Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 34 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2571 berichten
Dat is het ook, maar dan uitgezoomd denk ik?
Bert van Sprang schreef:
ma 23 sep, 2019 10:18
De kaart lijkt op mijn OSM-kaart van Osmand, maar is inderdaad veel minder gedetailleerd.
Shadow schreef:Dat is het ook, maar dan uitgezoomd denk ik?
Het is Osmand, dus een afwijkende detaillering lijkt me wat overdreven.
Berg van Sprang schreef: Ik zou me storen aan dat gigantische beeldscherm voor mijn neus. Hoe houd je de batterij een hele dag (en liefst langer) opgeladen?
Nee, hele dag niet. Enkele uren ja. En qua laden, daar ben ik nog niet over uit. Op mijn oude fiets hangt zo'n Kema-ladertje. Daarmee kom ik niet zonder stroom te zitten i.c.m. deze telefoon.

En grootte, tja. Tegenwoordig is het een aardige uitdaging een kleine telefoon te krijgen. Dus die mening deel ik met je. Toch is dit zeker niet zo groot als menig populair toestel van dit moment.
jwkeij schreef:
ma 23 sep, 2019 09:46
Maar, wat een ding, ja. Lijkt mij dat al je aandacht naar zo'n groot scherm getrokken wordt.
Zeker. Leest goed af tijdens het fietsen, dus beperkte afleiding. In vergelijking met mijn Garmin, vind ik dit een veiliger (en comfortabelere) oplossing.
Osmand wel zo ingesteld dat het scherm uitschakelt. Heb niet de hele tijd behoefte aan de kaart.
Bij nieuwste aanwinst denk ik niet direct aan een of ander
lagertje nodig om fatsoenlijk te kunnen fietsen.

Heb laatst kogels vervangen van voornaaf. Zal ik ook even plaatje van maken. :twisted:
Het is Osmand, dus een afwijkende detaillering lijkt me wat overdreven.
toch zie ik bij mij (op ongeveer dezelfde schaal) hele andere dingen:
Screenshot_20190923-133310.png
Shadow schreef:
ma 23 sep, 2019 09:53
Dat zijn sexy bandjes!
Weet je wélke pas sexy zijn? De WTB ByWay's in 700x40! :P Alleen nog niet te koop hier.... Zou nog zo maar kunnen dat die het worden. Weet alleen niet of ze soepel rollen.
Bert van Sprang schreef:
ma 23 sep, 2019 13:35
Het is Osmand, dus een afwijkende detaillering lijkt me wat overdreven.
toch zie ik bij mij (op ongeveer dezelfde schaal) hele andere dingen:
Screenshot_20190923-133310.png
Screenshot_20190923-141717.png
Dat zit volgens mij in de gekozen instelling bij kaartstijl. Die staat bij mij op OsmAnd. Als ik die op bijvoorbeeld Offroad of Topo zet, dan kan ik ook elk straatje in het dorp zien.
Ik kan uiteraard alleen beoordelen wat ik zie. Het overzichtskaartje van het gebied wat je in beeld had geeft gewoon geen erg goede indruk van de werkelijkheid omdat het er tamelijk veel van afwijkt. Dat is jammer, want je kunt wel inzoomen, maar dan mis je het overzicht. Dat kun je dan alleen oplossen met eennog groter scherm, terwijl dit scherm al best wel groot was.
Ook bij mij staat de instelling op Osmand, als ik hem op bijvoorbeeld touring zet zie ik dit:
Screenshot_20190923-145459.png
Hier zie ik inderdaad meer op als bij de osmand-instelling.
Van de week 2x behoorlijk nat geregend bij het woon-werk rijden, mezelf eens op een goeie regenbroek en overschoenen getrakteerd;
4D9B6DBF-EC2C-4BC5-BDFD-A9497B64D295.jpeg
Gonso Korfu
A555E522-1BC2-4D18-B0E8-B4760B58D6F5.jpeg
Vaude overschoenen

Jas had ik al van Gonso :D
Fijn merk en maakt ook voor mensen van 2m lang (en breed) kleding :wink:
Die Vaude overschoenen heb ik ook en doen hun werk heel goed. Gisteren ben ik helemaal uitgeregend op de fiets. Ik had mijn regenpak aan, maar was nat geregend tot op mijn onderbroek, mijn handschoenen en pet maakten waterstraaltjes bij het uitknijpen...maar mijn schoenen waren droog :-)
Lekker he? Ik heb geen spatborden op m’n Big Dummy, maar dat merk je dan ook wel :roll:
FE-Rider schreef:
ma 23 sep, 2019 13:10
Bij nieuwste aanwinst denk ik niet direct aan een of ander
lagertje nodig om fatsoenlijk te kunnen fietsen.

Heb laatst kogels vervangen van voornaaf. Zal ik ook even plaatje van maken. :twisted:
Voor mij is het dan juist weer de interessantste aanwinst van de afgelopen pagina's (maar misschien sleutel ik te weinig aan fietsonderdelen)
Shadow schreef:
vr 27 sep, 2019 18:14
Van de week 2x behoorlijk nat geregend bij het woon-werk rijden, mezelf eens op een goeie regenbroek en overschoenen getrakteerd;

Gonso Korfu

Vaude overschoenen

Jas had ik al van Gonso :D
Fijn merk en maakt ook voor mensen van 2m lang (en breed) kleding :wink:
Jammer dat ze bij Gonso de lengtematen meteen mee laten groeien in de breedte. Vaude doet het hier gelukkig beter.
Nu alleen maar hopen dat je het nooit nodig hebt.
Geloof me Peter, die breedte maat is nodig :D
Shadow schreef:
vr 27 sep, 2019 23:31
Geloof me Peter, die breedte maat is nodig :D
Joram, dat s mooi voor jou (dan kan er nog iets af zodat je minder meeneemt. Het punt is eigenlijk dat er maar weinig merken ook rekening houden met lange mensen. Met regenkleding op de fiets wil je eigenlijk een broek die iets te lang is omdat je benen elke pedaalomwenteling de broekspijpen omhoog trekken. Gonso doet dat met de Korfu dus niet. Vaude met bijvoorbeeld de Fluid en Yaras wel.
Nou hij is echt lang genoeg hoor :D als ik m’n knieën optrek is er lengte genoeg, maarrrr in smallere maten zal dat inderdaad minder zijn en als je dan toch lang bent kom je te kort bedoel je?
Shadow schreef:
za 28 sep, 2019 11:48
Nou hij is echt lang genoeg hoor :D als ik m’n knieën optrek is er lengte genoeg, maarrrr in smallere maten zal dat inderdaad minder zijn en als je dan toch lang bent kom je te kort bedoel je?
Ja
Jurr schreef:
di 17 sep, 2019 17:55
Shadow schreef:
di 17 sep, 2019 17:01

Snelspannners heb ik van Hope trouwens :D
Die moet ik nog even ophalen, maar worden ook Hope inderdaad. :)
Check.
20191002_134848.jpg
Mooi mooi 8)
ff een drupje olie op de scharnieren en gaan.
Wouter Duijndam schreef:
za 23 feb, 2019 09:59
Mijn nieuwste aanwinst is een GoPro Hero7 , twee missing linken voor in het reserve onderdelen tasje en een missinglink / bandenlichter tool van KMC.
Super handig, mijn fietsenmaker tipte mij hierover.

Afbeelding
Doet de kmc tool goed zijn werk en is 'ie ook duurzaam? Of moet ik het meer zien als noodvoorziening voor onderweg ipv voor de gereedschapskoffer thuis?