Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 29 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2571 berichten
Lachen, zo’n bak met onderdelen heb ik ook 8)
jwkeij schreef:
wo 10 jul, 2019 16:24
Het zijn deze wielen:
http://quasarwheels.com/shop/qm22-650b/
Maar dan in maat 26 inch. Quasar wielen zijn inderdaad géén budget-wielen, nee. Maar wel precies wat ik zocht.
26", qr spanners, 6 bolt disc en tubeless. Iedereen wil 29", dus deze (nieuwe!) wielen mocht ik voor een mats-prijs meenemen.

Tuurlijk had ik ook écht low-budget wielen kunnen scoren, maar wil toch echt schijven.
Edit: ik vond zowaar mijn verkeerd bestelde Hope headset! :D Die gaat in de Surly!
Prijskaartje wat iemand ergens aan hangt zegt natuurlijk niets over de kwaliteit. Ik vindt het wel vreemd dat er weinig achtergrondinfo te vinden is over de gebruikte velgen of naven op de site van Quasar, het is voor mij toch wel belangrijk te weten hoe het met de kwaliteit en gebruikte materialen zit. Voor mij een reden om verder te gaan zoeken en deze over te slaan, als de fabrikant al weinig info geeft dan ga ik niet verder op internet zoeken. (toch even gedaan en er is niet veel te vinden (of google snapt het niet))
Waarschijnlijk gewoon oem naven met industrielagers waar hun naam op staat, doen er meer. Tis een kleine speler lijkt me, maar wel leuk dat het een nederlands bedrijfje is!
CC5311 in Zaltbommel is een hele goede zaak, hoor! Voeren Apex fietsen en Quasar wielen. Eigen spuiterij voor de frames. Wielen worden goed gespaakt.
Alleen zo als bij bijna alle fietsenwinkels.... je moet er gewoon langs. :D
Oeh da's eng, wat zeg je nu?
Leon schreef:
do 20 jun, 2019 13:28
Verslagje: Hij blijkt in de praktijk ook waterdicht, niet aleen in de tuin. :D
Voor de rest lijkt de tent qua materiaal en verwerking prima uitgevoerd; brillenvakjes zijn aanwezig. Het is klein, maar dan vergelijk ik het met mijn Akka3, wat een tennishal is in vergelijking. In de Quickhiker ontbijten bleek te kunnen, maar hield niet over. Me omkleden (ik ben 1,85 m) ging nog best prima. De lengte is voor mij net goed, maar als je 1,90 m of zelfs 1,95 bent en graag helemaal gestrekt ligt is dat wel de limit denk ik. Bij regen deuren open zetten is er niet echt bij als je spullen in de voortent hebt staan. Die worden dan nat. Als je het beter organiseert leg je daar een waterdichte tas neer dus.
Opzetten gaat goed. De hele tent zit af fabriek aan elkaar, dus het is één ding. Als je de binnentent er uit wil halen middels de gebruikelijke lusjes kan dat wel, maar ik doe dat niet, dus ik vind dat geen probleem. De verder prima haringen zijn wat kort, maar ik heb er nog wel over van andere tenten.
Nog een klein puntje: de lusjes om de deuren na oprollen open te houden zijn wat beperkt. Voor anderhalve cent hadden ze er meer en iets handigere in kunnen zetten. Ook hadden ze de lusjes dan zo geplaatst dat je ook de dubbele deuren tegelijk open kon zetten. Als je zelf handig bent maak je het zelf natuurlijk. (ik niet)
Ok, dankjewel voor je verslagje!
Shadow schreef:
wo 10 jul, 2019 19:40
Oeh da's eng, wat zeg je nu?
Voor een Canyon rijd je toch ook niet naar Koblenz? Bij Decathlon en Mantel ga je toch ook niet voor de lekkere koffie. Bike24 heeft volgens mij niet eens een fysieke winkel.. Dat bedoel ik ermee, met gewoon langsgaan. :wink:
Ik zelf zie niet eens zo heel vaak een fietsenwinkel/fietsenmaker van binnen namelijk.
Dat bedoelde ik precies 8)
De kogels/lagers van mijn naafdynamo hadden liefde nodig...
Afbeelding
Afbeelding
Na het frame, wielen, jones loopbar en banden: het schakelmateriaal!
Een shifter, achterderailleur en 11-42 cassette. Alles van Microshift. 9 speed, maar met nieuwe technieken. :D
Nu nog een 170mm crank en passend ovaal voorblad.
23959EEF-D292-41CE-BC54-C722588DCFFB.jpeg
Microshift Advent clutch derailleur
Mooi, Microshift is fijn spul!
jwkeij schreef:Nu nog een 170mm crank
Goed idee. Moet ik ook nog eens mee aan de slag.

