Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 8 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2571 berichten
Senior2 schreef:
zo 29 jul, 2018 19:16
Mooie kachel ook, Marco.
Ik ben als muziekliefhebber natuurlijk ook onder de indruk van je speaker(s) maar ben vooral wild van die drie 'geweien' aan de muur. Die hebben voor mij een hoog hebben-hebben gehalte. Gaaf! Zelf gemaakt?
AndreM schreef:
zo 05 aug, 2018 22:42
Ik ben als muziekliefhebber natuurlijk ook onder de indruk van je speaker(s) maar ben vooral wild van die drie 'geweien' aan de muur. Die hebben voor mij een hoog hebben-hebben gehalte. Gaaf! Zelf gemaakt?
viewtopic.php?f=23&t=29269
Yep.
Link geeft het antwoord.
Zag dat er geen fotootjes meer bij staan. Ik kan mijn eigen post ook niet meer wijzigen. Weet niet waarom.
Daarom hier een beter plaatje.
03789B03-528C-4328-B2CF-880556AFD229.jpeg
Waar heb je die beesten geschoten? En welke zijn het? :wink:
_Peter_ schreef:
ma 06 aug, 2018 17:31
Waar heb je die beesten geschoten? En welke zijn het? :wink:
Ik meen onder andere Bos taurus brooksii te herkennen.

Carl
Carl schreef:
ma 06 aug, 2018 19:26
Ik meen onder andere Bos taurus brooksii te herkennen.
Nee hoor, gewoon gepronk met iemand anders zijn Bull's Head.
Ha, dat geeft de opmerking over het hebben-hebben-gehalte flink meer inhoud :D
Sorry, snap de twee laatste opmerkingen niet. Zal wel positief bedoeld zijn. Ga ik maar vanuit want anders is het wel wat bot.

De zadels en de sturen komen van onze fietsen af waar we onze wereldreizen mee hebben gemaakt. De kunstenaar Picasso heeft er ooit een kunstwerk mee gemaakt wat we graag hebben afgekeken. Zoals gezegd, de zadel en de sturen komen van onze wereldfietsen. 1 zadel en stuur is relatief nieuw (wit exemplaar) en 2 zadels en sturen komen van twee hele oude fietsen van een fietsenverzamelaar uit onze regio. De betonnen schijven zijn zelf gegoten. Alles is zelf in elkaar gezet en heeft mij een biertje gekost voor de fietsenverzamelaar. Kortom: hergebruik van alle materiaal gecombineerd met doe het zelven. Hebben-hebben-hebben is maken-maken-maken.
Ik plaatste dit om Andre antwoord te geven. Kennelijk is dat niet goed?
Dat is inderdaad niet hebben-hebben, de jacht-trofeeën tenminste, daar heb je wat voor moeten doen, en dat maakt het persoonlijk, en daarmee nog mooier dan gewoon gekocht.
Een door Shapeways 3D geprint oranje Quad Lock onderdeel in Nylon PA12 plastic.

Quad lock zelf verkoopt dit onderdeel alleen in blauw,zwart,rood en wit. Dit is iets aparts wat niet iedereen heeft. Leuk en past mooi bij m’n fiets.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Marco Meijerink schreef:
ma 06 aug, 2018 22:58
Sorry, snap de twee laatste opmerkingen niet. Zal wel positief bedoeld zijn. Ga ik maar vanuit want anders is het wel wat bot.
Ik bedoelde alleen te zeggen dat die dingen kennelijk begeerlijker zijn dan ik eerst dacht, voordat ik wist dat het idee van een serieus kunstenaar stamde.
Dank je wel voor je reactie Leon. Fijn. Dat helpt een heel stuk om het in het juiste perspectief te plaatsen.
Had het zelf ook eigenlijk beter moeten inschatten.

@Dennis, gaaf....ik wist niet eens dat er ook een rode variant was. Nu heb ik een blauw ding op een niet blauwe fiets. Is uiteraard geen wereldprobleem maar als het beter kan is dat natuurlijk wel leuker.
Dennis1987 schreef:
di 07 aug, 2018 09:53
Een door Shapeways 3D geprint oranje Quad Lock onderdeel in Nylon PA12 plastic.

Quad lock zelf verkoopt dit onderdeel alleen in blauw,zwart,rood en wit. Dit is iets aparts wat niet iedereen heeft. Leuk en past mooi bij m’n fiets.
Heel cool! 8)
Ik heb vandaag een nieuwe fiets gekocht. Het is de snel steel ride met rohloff en ketting spanner.

