Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 9 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2574 berichten
Suaoki 14w solar charger. Heb ‘m vorige week getest tijdens een hike in Lapland. Werkt supergoed. Gekocht voor ongeveer 50 euro op Allegro.pl (de poolse marktplaats)

Bijlagen

Ziet er mooi uit daarom!
supermario schreef:
za 11 aug, 2018 18:23
Ik heb vandaag een nieuwe fiets gekocht. Het is de snel steel ride met rohloff en ketting spanner.

Wilde eerst een avaghon kopen, maar Marco neemt geen fietsen in.

Helaas kan je bij Snel alleen bij een custum fiets een frame met verstelbare padden en beld drive kopen, maar dan ben je ongeveer €4400 kwijt.

Krijg de fiets over 6 weken in m ijn lievelings kleur blauw.

Mario
Zie , dat de nieuwe SNEL nu alweer te koop staat op MP.
Bevalt de fiets niet ?
...foutje
Volgens mij is de advertentie op MP alweer verwijderd

Bijlagen

.
.
Leon schreef:
di 17 jul, 2018 21:13
Nieuwe bandjes. Vandaag de dikke 55-559 Almotions na 3300 km eraf gehaald en vervangen door 40-559 Marathon racers. Reden: ik had ergens toch het gevoel dat de fiets boven de 25 km/u niet meer graag wilde.
...
Of het ook sneller gaat? Dat weet ik over een paar weken denk ik wel.
Ja, het ging sneller. Ik heb er 2500 heerlijke zomerkilomters mee gefietst. Eergisteren had ik de eerste lekke band. Een scherp steentje met de vorm van een prehistorische beitel, maar dan 5x5x2 mm, had zich door de zijkant van het loopvlak gesneden. Ter plekke heb ik de binnenband geruild. Eenmaal thuis heb ik de lekke band geplakt. Toen ik die band weer terug wilde zetten omdat ik liefst een perfecte binnenband als reserve heb, inspecteerde ik de buitenband eens. Op twee plaatsen was de zijkant beschadigd en wel op een dusdanige manier dat ik er moeiteloos een inbusseutel van 2,5 mm doorheen kon schuiven. Op het vlakke zou ik dan nog wel een stuk durven fietsen maar omdat ik graag vlot de hellingen af ga heb ik toch maar besloten deze band af te danken.
De uiteindelijke oorzaak is me duidelijk: deze banden wegen nauwelijks de helft van wat de anderen wegen en daar door zijn ze fragieler; ik heb de ze niet gespaard, wat inhoudt dat ik van de 2500 km zeker een paar honderd kilometer over onverharde wegen heb gefietst. Die zijn hier in de buurt niet subtiel voor banden en ik ben niet subtiel in het fietsen. Het loopvlak was dan ook op meer dan tien plaatsen beschadigd.
Ik heb dus de Racers er afgehaald en de aloude Marathons (de standaard versies van vóór de greenguards) uit de schuur gehaald eb er op gezet. Die hebben breedtemaat 47 en hebben er 6300 km op zitten, maar zijn veel robuuster en nog helemaal gaaf
De eerste fietstocht maakte wel een paar dingen duidelijk: die banden fietsen een stuk zwaarder maar wel lekkerder op onverhard en ook lekkerder in de bochten op asfalt.
Omdat de voorband van de Racers nog helemaal goed ik ga ik één nieuwe bestellen; of zal ik er maar meteen twee bestellen?
Ik heb in september zonder problemen (nou ja, een lekke band) op Marathon Racers Vouwbanden (breedte 42 mm) door de Pyreneeën gefietst, deels over hotsknots-keienpaden. Het is zaak deze banden steeds met voldoende druk te rijden omdat de zijwanden inderdaad erg licht en kwetsbaar zijn.
jumbo schreef:
zo 14 okt, 2018 21:35
Volgens mij is de advertentie op MP alweer verwijderd
Nee hoor kom hem net weer tegen... :D

Ik heb mezelf na 8 maanden zonder smartphone getrakteerd op een Motorola G6 plus en een SP Connect setje om hem op de fiets etc te monteren.
B6F832EA-50A0-463F-9228-DBBF5E2A51D5.jpeg
52C763BA-0928-4216-AF32-9A60EB116E6C.jpeg
Deze dus 8)
Vraagje, in hoeverre merk je die bubbel op de telefoon en wat doe je tegen bescherming van je telefoon, een hoesje lijkt me nu niet meer mogelijk namelijk. Ook omdat de achterkant van glas is, en waterdicht is het ding niet, wel vochtbestendig en spatwaterdicht, dus hoe doe je dat in de regen?
Ik heb de SP Connect connector op de backcover geplakt, niet op de telefoon zelf. De bubbel merk je wel, maar eigenlijk is een G6 erg glad aan de achterkant en is dit wel een fijne manier om vast te houden. Hoe het op de fiets werkt weet ik nog niet, in de regen wordt het een zakje erover oid.
Leon schreef:
zo 12 aug, 2018 12:17
Edit na 1 rit: Pedro's fietst vanaf rit 1 al een stuk stiller dan dat water van de vorige keer.
Even een evaluatie van Pedro's Ice Wax na 2000 km: het bevalt me.
Mijn Rohloff Caliber geeft aan dat er nog maar weinig kettingslijtage is. Dat is heel anders dan het vorige spul dat ik vermeldde. Ik heb niet anders gefietst en niet anders gesmeerd.
Wel moet ik vermelden dat ik niet in de nattigheid heb gefietst.
Over hoe het komt dat het spul zo goed smeert heb ik een vermoeden: het wordt na verloop van tijd hard.
Het harde spul dat overblijft is echter wel anders dan hard spul dat van olieachtige smering overblijft. Het is grappig om te merken dat je je zwarte vingers een stuk gemakkelijker kunt afspoelen dan bij oliesmering of supremeblacksmering die gebaseerd was (het bestaat niet meer) op was en grafiet.
Het potje is nu op de helft.
Goed om te horen.
Dit is mijn nieuwe aanwinst. Voor woon-werkverkeer, touren en natuurlijk voor fietsreizen. Komende zomer staat een fietsreis door de Ardennen en de Eiffel gepland met vrouw en kinderen en om het niet te moeilijk te maken kiezen we vooral fietsroutes over oud spoor.

Afbeelding
Na mijn avontuurtje in Kopenhagen..... WiND42 is de opvolger geworden.
Zelfde fit als mijn oude fiets. Buizen een maatje groter met het oog op het dragen van bagage.
En ja, mét smaakgevoelige voorvork.

http://windcycleworks.nl/post/178973441 ... -allroader

Bijlagen

Mooie fiets. En met een Lauf vork. Tevreden mee? Zit binnenkort ook op onze testfiets. Specs zien er goed uit.
Bevalt uitstekend! :D Enige nadeel: geen montage oogjes, maar daar zijn tassen voor.
WiND42 ingeluid met een bikepacking trip Friesche Elfsteden met veeul wind.
Mooie fiets! Zie daar toch steeds vaker vakwerk vandaan komen 8)