Weet iemand een goed adres met een redelijk aanbod voor vierkante trapassen?
jwkeij schreef:
za 20 jul, 2019 23:48
Na het frame, wielen, jones loopbar en banden: het schakelmateriaal!
Een shifter, achterderailleur en 11-42 cassette. Alles van Microshift. 9 speed, maar met nieuwe technieken. :D
Nu nog een 170mm crank en passend ovaal voorblad.
Mooie progressie! Ben benieuwd naar het eindresultaat =)
Bel schreef:
zo 21 jul, 2019 08:48

Weet iemand een goed adres met een redelijk aanbod voor vierkante trapassen?

Je zou eens naar Thorn, Sugino of Middleburn kunnen kijken.

Goedkoper worden de Alivio cranksets vaak nog met vierkante as geleverd. Let wel op dat je niet nog goedkoper gaat, dan zijn vaak crankstel en tandwielen niet meer met een simpele inbussleutel van elkaar te scheiden maar 1 geheel geworden.
Ik heb, na redelijk wat trapassen versleten te hebben, mijn keuze wel gemaakt;

1- White Industries (Just Pedal of Bike24)
2- Phil Wood (Just Pedal)
3- SKF (lastig verkrijgbaar)

Ja ze zijn duur, maar de energie die zo'n standaard UN55 weg vreet door zijn 'rubberen' gevoel en rammelende cups maakt de lage prijs niet goed.
Shadow schreef:
zo 21 jul, 2019 09:35
Ik heb, na redelijk wat trapassen versleten te hebben, mijn keuze wel gemaakt;
Oh sorry, trapassen an sich kon natuurlijk ook de vraag zijn. Dacht aan cranks voor vierkante trapassen ;) Dit ook door de quote die erboven stond.
20190721_091251.jpg
Nieuwe velgen

20190721_094246.jpg
En een glimmend dekseltje met vier gaten die er eerst niet zaten.
Shadow schreef:
zo 21 jul, 2019 09:35
Ja ze zijn duur, maar de energie die zo'n standaard UN55 weg vreet door zijn 'rubberen' gevoel en rammelende cups maakt de lage prijs niet goed.
Heb je voor die energie enige kwantitatieve schatting ten opzichte van wat jij beter vindt?
Van die rammelende cups heb ik de afgelopen 200000 km niks gemerkt, mijn goedkope trapassen draaiden op het einde van de fiets net zo als in het begin.
In mijn geval gaat het om een geheel nieuw crankstel van 170mm met 2 of 3 bladen en vierkante as wat ik graag zou proberen.
Bel schreef:
zo 21 jul, 2019 10:18
In mijn geval gaat het om een geheel nieuw crankstel van 170mm met 2 of 3 bladen en vierkante as wat ik graag zou proberen.
Is dit wat? : https://www.rosebikes.nl/search?q=Cranc ... 5D=SHIMANO
Leon schreef: Is dit wat? : https://www.rosebikes.nl/search?q=Cranc ... 5D=SHIMANO
Daar zit vast wat voor mij bij. Bedankt voor de suggestie.