Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 52 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2566 berichten
Fedor schreef:
vr 26 jun, 2020 11:58
Katermeister schreef:
vr 26 jun, 2020 11:15
Om het fietsen nog aangenamer te maken dan het al is toch de bar-end shifters vervangen door een setje Shimano SORA brifters, fijn dik Lizzard Skin stuur tape en een spionnetje aan het "barre einde" :D Fijn fietsje nog veel fijner!
Héél fraaie fiets! :D

Ff als technische leek: Dus die Sora's (een racefietsgroep) zijn geschikt voor MTB-derailleurs icm hydraulische schijfremmen?
Ha, dank! :-) Ben er ook erg blij mee!

De 3x9 Sora's werken inderdaad met MTB derailleurs en schijnen daar zelfs niet erg kieskeurig in te zijn... Dit is voor zover ik weet de enige Shimano groep die dat trekt, zag recent dat andere Kona modellen zoals bv de Rove inmiddels ook met deze setup geleverd worden. Een andere optie was de Gevenalle shifters maar ik las hier op het forum dusdanige horror leveringsvertragingen dat ik voor de Sora's gegaan ben.
Qua remmerij is het mechanisch, Sora werkt niet met hydrauliek. Kan nu uit ervaring vertellen dat mechanische schijfremmen (heb zelf Hayes remmen) perfect hun werk doen in combi met de Sora's. :D
Edwin* schreef:
vr 26 jun, 2020 12:14
Fedor schreef:
vr 26 jun, 2020 11:58
Katermeister schreef:
vr 26 jun, 2020 11:15
Om het fietsen nog aangenamer te maken dan het al is toch de bar-end shifters vervangen door een setje Shimano SORA brifters, fijn dik Lizzard Skin stuur tape en een spionnetje aan het "barre einde" :D Fijn fietsje nog veel fijner!
Héél fraaie fiets! :D

Ff als technische leek: Dus die Sora's (een racefietsgroep) zijn geschikt voor MTB-derailleurs icm hydraulische schijfremmen?
Ik zie mechanische schijfremmen op de foto :wink:

Mooie fiets trouwens!
Dank! Ja, zijn inderdaad mechanisch (Hayes).
Edwin* schreef:
vr 26 jun, 2020 12:14
Ik zie mechanische schijfremmen op de foto :wink:
Aaai niet goed gekeken :oops:
Fedor schreef:
vr 26 jun, 2020 12:23
Edwin* schreef:
vr 26 jun, 2020 12:14
Ik zie mechanische schijfremmen op de foto :wink:
Aaai niet goed gekeken :oops:
Je zag wel dat het een héééle fraaie fiets is :wink:

Mijn zoontje heeft een Kona. Sindsdien kijk ik af en toe naar wat voor fietsen ze in hun assortiment hebben. Hele fraaie fietsen inderdaad. Als ik mijn Santos Travelmaster 3+ niet had, was ik misschien wel voor deze gegaan (De Kona Swift Rove):

f8a6f8f3d07a68509707144cd0605b557204ee6b_kona_Swift_Rove_1.jpg

En wie weet plaats ik 'm ooit nog in dit topic als nieuwste aanwinst.
Edwin* schreef:
vr 26 jun, 2020 12:33
Fedor schreef:
vr 26 jun, 2020 12:23
Edwin* schreef:
vr 26 jun, 2020 12:14
Ik zie mechanische schijfremmen op de foto :wink:
Aaai niet goed gekeken :oops:
Je zag wel dat het een héééle fraaie fiets is :wink:

Mijn zoontje heeft een Kona. Sindsdien kijk ik af en toe naar wat voor fietsen ze in hun assortiment hebben. Hele fraaie fietsen inderdaad. Als ik mijn Santos Travelmaster 3+ niet had, was ik misschien wel voor deze gegaan (De Kona Swift Rove):


f8a6f8f3d07a68509707144cd0605b557204ee6b_kona_Swift_Rove_1.jpg


En wie weet plaats ik 'm ooit nog in dit topic als nieuwste aanwinst.
Ja, dat is ook een erg fraaie fiets! Kom maar door als hij in dit topic kan :wink: Heb vrij uitgebreid gezocht naar een fiets en kon een mooie deal maken van dit (toen) overjarige model :D
Katermeister schreef:
vr 26 jun, 2020 12:21
Dank! Ja, zijn inderdaad mechanisch (Hayes).
Dat zegt nog niks, die heb je ook in 2 verschillende versies qua cable pull :D maar als het werkt zullen het wel de juiste zijn?
Katermeister schreef: De 3x9 Sora's werken inderdaad met MTB derailleurs en schijnen daar zelfs niet erg kieskeurig in te zijn... Dit is voor zover ik weet de enige Shimano groep die dat trekt, zag recent dat andere Kona modellen zoals bv de Rove inmiddels ook met deze setup geleverd worden. Een andere optie was de Gevenalle shifters maar ik las hier op het forum dusdanige horror leveringsvertragingen dat ik voor de Sora's gegaan ben.
Qua remmerij is het mechanisch, Sora werkt niet met hydrauliek. Kan nu uit ervaring vertellen dat mechanische schijfremmen (heb zelf Hayes remmen) perfect hun werk doen in combi met de Sora's. :D
9 speed race en mtb is uit te wisselen idd, maar niet per se alleen Sora, Dura-Ace werkt ook prima. Waarchijnlijk heb je de Gevenalle horror van mij, dat duurde erg lang, maar het had een stuk korter kunnen zijn als PostNL niet nog eens 3 weken gewacht had met te melden dat het bij een afhaalpunt lag...Maar ik wilde graag 11 speed mtb en daar heb ik geen spijt van!
Dat zegt nog niks, die heb je ook in 2 verschillende versies qua cable pull :D maar als het werkt zullen het wel de juiste zijn?
Katermeister schreef: -knip-
9 speed race en mtb is uit te wisselen idd, maar niet per se alleen Sora, Dura-Ace werkt ook prima. Waarchijnlijk heb je de Gevenalle horror van mij, dat duurde erg lang, maar het had een stuk korter kunnen zijn als PostNL niet nog eens 3 weken gewacht had met te melden dat het bij een afhaalpunt lag...Maar ik wilde graag 11 speed mtb en daar heb ik geen spijt van!
[/quote]

