Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 12 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2571 berichten
martinderoo schreef:
zo 16 dec, 2018 10:28
Van mijn eerste vakantie fiets geen foto was een omgebouwde Zielemann cycle crosser, hier een foto van mijn snel die ik daarna kocht en ook weer snel kwijt was gestolen op een camping in Frankrijk.
Ik denk zo`n 28 jaar geleden.
Mooie fiets!
Met Agu Quorums vóór en Karrimors achter. Destijds was er niet veel beters te koop.
Ik heb de fiets zo gekocht en dus het rek op de koop toegenomen. De praktijk zal uitwijzen of ik het praktisch vind. Op haar aankoop overigens. Mijn naam is verwarrend, dat snap ik!
martinderoo schreef:
zo 16 dec, 2018 10:28
Van mijn eerste vakantie fiets geen foto was een omgebouwde Zielemann cycle crosser
Martin, je zit in het verkeerde topic denk ik ;)
@ Jurr, Inderdaad heb de verkeerde post gedaan moet in eerste vakantie fiets.
Mag verwijderd worden .
Nieuwste aanwinst:

Power meter(4iiii), trainen zal nooit meer hetzelfde zijn 8)

Meten is weten :lol:
martinderoo schreef:
zo 16 dec, 2018 18:25
@ Jurr, Inderdaad heb de verkeerde post gedaan moet in eerste vakantie fiets.
Mag verwijderd worden .
Kan een moderator vast wel even verplaatsen voor je :-)
Iedere keer dat je op de fiets stapt is een risico :wink:
Ik ga volgend weekend nieuwe wielen ophalen voor m’n woonwerk racer 8)
Steef schreef:
zo 16 dec, 2018 13:27
Ik heb de fiets zo gekocht en dus het rek op de koop toegenomen. De praktijk zal uitwijzen of ik het praktisch vind. Op haar aankoop overigens. Mijn naam is verwarrend, dat snap ik!
De voordrager kan een mooie plek zijn voor iets als de Ortlieb fietsmand. Maakt een mooie stroom mijn met alles wat er recht achterzit en is makkelijk mee te nemen/vast te klikken. Vanwege sturen niet volstoppen met zware zaken.

Zie
https://www.fietsactief.nl/2016/04/14/g ... rack-lock/


Vanmorgen een doos van 60*40*30 cm voorop getransporteerd, ging prima maar tegenwind was wel te merken. Niet iets om op vakantie te doen of andere langere afstanden maar leuk dat het kan ;-)
Hans Keesom schreef:
zo 30 dec, 2018 00:10
De voordrager kan een mooie plek zijn voor iets als de Ortlieb fietsmand. Maakt een mooie stroom mijn met alles wat er recht achterzit en is makkelijk mee te nemen/vast te klikken.
Al met een beetje wind van opzij gaat die vlieger al niet meer op, want er zit veel afstand tussen die bagagedrager en je eingen body ter hoogte van die drager.
Achterop is gunstiger wat dan zit zo'n tas direct achter je kont of bovenbenen.
Als je naar de Waddeneilanden gaat en deze fiets hebt is de kans groot dat je inderdaad nog wat snelheid wil overhouden.

Test Kees van de Fietsersbond heeft verschillende tassen geprobeerd. Die conclusies staan haaks op de trent om met Awols met voortassen te rijden. Het ziet er wel tof uit.

Gelukkig heb je ook nog een achterdrager. Ik zou deze toch eerst volhangen. Op de voordrager kan je eventueel een tent, matje of leuke tas doen. Een beetje klein en plat. Deze Ortlieb mand vangt echt te veel wind.

Misschien kan iemand een waterdichte tas op maat maken. In zie leuke van Tim Tas Rek voorbij komen.
groverr schreef:
zo 30 dec, 2018 10:18
Als je naar de Waddeneilanden gaat en deze fiets hebt is de kans groot dat je inderdaad nog wat snelheid wil overhouden.
2 Bft is al zo'n 10 km/u, dus met 2 Bft opzij komt de schijnbare wind bij een fietsnelheid van 20 km/u al van een hoek van 26 graden, genoeg om de tas en je body afzonderlijk aan te blazen.
Leon schreef:
zo 30 dec, 2018 09:51
Hans Keesom schreef:
zo 30 dec, 2018 00:10
De voordrager kan een mooie plek zijn voor iets als de Ortlieb fietsmand. Maakt een mooie stroom mijn met alles wat er recht achterzit en is makkelijk mee te nemen/vast te klikken.
Al met een beetje wind van opzij gaat die vlieger al niet meer op, want er zit veel afstand tussen die bagagedrager en je eingen body ter hoogte van die drager.
Achterop is gunstiger wat dan zit zo'n tas direct achter je kont of bovenbenen.
Als je achterop nog niets hebt zitten dan klopt dat, dan kan je 'm beter daar plaatsen.
Maar als er daar al iets op staat, dan vind ik deze mand voorop niet verkeerd, ook al ziet ie er niet echt ruig uit ;-) . Wel met elastiek naar achteren zodat ie nog net wat gestroomlijnder is.
groverr schreef:
zo 30 dec, 2018 10:18
Als je naar de Waddeneilanden gaat en deze fiets hebt is de kans groot dat je inderdaad nog wat snelheid wil overhouden.

