63-559 die erop zaten gingen snel lek en liepen erg zwaar.

Verder heeft de Koga van vrouwlief 35mm Marathon Supremes gekregen (Almotion achterop zat een karkasbreuk in), combi spd pedalen en zijn er wat spullen voor haar Jan Janssen racefiets meegekomen (derailleurs, spaken).
IMG_20200612_133429_729.jpg
IMG_20200612_133433_031.jpg
IMG_20200612_133426_728.jpg