Ik ben er inderdaad maar vanuit gegaan dat het feit dat het werkt betekent dat het klopt :D

Zou wel eens kunnen zijn dat de Gevenalle horror bij jou vandaan kwam :) ... Je hebt nu 1x11 of 2x11?
2x11 en ik zit er over te denken naar 3x11 te gaan :D dat kan zonder aanpassingen aan de shifters.
Shadow schreef:
vr 26 jun, 2020 15:29
2x11 en ik zit er over te denken naar 3x11 te gaan :D dat kan zonder aanpassingen aan de shifters.
:shock:

...ik zie hier een voorstel van Gevenalle.... :o
Voorstel=voordeel :lol:
Ja links is micro index dus je kunt doen wat je wilt...achter kun je ook op frictie zetten en dan kun je ook iedere derailleur gebruiken van welk merk dan ook...
Shadow schreef:
vr 12 jun, 2020 13:36

Schwalbe Super Moto's in 62-559 op de Big Dummy gezet, de Maxxis Hookworm 63-559 die erop zaten gingen snel lek en liepen erg zwaar.
Mooi. Ben aant kijken of ik die moto x ook nog in mijn travelmaster 2.6 frame kan krijgen. Of anders de schwalbe crazy bob. Ook lekker dik.
Velotraumer schreef:
za 27 jun, 2020 10:27

Ben aant kijken of ik die moto x ook nog in mijn travelmaster 2.6 frame kan krijgen.
De Super Moto non-X passen wel in 60-559. Met spatborden ook nog.
2x nieuw balhoofd Tange Seiki Japan;
IMG_20200626_200203721.jpg
IMG_20200626_201355915.jpg
IMG_20200626_201342548.jpg
Nieuwe Randobar van Velo-Orange;
IMG_20200626_200140407_HDR.jpg
Edwin* schreef:
vr 26 jun, 2020 12:33


Mijn zoontje heeft een Kona. Sindsdien kijk ik af en toe naar wat voor fietsen ze in hun assortiment hebben. Hele fraaie fietsen inderdaad. Als ik mijn Santos Travelmaster 3+ niet had, was ik misschien wel voor deze gegaan (De Kona Swift Rove):


f8a6f8f3d07a68509707144cd0605b557204ee6b_kona_Swift_Rove_1.jpg


En wie weet plaats ik 'm ooit nog in dit topic als nieuwste aanwinst.
Ja supermooi ding die Kona. Ik raak steeds meer geintereesserd in dit segment. Zeg Kona, Salsa , Surly. (en steeds minder in Santos, idworx, koga ed)
Dan zal de nieuwe Surly Disc Trucker je zeker aanspreken!
Jurr schreef:De Super Moto non-X passen wel in 60-559. Met spatborden ook nog.
Dat gaat zeker passen, want 60 is wat er nu al op ligt :D (met spatborden)

Shadow schreef:Dan zal de nieuwe Surly Disc Trucker je zeker aanspreken!
Zag hem voorbij komen op de site van Surly. Gravelbikes zijn nog onontgonnen gebied voor mij. Leuk om te ontdekken.
De Disc Trucker is niet echt een gravelbike, meer een soort zwitsers zakmes, kan alles een beetje en blijft heel :D
Shadow schreef:
zo 28 jun, 2020 20:04
De Disc Trucker is niet echt een gravelbike, meer een soort zwitsers zakmes, kan alles een beetje en blijft heel :D
Moeten we daarvoor dan niet eerst nog even bepalen wat wél een gravelbike is? ;)
Velotraumer schreef:
zo 28 jun, 2020 10:04
Edwin* schreef:
vr 26 jun, 2020 12:33


Mijn zoontje heeft een Kona. Sindsdien kijk ik af en toe naar wat voor fietsen ze in hun assortiment hebben. Hele fraaie fietsen inderdaad. Als ik mijn Santos Travelmaster 3+ niet had, was ik misschien wel voor deze gegaan (De Kona Swift Rove):


f8a6f8f3d07a68509707144cd0605b557204ee6b_kona_Swift_Rove_1.jpg


En wie weet plaats ik 'm ooit nog in dit topic als nieuwste aanwinst.
Ja supermooi ding die Kona. Ik raak steeds meer geintereesserd in dit segment. Zeg Kona, Salsa , Surly. (en steeds minder in Santos, idworx, koga ed)
Ik vind het ook een mooi segment. Hier nog een plaatje van een volgepakte Surly Disk Trucker.

0B295C24-8DF4-4445-982C-051B8CCB8597.jpeg