Test Kees van de Fietsersbond heeft verschillende tassen geprobeerd. Die conclusies staan haaks op de trent om met Awols met voortassen te rijden. Het ziet er wel tof uit.

Gelukkig heb je ook nog een achterdrager. Ik zou deze toch eerst volhangen. Op de voordrager kan je eventueel een tent, matje of leuke tas doen. Een beetje klein en plat. Deze Ortlieb mand vangt echt te veel wind.

Misschien kan iemand een waterdichte tas op maat maken. In zie leuke van Tim Tas Rek voorbij komen.
Ik was inderdaad van plan om de achterdrager vol te hangen en voorop mijn tent, matje en slaapzak op het rek te leggen. Er zit een netje voorop dus dan ligt alles daar goed onder vast. Daarnaast wil ik mijn powerbank zonnepaneel voorop doen omdat die dan het meeste zon vangt.
Bij mij stond het 'pizza rack' al in het virtuele winkelmandje van Bike24. Toch maar vanaf gezien en een mooie voortas bij Tim Tas Rek laten maken. Staat in bestelling.

Maar als ie al bij de fiets kwam, zou ik dat rek gewoon gebruiken, hoor. Je hebt hele mooie (rolltop) porteur-tassen van Chrome Industries, Surly, ILE en Tim Tas Rek die gestroomlijnd op het voorrek kunnen.
Steef schreef:
zo 30 dec, 2018 13:43
Ik was inderdaad van plan om de achterdrager vol te hangen en voorop mijn tent, matje en slaapzak op het rek te leggen. Er zit een netje voorop dus dan ligt alles daar goed onder vast. Daarnaast wil ik mijn powerbank zonnepaneel voorop doen omdat die dan het meeste zon vangt.
Dan moet je wel naar het zuiden gaan fietsen, naar het noorden gaat die vlieger een stuk minder op.
Een ventielschroevendraaier / ventielsleutel voor autoventielen, mijn Big Dummy heeft autoventielen en de achterband liep in een week van 4,5 naar 2 bar, dus met de meest recente bestelling van Rose maar eens een fles latex melk aan laten rukken en bij de lokale auto onderdelengrossier een ventielsleutel gehaald;
E62A8C39-A2BC-470E-B106-C4A334C0C4FB.jpeg
Helemaal blij en vandaag ging ik even wat latex in de achterband doen want dat speldeprik lekje wordt daar wel door gedicht nietwaar? Dan kom je erachter dat het binnenwerk van je autoventiel gewoon los stond van Schwalbe uit al :roll: affijn maar 2 spuiten latex in iedere band gedaan en de binnenwerkjes van de ventielen extra goed aangedraaid :wink:
Hah, ik heb exact zo'n ventielsleutel liggen. Idd ook destijds om antilekvloeistof in de band te kunnen doen. Gebruik 'm nu welliswaar zeer weinig meer.
Shadow schreef:
do 10 jan, 2019 19:21
Een ventielschroevendraaier / ventielsleutel voor autoventielen, mijn Big Dummy heeft autoventielen en de achterband liep in een week van 4,5 naar 2 bar, dus met de meest recente bestelling van Rose maar eens een fles latex melk aan laten rukken en bij de lokale auto onderdelengrossier een ventielsleutel gehaald;

E62A8C39-A2BC-470E-B106-C4A334C0C4FB.jpeg
Deze werd vorig jaar in het gereedschapssetje bij mijn mtb geleverd. Ik vind 'm ideaal.
Ah da’s voor sclaverand ventielen, handig!
Vorige week al opgehaald bij Frieke;
rsz_img_20190105_140604359.jpg
Wielen voor een nieuw project, er zitten al 32-622 Marathon Supreme's om nu.