Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 45 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2566 berichten
Shadow schreef:
za 11 apr, 2020 20:17
Moooi! Die zoek ik nog in 100mm voor m’n Salsa :D
https://www.ebay.de/itm/DT-Swiss-Hybrid ... 4688693019

Of moet het een 36 spaaks zijn?
Nee 32 is goed, maar dan zou ik deze zwart moeten spuiten :? Heb oranje als accenten op die fiets :roll:
Ah, da's waar ook.

'k Zal m'n ogen open houden, zoek zelf namelijk nog een zilveren in 32 spaaks Boost voor in m'n 650B wielset...
Geen Wenen dit jaar, maar wél *tromgeroffel*
De TNNZ komend najaar. Eens goed gekeken naar mn uitrusting.

Daar Jean Michel van Tim Tas Rek een tijdje geleden een gebroken sleutelbeen heeft opgelopen wilde ik ‘m niet meer belasten dan nodig kwam ik uit bij Bas van Detour Studio.
Met oa tassen voor de Atlas Mountain Race in z’n portfolio kon ik ‘m een custom klus wel toevertrouwen.
1586DBDE-DE48-4EB0-A750-F50727D96209.jpeg
Een XL toptube en 2 Anythingcage tasjes.

Nu nog een 50t cassette en een Wtb Riddler45/Resolute42
SInds kort mijn Rose uitgebreid met een derde generatie Cycle2Charge:
IMG_20200409_145222_591.jpg
jwkeij schreef:
ma 13 apr, 2020 16:49

Een XL toptube en 2 Anythingcage tasjes.
Zien er goed uit! Heb je ze al op de fiets gemonteerd ook?
Nee, nog niet, ze komen waarschijnlijk woensdag binnen!
derde generatie Cycle2Charge:
Wat is het verschil tussen 2e en 3e generatie?
Aldus de website: "The Cycle2Charge V3 includes the same efficient power generation but improves the compatibility to the different devices. This reduces for several devices the charging time significantly."

Dus in theorie minder vaak issues met bepaalde smartphones. En het piekvermogen licht wat hoger, als ik onderstaande grafiek mag geloven.
Leistungsvergleich-eng_V3.JPG
Kan ik hier ook uit aflezen dat versie 3 onder 11 km/h niet oplaadt en versie 2 wel?
Bert van Sprang schreef:
wo 15 apr, 2020 09:24
Kan ik hier ook uit aflezen dat versie 3 onder 11 km/h niet oplaadt en versie 2 wel?
De 500mA wordt volgens de site bij 12km/h bereikt. Mijn conclusie uit de grafiek zou inderdaad zijn dat dit bij de v2 eerder was.
Verwarrend is dat de watt-schaal bij 1 en niet bij 0 begint, nu lijkt het net alsof de opbrengst bij 20 km 3x ipv 2x zo hoog is als bij 12 km. Wat ook nog interessant zou zijn is te weten bij welke snelheid de omvormer zich uitschakelt om oververhitting te voorkomen. PS Ik ben geïnteresseerd omdat ik stiekum aan het kijken ben naar een nieuwe fiets die geleverd wordt met versie 2.
Op de website lees ik:
"Output for low speeds deactivated to prevent activation and deactivation of the display."
Dat is de reden waarom ik de laatste tijd toch meestal een bufferakku gebruik, echter ik vind het wel fijn als deze ook bij lage (bergop) snelheden nog wat stroom krijgt.

Ook staat er:
"Secure overvoltage protection also for fast downhill rides"
Wat natuurlijk heel mooi is, het zou echter wel fijn zijn als dit pas ergens bij 35 km/h of zo is, ik zal ze het eens vragen.
Ik was ook flink aan het twijfelen wat ik wilde plaatsen. Op mijn vorige fiets had ik de budgetoplossing Kemo M-172N. Dat voldeed voor mijn gebruik.

Nu staat er een nieuwe fiets en ik vond die oplossing te lelijk ;-) Vervolgens komt natuurlijk de afweging wat een goede oplossing is. De informatie bij cyclingabout.com is dan wel handig, zeker ook het overzicht van laders. Uiteindelijk is voor mij de Cycle2Charge eruit gekomen als én redelijk betaalbaar én mooi in te bouwen. Dat laatste was nog een hele toer, mijn voorvork heeft geen opening aan de onderkant bij het balhoofd.

Wat betreft
Dat is de reden waarom ik de laatste tijd toch meestal een bufferakku gebruik, echter ik vind het wel fijn als deze ook bij lage (bergop) snelheden nog wat stroom krijgt.
Ik ben nog aan het dubben hoe ik daarmee omga. Ik overweeg een hele eenvoudige bufferaccu te plaatsen. Via cyclingabout kwam ik al eens op goedkope 'lickstick powerbanks'. Hele simpele, die in de praktijk laden en gebruiken tegelijk toestaan.
Ik heb ook jaren met de Kemo M-172N rondgefietst, deze hield er echter bij snelheden van 30km/h al mee op en was uiteindelijk te breekbaar voor mij. (wel mooi licht!) Kan je nog eens melden hoe je bufferaccu het doet?
Bert van Sprang schreef:
wo 15 apr, 2020 10:28
Ik heb ook jaren met de Kemo M-172N rondgefietst, deze hield er echter bij snelheden van 30km/h al mee op en was uiteindelijk te breekbaar voor mij. (wel mooi licht!) Kan je nog eens melden hoe je bufferaccu het doet?
Mocht ik die aanschaffen, dan zal ik het je vertellen Bert.
Bij deze snelle reactie van Cycle2charge:

"das Gerät schaltet sich nicht ab, so lange geladen werden kann. Es ist nur mit einer entsprechenden Sicherung ausgestattet, dass keine Komponenten durch Überspannung beschädigt werden. Wenn Sie viel bergauf und bergab fahren, würde sich beim Lader aber der Einsatz eines Pufferakkus, wie z.B. Cellularline Freepower 5200 empfehlen. Diese kann gleichzeitig geladen und entladen werden. Somit wird ihr Gerät weiter geladen, wenn sie mit geringer Geschwindigkeit bergauf fahren und es wird bergab die maximale Energie gespeichert."
Kijk, gelijk een mooie suggestie voor een mogelijke bufferaccu.
zo, nu kan ik eindelijk ook aan de lippenstift in mijn stuurtas :wink: ik voel me er helemaal opgeladen bij :lol:
Vandaag bezorgd:

Afbeelding

De Pasela's zijn een vaste waarde in de vloot, en de Race C Evo 4 een probeersel. Mevrouw n-f en ik zijn erg van het "credit card-toeren" en dit leken mij erg aantrekkelijke banden: licht, soepel en met de bekende ProTite lekbescherming. Ben heel benieuwd; helaas gaan ze niet op een van mijn eigen fietsen. :(