Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 57 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2566 berichten
bast1aan schreef:
vr 10 jul, 2020 21:27
Mijn vorige, GPSMap 60 CSX, heeft 13 jaar zeer goed voldaan, deze hopelijk ook.

[...]

Vervangen mijn oude M088, waar zeker 40 000km mee gefietst is.
Goede scores! Ook qua leeftijd/kilometrage :)
Nieuw projectje, alvast ingeslagen voor de volgende lockdown. :)

Raleigh Super Course Mk II uit 1976. Gebouwd bij Carlton in Worksop voor de Amerikaanse markt, waar deze dan ook vandaan komt.

Afbeelding
_Peter_ schreef:
za 11 jul, 2020 00:16
Zorg wel dat je de kaarten ook aanzet, bij mij stonden ze uit, en dan is navigeren of naar het begin van een track rijden opeens bijna onmogelijk omdat je dan de basiskaart gebruikt en die is niet echt gedetailleerd zeg maar. Waar je de kaarten aanzet vindt ik nu weer niet intuitief namelijk in het profiel van het type fiets wat je hebt geselecteerd, ik had liever in de algemene instellingen gezien. Wat me verder opvalt is dat de snelheidsmeting afwijkt (lager, nooit hoger) van wat de telefoon en andere apps aangeven soms met wel ruim 2 km/u (ook in het open land) Zal eens zien wat de Etrex aangeeft en dan de schuldige aanwijzen.
Calibratie van de hoogte is ook nog iets om rekening mee te houden, bij mij standaard 70 meter hoger dan werkelijk waarbij door het toestel wordt aangegeven dat het gecalibreerd is op de GPS posititie.
Dat van die snelheid viel me ook al op ja. Kan met aantal dingen te maken hebben, zoals automatische start/stop of het afsnijden van bochten tussen twee meetpunten. Is er geen modus om 'm op wegen in kaarten te laten 'sticken'? Op zich boeit me die snelheid niet heel veel, hoogte ook niet heel erg (al is het leuk in Noorwegen straks) navigeren is het belangrijkste. Ik moet idd komende week eens uitzoeken dat ie de juiste tracks/kaarten kan tonen per activiteit. Noord-boven instellen is me al wel gelukt.
Een paar weken terug een oude Giant Expedition voor drie tientjes van Marktplaats gehaald. Weinig beweging meer in de aandrijving en wielen, dus een gok. Inmiddels andere ketting erop, nieuw vet in de remmen, vet en kogels in naven en trappers en een zadel.
IMG_20200613_173630.jpg
IMG_20200613_163706.jpg
Voorlopig lijkt het geen miskoop.
gaat helemaal leuk met zulke dertigpiekgokjes en verroeste raleighs als 'nieuwste aanwinst' op 't gebied van vakantiefietsen :D

Meen ik serieus trouwens. De liefhebberij. Dat is het.
Grandonneur schreef:
ma 13 jul, 2020 22:58
gaat helemaal leuk met zulke dertigpiekgokjes en verroeste raleighs als 'nieuwste aanwinst' op 't gebied van vakantiefietsen :D

Meen ik serieus trouwens
. De liefhebberij. Dat is het.
Ik ook. Die Raleigh gaat mee op vakantie in september. :)
Ik moet eind september 2 weken in Duitsland zijn, zal m’n JJ racer nog niet klaar zijn, maar dan neem ik de Salsa lekker mee :lol:
Shadow schreef:
di 14 jul, 2020 22:22
Ik moet eind september 2 weken in Duitsland zijn, zal m’n JJ racer nog niet klaar zijn, maar dan neem ik de Salsa lekker mee :lol:
Dacht dat ík lang nodig had om een fiets te bouwen :shock: :D
Even andere prio's gewoon :wink:
Mijn nieuwste aanwinst: kleine (3,5x2 cm) vlaggetjes waar ik afgelopen week gefietst heb tijdens mijn barre bikepacking trip!😃
E8FD2F9E-A73B-4BEB-8E3D-EBFFDD0C3641.jpeg
jwkeij schreef:
wo 15 jul, 2020 20:32
Mijn nieuwste aanwinst: kleine (3,5x2 cm) vlaggetjes waar ik afgelopen week gefietst heb tijdens mijn barre bikepacking trip!😃
E8FD2F9E-A73B-4BEB-8E3D-EBFFDD0C3641.jpeg
Achterhoek Rules!
Ik was erg gecharmeerd van Drenthe, Willem.
Maar het feit dat ik zo’n onmeunig gaaf vlaggetje vond! Hij moest mee!
Nieuwe voordrager Tubus expedition gaat volgende week helpen mijn vakantiespulletjes te vervoeren. Mooie drager even wat werk om te monteren op een of andere manier altijd langer dan gepland.

Bijlagen

Leuk ding!
Kan je heel wat op stouwen. Koplamp makkelijk te monteren of moest je improviseren?
De bedoeling is twee voortassen plus een tent. De drager zelf is opzich zo gemonteerd de bedrading naar de koplamp was het meeste werk er zit een koplamp bevestiging aan ga er morgen op fietsen ben benieuwd of hij nog steeds snel is😀
Na wat wikken en wegen leek het mij toch beter om de koplamp naar het stuur te verplaatsen. Wanneer ik de drager ga bepakken met bagage zit hij toch teveel in de weg. Het ziet er ook wat beter uit naar mijn mening. Paar maanden terug een sp connect houder gekocht voor de navigatie en daar zat een houder voor koplamp bij. De lamp zit nu wel op de kop maar ik denk zelf dat dit geen probleem is iemand anders enig idee..?

Groet
3F89DEFD-1E36-4B29-8C6F-503B2C936A78.jpeg
Wereldfietser1989 schreef:
do 16 jul, 2020 18:47
De lamp zit nu wel op de kop maar ik denk zelf dat dit geen probleem is iemand anders enig idee..?
Zolang het een "rondschijnende" lamp is (geen reflector die de bovenkant afbakent). Wat voor model is het?
Het is een lamp van merk busch en muller type iq-x
Volgens mij zit er wel een reflector in