Wilde eerst een avaghon kopen, maar Marco neemt geen fietsen in.

Helaas kan je bij Snel alleen bij een custum fiets een frame met verstelbare padden en beld drive kopen, maar dan ben je ongeveer €4400 kwijt.

Krijg de fiets over 6 weken in m ijn lievelings kleur blauw.

Mario
supermario schreef:
za 11 aug, 2018 18:23
Ik heb vandaag een nieuwe fiets gekocht. Het is de snel steel ride met rohloff en ketting spanner.
Krijg de fiets over 6 weken in m ijn lievelings kleur blauw.
Daar ga je veel plezier van hebben Mario. Ik ben benieuwd naar de foto's!
sjefke schreef:
zo 17 jun, 2018 22:30
Leon schreef:
zo 17 jun, 2018 09:46
....niet meer bestaat ben ik nu overgegaan op Finish Line Wachs, dat volgens Duitse testrapporten erg goed moet zijn. .... Het is bij eerste gebruik wel heel erg waterig.
20 jaar geleden was dat mijn eerste kettingsmeer na het kookvetblik (komt uit de mtb-wereld): Finish Line Wax stond erop en na flink schudden zag het ook uit als wax/was. Hechtte goed, maar ditmaal absoluut niet, lijkt inderdaad wel water. Loopt door de ketting heen. Waardeloos. Zonde van mijn geld. Ik blijf toch bij Icewax van Pedro's.
Ik heb gisteren mijn ketting na 1700 km vervangen omdat hij volgens het Kaliber echt versleten was. De smering van Finish line viel me dus uiteindelijk nog wel mee, al vond ik het wel absurd dat de ketting al binnen 50 km al droge geluiden begon te maken. Ik ben nu overgegaan op Pedro's, mijn nieuste aanwinst dus. Het schijnt biologisch te zijn en zo ruikt het ook. Het lijkt me een emulsie op waterbasis, vandaag de instructie Apply, Wait 4 Hours, Wipe, want fietsen met watersmering is natuurlijk niet zo best. Er zity aan dit flesje wel een erg handig tuutje, waarmee je heel precies dingen kunt smeren. Als de Ice Wax op is ga ik dit flesje zeker bewaren voor ander smeerspul.
Afbeelding
Leon schreef:
zo 12 aug, 2018 09:34
Ik heb gisteren mijn ketting na 1700 km vervangen omdat hij volgens het Kaliber echt versleten was.
Leon, wat doe je met je fiets als je ketting na 1700 km al vervangen moet worden? Een beetje derailleurketting zou toch zeker 3000 km mee moeten gaan, zelfs met alleen maar een beetje smeren zo nu en dan.

Je hebt dus 2 nieuwe aanwinsten, een ketting en Pedro's wax
Ik weet het ook niet Peter, maar de Rohloff Caliber valt er dan gewoon doorheen. Vroeger deed ik langer met een ketting, maar had ik geen slijtageindicatie en gingen de kransjes ook veel minder lang mee. Bovendien fietste het dan op het eind wat knarsend.

Wel is de Caliber kritischer dan Marten Gerritsen. De Caliber meet 0,1 mm per schakel wat 11,4 mm per ketting betekent. Marten spreekt van 1 procent wat 1,14 x 25,4 / 2 = 14,5 mm per ketting betekent.

De ketting is wat minder een aanwinst want die had ik nog in voorraad. Je snapt wel dat ik meestal meer dan 1 ketting koop :-)

Edit na 1 rit: Pedro's fietst vanaf rit 1 al een stuk stiller dan dat water van de vorige keer.
Sommige kettingen zijn ook heel slecht. Ik heb ook wel eens mijn ketting in no-time versleten. Gelijk ook zo erg dat alle (voor en achter) tandwielen ook vervangen moesten worden. Was een verkeerde batch van KMC. Met een SRAM PC951 deed ik meer dan 3x zo lang.
Even googelend op pc951 zie ik dat je bij de ene aanbieder meer dan het dubbele betaald, dus even shoppen loont. (nog even afgezien van wel of geen verzendkosten)
Thermarest NeoAir xlite.
Na bijna 20jaar (!) eindelijk een nieuw bed. Vederlicht en erg compact. Dure grap (185 euros). Maar als die weer 20jaar meegaat, slaap ik voor nog geen tientje per jaar :lol:

Bijlagen