Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2571 berichten
Fedor schreef:
do 01 mar, 2018 09:38
supermario schreef:
za 27 jan, 2018 18:45
Lowland serai ultra mummy slaapzak. Kreeg €70 korting.
Waar?

Beetje late reactie maar je weet nooit ;)
En nu dus mijn nieuwste aanwinst (dank je supermario :) ), met extra korting :D

Deze dus (plaatje er bij): https://webshop.fietsvakantiewinkel.nl/ ... a400-7.jpg
95ADC4F1-50E8-4E4B-A4FF-E2BBD534348A.jpeg
Nieuwe drager achterop de Giant, Tubus gescoord op mp voor weinig (vorig jaar al maar nog niet gemonteerd)
De nokjes voor een drager zitten wat hoog en om bij de Pletscher uit de buurt te blijven heb ik hem iets verhoogd met een paar rvs strippen op maat gezaagd.
Inderdaad erg hoog, komt de stabiliteit niet ten goede. Ev monteren aan zelfde oogje als spatbord?
Bert van Sprang schreef:
zo 13 mei, 2018 13:24
Inderdaad erg hoog, komt de stabiliteit niet ten goede. Ev monteren aan zelfde oogje als spatbord?
Nee dat werd hem niet, maar dit is al super veel beter als de verzaagde aluminium Rih drager die erop zat, ik weet niet beter Bert :lol:
Ik heb een Ortlieb Classic stuurtas, een Topeak Pocket Rocket fietspomp en een Topeak Alien 3 minitool gekocht.
Afbeelding
Afbeelding
IMG_20180513_140917294_cr.jpg
Compact LACD titanium brandertje van 48 gram. In de aanbieding voor ik meen 25 euro.
Combineerbaar met 100 of 230gr schroefblikjes gas, of met prikblikhouder van Markill (op foto, ook recent aangeschaft)
Van de winter al gekocht, had mijn twijfels over bruikbaarheid en stabiliteit, maar nu een paar keer gebruikt op kampeerweekenden met prikblikjes. Voldoet prima, genoeg vermogen, breed brandveld (dus niet alleen hitte in het midden), pannen staan stabiel op de ielige uitklaparmpjes. Wel opletten dat de boel stabiel genoeg in het gras staat, en uit de wind gaan staan.
Wouter Duijndam schreef: Ik heb een Ortlieb Classic stuurtas, een Topeak Pocket Rocket fietspomp en een Topeak Alien 3 minitool gekocht.
Afbeelding
Afbeelding
Leuk leuk, heb je nu een brakebooster met voetsteuntjes voor de kleine (m/v/neutraal) erop zitten?
bast1aan schreef:
IMG_20180513_140917294_cr.jpg
Compact LACD titanium brandertje van 48 gram. In de aanbieding voor ik meen 25 euro.
Combineerbaar met 100 of 230gr schroefblikjes gas, of met prikblikhouder van Markill (op foto, ook recent aangeschaft)
Van de winter al gekocht, had mijn twijfels over bruikbaarheid en stabiliteit, maar nu een paar keer gebruikt op kampeerweekenden met prikblikjes. Voldoet prima, genoeg vermogen, pannen staan stabiel op de ielige uitklaparmpjes. Wel opletten dat de boel stabiel genoeg in het gras staat, en uit de wind gaan staan.
Je kan een stoeptegel meenemen, staat ie beter :wink:
Shadow schreef:
zo 13 mei, 2018 14:22
Leuk leuk, heb je nu een brakebooster met voetsteuntjes voor de kleine (m/v/neutraal) erop zitten?
Ik heb voor mijn dochtertje van 5,5 een fietszadeltje voorop met inderdaad een shoe horse beugel met voetsteunen. En die gaat niet mee hoor! Ik ga fietsen zij en haar moeder gaan vliegen.. :D
Afbeelding
Achterwiel voor m’n nieuw te bouwen fiets;
45D148B0-C87A-4ADE-817F-B547FE08435A.jpeg
A6EB53A1-EA2E-4855-884B-C034AAFF89C4.jpeg
Halo Spin Doctor / 6 drive 48H disc naaf
Halo SAS 26” 48H velg
DT SWISS ALPINE 3 spaken
Man die forumsoftware bezorgt je grijze haren, als je je bericht aan past vallen je afbeeldingen weg...
Voorwiel dus;
99C859FE-AEC7-48E1-996C-14C63E8C8E11.jpeg
3307D4EE-A842-4947-AC39-9819C536A8F6.jpeg
Son 28 disc 36H
Halo SAS 26” 36H velg
DT SWISS ALPINE 3 spaken
Gespaakt door de kundige Ernie Frieke 8)
5EF25CE9-A465-4CF4-B3F6-DAC2E488EBDD.jpeg
Kussentje.
B9D88438-C09E-43AD-A10A-2D11B8E2AD77.jpeg
En neiuwe mat ter vervanging van de gedelamineerde oude exped synmat. Komt vandaag met postNL als het goed is.
Mooi Mooi!
Doe ik ook eens mee. Voor ons laatste tochtje hebben we (eindelijk) een nieuw matje aangeschaft. Stevige investering, maar wel blij met resultaat, de Exped SynMat Duo LW Slaapmat +Pompzak:
Afbeelding


