Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 27 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2571 berichten
Leon schreef:
vr 21 jun, 2019 17:07
Vandaag geen nieuwe aanwinst, maar de stadfiets naar de zomerstand gezet. Ik wil, for experiment's sake, wel eens weten hoe dat ding me voor lange tochtjes bevalt.
Hij was vanochtend nog zo:
Afbeelding
Wat ik er af heb gehaald zijn de spatborden (450 g), het slot (580 g), de koplamp (160 g) en de bagagedrager + lamp (1020 g). Er op gezet heb ik klikpedalen (uit een van de lades met fietsdingen die nog goed zijn). En een ander pompje.
Hij ziet er nu zo uit:
Afbeelding
Voor onderhoud was het wel tijd. De ketting moest nodig vervangen. Ik geloof dat ik net op tijd ben.
Voor iets anders was het hoog tijd. Voor de tochtjes wil ik mijn stuurtas mee, dus moest er ofwel een klikfoxhouder op het stuur of een zelfgebouwde fietstashouder (ook uit die lades) aan het zadel. Dat laatste dus.
Daarbij kwam ik er achter dat een van de veren van het zadel wel heel erg aan vervanging toe was. Het haarscheurtje rechts van de barst is bij nader inzien ook nog een echt haarscheurtje.
Gelukkig had ik in de bekende lades ook nog een oud zadel uit de tijd dat de veren nooit kapot gingen.
Afbeelding
Mooi hoe een fiets een totaal ander aanblik krijgt, zodra je wat onderdelen verwijdert.
Ik twijfel zelf om de spatborden er af te halen. Het enige voordeel wat ik zie is wat grammen gewicht winst. Maar in ons land met een neerslagoverschot lijken ze me nog steeds handig. Of zie ik iets over het hoofd?
Na minder goede ervaringen met een Thermarest Neoair Xlite SV (speed valve), verlangde ik weer naar de degelijkheid van een 'selfinflating' matras. Ik kocht de nieuwe Thermarest ProLite Apex, een verder ontwikkelde versie van de ProLite. Lekker stevig, comfortabel, betaalbaar en toch redelijk lichtgewicht. En hij ziet er nog mooi uit ook :lol:.
Schermafbeelding 2019-06-23 om 11.50.54.png
Schermafbeelding 2019-06-23 om 11.50.54.png (541.68 KiB) 4299 keer bekeken
Even zitten kijken, maar jammer genoeg is de pakmaat toch wel groot in vergelijking met een exped synmat bijvoorbeeld, wel goed dat ze aan de wat langere mens gedacht hebben (max lengte is nu 196cm)
_Peter_ schreef:
zo 23 jun, 2019 12:16
Even zitten kijken, maar jammer genoeg is de pakmaat toch wel groot in vergelijking met een exped synmat bijvoorbeeld, wel goed dat ze aan de wat langere mens gedacht hebben (max lengte is nu 196cm)
De pakmaat is iets groter, maar het is voor een selfinflating matras wel erg compact. Ik heb de 'regular wide' versie gekocht, is voor mij (zijslaper) perfect. Een groot voordeel vind ik dat zulk matras minder kwetsbaar is dan de opblaasbare lichtgewicht matrassen.
Nieuwe helm voor zoonlief besteld;
251451_00_c.jpg
Gelijk een MIPS type genomen, prijsverschil kun je je geen buil meer voor vallen :lol:

Wat onderhoudspul voor de Dummy;
250765_00_c.jpg
3645_00_c.jpg
Sram pc971 (2 stuks nodig)
Acera 22-36 tandwielen (setje kost de helft van 1 TA blad)
79687_00_c.jpg
Loopwieltje voor de kabel van de vóórderailleur, die maakt nu een nogal grote hoek vanuit de kabelstop.
Voor die Salsa Fargo in aanbouw;
70145_00_c.jpg
Salsa Guide stuurpen, 25 graden, 120mm
11407_05_c.jpg
Oranje Hope spacers
151458_00_c.jpg
Oranje Hope topcap, leuke aanvulling op de Hope oranje headset en de zadelpenklem word ook Hope oranje 8)
Gaat het niet wat ver om een vulring te showen?
willem.m schreef:
zo 23 jun, 2019 19:35
Gaat het niet wat ver om een vulring te showen?
Mag je zelf weten hoor, dit is een vrij land :D
Mooie vulring hoor :D
Fedor schreef:
zo 23 jun, 2019 21:17
Mooie vulring hoor :D
Dank, ben een nieuwe fiets aan het bouwen, dus het is iedere keer kruimels verzamelen tot we een brood compleet hebben 8)
rsz_img_20190414_161020368.jpg
Heb nu nog wat zwarte vulringen uit een kist opgescharreld, stuurpen en stuur is wat ik erbij kreeg, maar die woodchipper is te klein voor mij in de 'drops' (of mijn handen zijn te groot)
Ook als je er een wat dikker stuurlint op hebt zitten? De meeste sturen zijn op de uiteinden volgens mij nog steeds iets van 22mm of is dat ook al niet meer standaard?
Nee de diameter is prima, de radius van de bocht is gewoon te klein Peter :wink:
RVS thermosfles van Klean Kanteen (1 liter). Laatste dagen al veel plezier van gehad :)

De Santos alleshouder had ik al eerder ergens opgehaald.
DSCN3638.JPG
Fedor schreef:
di 25 jun, 2019 19:59
RVS thermosfles van Klean Kanteen (1 liter). Laatste dagen al veel plezier van gehad :)

De Santos alleshouder had ik al eerder ergens opgehaald.

DSCN3638.JPG
De ervaring met de Kleen Kanteen Insulated heb ik vorig jaar opgedaan tijdens onze fietstocht naar Denemarken (hete zomer van 2018). Hij past bij ons overigens in een gewone bidonhouder, maar is dan ook 20 oz, ofwel 0,59 liter.

Voor mijn vrouw en zoontje er inmiddels eentje bij gekocht. We hebben alledrie de wide mouth uitvoering.

Met dit soort temperaturen een heerlijke verkoeling.

Zie ook: viewtopic.php?f=23&t=23109&p=322974&hil ... en#p322974

Wat me in dat topic opviel is dat er mensen zijn die verkoeling van koude drank in twijfel trekken, maar degene die eenmaal zo’n heerlijk verkoelende slok water naar binnen heeft gewerkt bij het soort temperaturen van vandaag, die wil niet anders meer! :wink:

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!
Fedor

Blijft het water, of want je er ook in hebt, koud of warm met deze hitte.

Mario
supermario schreef:
wo 26 jun, 2019 18:13
Blijft het water, of want je er ook in hebt, koud of warm met deze hitte.
Voor koud: fles van te voeren koelen en/of wat ijsblokjes (5 stuks) er bij, dan blijft het ook bij 30 graden zeker 5-6 uur heerlijk fris.

Koud water (zonder ijs) in een fles op kamertemperatuur doen maakt het water meteen een stuk warmer.

Voor heet water etc. de binnenfles van te voren ff opwarmen met kokend water (hebben we zelf nog niet getest).
Ik heb uitvoerig getest met allerlei geïsoleerde bidons tot aan koelelementen gevoed via USB, maar een oude, niet te dunne sok om je bidon en die af en toe bevochtigen werkt uiteindelijk nog steeds het beste. Dit principe is dan ook al duizenden jaren oud.
Mountain Hardwear tent van forumlid Lennart overgenomen.

982 gram en het past precies! :wink:

Bijlagen

Om een zeepblok en een shampooblok mee te nemen heb ik van Matador speciale zakjes aangeschaft. Ze schijnen waterdicht te zijn maar wel ademend zodat je zeepblok kan drogen in het zakje.
Scheelt in ieder geval plastic flessen en met zo’n shampoobar doe je erg lang.

Bijlagen

Verrek, dat ziet er goed uit. Hoe groot is het? Kan je het klein oprollen als je zeepje kleiner is geworden? Is het kleiner dan een zeepdoos?