Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 59 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2566 berichten
328 zijn de eerste 3 cijfers, denk toch 1983. De 1973 modellen hadden wel deels chrome voorvork merk ik ook. ook die kabelstop zit op de mijn ( de 73 hebben klemmen ) verder zijn de fietsen best wel identiek qua bestickering zie ik.

Ik dacht dat misschien zelfs opnieuw gespoten werd, maar toevallig kwam ik vaker bordeaux rode fietsen met witte stuurlint en remrubbers. Iemand trouwens een tip waar ik goede remrubbers ( bruin ) kan vinden >? er zitten nu Shimano 600 remhendels ( arabesque? met die gaatjes ) .
www.defietsenmaker.nl
https://defietsenmaker.nl/product-categ ... 6834e7a283
En anders bij https://www.libertecycles.nl/
Voor NOS (New Old Stock) en periode correcte onderdelen.
Wellicht een beetje off-topic, maar voor mij als beginnend Wereldfietser het delen waard! Kostelijk genieten, om het maar in stijl van de auteur te noemen. Prachtig om te zien hoe groot de contrasten tussen verschillende landen/culturen nog geen 100 jaar geleden waren.
DSC_0698.JPG
Valentino Dailybiker schreef:
vr 31 jul, 2020 15:28
(...) Iemand trouwens een tip waar ik goede remrubbers ( bruin ) kan vinden >? er zitten nu Shimano 600 remhendels ( arabesque? met die gaatjes ) .
Ik gebruik daarvoor zelf meestal Cane Creek rubbers. Redelijk goede pasvorm en prettig geprijsd. Sorry voor de slechte foto:

Afbeelding

O.a. hier verkrijgbaar:

https://www.bike24.com/p2163924.html
Mooie fiets!
Ik vroeg me af of de re remkabel niet voor het stuur langs moet passeren naar de bovenbuis toe. Ik heb geen idee. Iemand wel?
geelfietsje schreef:
za 01 aug, 2020 15:51
Mooie fiets!
Ik vroeg me af of de re remkabel niet voor het stuur langs moet passeren naar de bovenbuis toe. Ik heb geen idee. Iemand wel?
Over het algemeen werd en wordt ervoor gekozen om beide kabels kruisend achter de stuurbocht langs te geleiden. Dit levert meestal de beste "flow" (minst scherpe bochten) op en houdt ze ook bij je handen vandaan. Bij hele korte stuurpennen kan voorlangs een beter resultaat geven en bij sommige remhoeven werkt kruisen van de kabels ook niet echt lekker.

Handelen naar bevind van zaken, zou ik zeggen.
Zadeltasje voor mijn klassieke racer :)

EC7A0118-29C9-44F6-AC8A-6E95352815A3.jpeg
Niet van mij maar van mijn vrouw :D
DSCN8115.JPG
En jij mocht betalen zeker?
_Peter_ schreef:
di 04 aug, 2020 11:56
En jij mocht betalen zeker?
Deels ;)

Toch een beetje mijn aanwinst dus.
En wat is het precies?
DaVinci schreef:
di 04 aug, 2020 12:05
En wat is het precies?
Mango Point AR aluminium gravelbike. Wordt de trainingsfiets naast de e-bike.
Een nieuw onderkomen voor mijn gereedschap :D

Bijlagen

Nice! Vind de frametassen van Rapha ook erg fraai.

Helaas wil ik graag een bidon pakken (en terug stoppen) tijdens het fietsen en bij mijn frame past het dan niet echt.
Fedor schreef:
wo 12 aug, 2020 13:24
Nice! Vind de frametassen van Rapha ook erg fraai.

Helaas wil ik graag een bidon pakken (en terug stoppen) tijdens het fietsen en bij mijn frame past het dan niet echt.
Dat is jammer. Mij lukt het in deze constructie wel. De drinktuit van de rechterbidon duwt heel licht tegen de onderkant van de framebag.

Deze constructie gaat waarschijnlijk wel ten koste van de mogelijkheid om een petfles in de alleshouder te plaatsen, maar het zij zo...
Wat zit daar allemaal in? Werk je bij de Wegenwacht? :D
Fietsert7 schreef:
wo 12 aug, 2020 13:32
Dat is jammer. Mij lukt het in deze constructie wel. De drinktuit van de rechterbidon duwt heel licht tegen de onderkant van de framebag.
Schuif je dan de tas opzij om de bidon te pakken of terug te doen? Geen idee hoe flexibel de tas is (hangt ook van de inhoud af ;))
Bert van Sprang schreef:
wo 12 aug, 2020 14:02
Wat zit daar allemaal in? Werk je bij de Wegenwacht? :D
Haha :)

Ik heb er nu een lezyne pomp (micro floor drive), topeak ratchet rocket en een abus-ketting in zitten. En dan is er nog wat ruimte over voor bijvoorbeeld een reserveriem, etc.
Fedor schreef:
wo 12 aug, 2020 14:03
Fietsert7 schreef:
wo 12 aug, 2020 13:32
Dat is jammer. Mij lukt het in deze constructie wel. De drinktuit van de rechterbidon duwt heel licht tegen de onderkant van de framebag.
Schuif je dan de tas opzij om de bidon te pakken of terug te doen? Geen idee hoe flexibel de tas is (hangt ook van de inhoud af ;))
Dat hoeft niet eens, ik kan de rechterbidon er gewoon schuin langs insteken, en hoef geen kracht te zetten om ook de drinktuit vervolgens onder de framebag te krijgen. De tas is flexibel maar behoudt wel de rechthoekige vormen.

Mocht je interesse hebben dan kun je hier een review zien die mij heeft doen besluiten om de framebag aan te schaffen:

https://youtu.be/wtc4Vpyv13k

In de video wordt maat M getest, ik heb L.
Optimus Crux Lite + Terra Solo Pannenset(je)

Afbeelding

Kijken of dit afdoende lijkt voor mijn gebruik. Ben eigenlijk alleen maar een waterkoker die regelmatig ook buiten de deur eet. Zoveel spullen (en ook gas) heb ik dus niet nodig.

Zo ja dan gaat de andere (uitstekende maar overdone voor mijn gebruik) set in de verkoop. Beetje gewicht en ruimte besparen :)