En een Marktplaatsertje:
Afbeelding
Ik ging voor een gasblikje, ik kwam terug met deze:
Afbeelding Donzen slaapzak van Lowland :P Lakenzak erbij en gaan met die banaan.
Een tip voor je flessen, voor het geval je nog niet op de hoogte bent:

De linkerfles op je foto is de brandstoffles, te gebruiken bij je brander. De andere twee zijn drinkflessen.
Ik heb me ooit laten vertellen dat je de drinkflessen niet moet gebruiken als brandstoffles (ik dacht vanwege het schroefdraad....).
Kun je wellicht voor de zekerheid nog even checken.
Edwin* schreef:
vr 18 mei, 2018 22:15
Een tip voor je flessen, voor het geval je nog niet op de hoogte bent:

De linkerfles op je foto is de brandstoffles, te gebruiken bij je brander. De andere twee zijn drinkflessen.
Ik heb me ooit laten vertellen dat je de drinkflessen niet moet gebruiken als brandstoffles (ik dacht vanwege het schroefdraad....).
Kun je wellicht voor de zekerheid nog even checken.
Dat zou heel goed kunnen. Ik heb tot nu toe alleen de MSR-fles aangesloten. De andere zag ik tot nu toe enkel als opslag. Dank voor de tip!
Zojuist het voorwiel wat uit de mamafiets kwam (die kreeg een sturmey naafdynamo met trommelrem) eens goed gesmeerd, de zwarte verf van de remvlakken geschraapt met een stanley mes en de rollerbrake in de prullenbak gegooid, ik had nog ergens een afdekkapje zwerven van een nexus 8 naaf en die dekte keurig de plek van de rollerbrake af, spacer ertussen, band van de Koga van vrouwlief over zetten en we hebben een nieuw voorwiel!

Geen foto’s meer gemaakt want erg donker en we moeten het achterwiel nog wisselen want we gaan van 3x9 naar een Nexus 8 premium gespaakt in een Andra 40, vrouwlief wordt maar geen vriendjes met de (prima werkende) lx groepset en ik wil niet continu moeten zeggen dat d’r ketting te scheef ligt, ik heb nog een stadsfiets staan met een door Frieke gespaakt achterwiel, die gaat er mooi in. Als we nog eens geld over hebben kan ze een Rohloff fiets kopen 8)
Edwin* schreef:
vr 18 mei, 2018 22:15
Een tip voor je flessen, voor het geval je nog niet op de hoogte bent:

De linkerfles op je foto is de brandstoffles, te gebruiken bij je brander. De andere twee zijn drinkflessen.
Ik heb me ooit laten vertellen dat je de drinkflessen niet moet gebruiken als brandstoffles (ik dacht vanwege het schroefdraad....).
Kun je wellicht voor de zekerheid nog even checken.
Andersom zou ik ook niet doen, de meeste brandstofflessen hebben een coating aan de binnenkant, die niet tegen bijvoorbeeld cola of andere zure dranken kan. Als de fles nooit gebruikt is (waar het hier niet op lijkt) kun je er denk ik prima water in doen. Om vervuiling van de binnenkant te verkomen zou ik er dan vervolgens niet rechtstreeks uit drinken.

Ik hoop overigens wel dat die plastic pomp het een beetje uithoudt, daar waren in het begin nog wel eens problemen mee (vooral met de pompsteel geloof ik), mede de reden dat ik destijds voor een metalen pomp heb gekozen.
Het is mijn tweede MSR nu. De andere is ook met plastic pomp. Met mijn niet zo intensieve gebruik denk ik dat het nog wel even goed gaat.