Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2566 berichten
Peter - MSR heeft toch alleen maar plastic pompen? Of heb je gewoon een ander merk brander + pomp?

Heb trouwens zelf nog nooit problemen met de plastic pomp gehad.
De pomp is tegenwoordig nog steeds voor een groot deel van plastic, de kraan niet meer.
Ah, ik denk al - wat heb ik gemist :roll: .

Mijn nieuwste aanwinst is trouwens een Sawyer Point One squeeze - met wat hacks die ik heb toegevoegd. Zie link https://ingebiketravels.wordpress.com/2 ... terfilter/. Als iemand nog een leuke andere hack heeft... dan houd ik me aanbevolen.
Inge1 schreef:
za 19 mei, 2018 07:41
Peter - MSR heeft toch alleen maar plastic pompen? Of heb je gewoon een ander merk brander + pomp?

Heb trouwens zelf nog nooit problemen met de plastic pomp gehad.
Ik heb inderdaad een andere brander (en dus ook pomp) namelijk een Optimus Nova (multifuel). Deze is al weer heel wat jaartjes oud, en destijds nog met rode brandstoffles.
Wat ik zo lees is dat ze het plasticprobleem (bepaalde plastics verouderen en worden dan bros) blijkbaar hebben opgelost.
Mijn lijst met nieuwe aanwinsten begint een beetje lang te worden ;) Gelukkig (of helaas voor dit topic) ben ik bijna klaar :)
Fedor schreef:
zo 20 mei, 2018 22:23
Gelukkig ben ik bijna klaar :)
Optimist :lol:
Shadow schreef:
di 22 mei, 2018 07:30
Fedor schreef:
zo 20 mei, 2018 22:23
Gelukkig ben ik bijna klaar :)
Optimist :lol:
Je hebt gelijk... kwam ik na ff rondneuzen (oja, da's ook wel handig... en dit... en dat....) weer achter... :(
Vandaag mijn nieuwe Akto opgezet en diep onder de indruk (ook van de prijs). Wat een zorgvuldig ontworpen en afgewerkt. Verbindingslusjes hoeven geen kwartslag te draaien en de footprint komt net niet tot de rand, zodat condens op het gras valt. Hij is niet de allerlichtste, maar ik ben ook niet de allerkleinste. Kortom, de tent is lang genoeg voor mij, breed genoeg voor mijn mat en hoog genoeg om rechtop te zitten bij het koken. Alleen jammer dat er geen spanbandjes om de tentzak zitten om hem gelijk mee op je drager te binden en te comprimeren. Misschien dat ik hem toch in mijn oude tentzak stop, zodat ik er ook nog wat boodschappen bij kan doen bij de winkel.
groverr schreef:... Alleen jammer dat er geen spanbandjes om de tentzak zitten om hem gelijk mee op je drager te binden en te comprimeren.
Ik heb mijn Akto in een DD Compression Sack verpakt en op de voordrager vastgebonden.

Vel plezier met je nieuwe tent.

Bijlagen

En wat zit er in al die andere tassen :D ? Oftewel als je een Akto koopt, zou ik denken dat je je ook verder enigszins beperkt.
Bert van Sprang schreef:
zo 27 mei, 2018 17:10
En wat zit er in al die andere tassen :D ? Oftewel als je een Akto koopt, zou ik denken dat je je ook verder enigszins beperkt.
Misschien ook nog een complete wandeluitrusting gezien de wandelstokken ;)

Wel netjes bepakt verder trouwens.
Goed volbepakt ook zeg :shock:
Waka-waka solar power met link. Kijken of ik die achterop de tenttas kan binden, en er dan overdag een deel van de powerbank mee kan laden.
Polling schreef:
ma 28 mei, 2018 15:35
Waka-waka solar power met link. Kijken of ik die achterop de tenttas kan binden, en er dan overdag een deel van de powerbank mee kan laden.
Wat bedoel je met “met link”?

Dat laden van een powerbank moet zeker lukken. Mijn wakawaka powerplus ís al een powerbankje. Heb jij zo’n heel pakket, nu?
AB3F26B6-38DE-46BD-A2B2-B4D15EF3CBC9.jpeg
Dit is hem. Rechtstreeks bij Waka-Waka. Het kleine kastje is de link, waar je een apparaat of een powerbank aan kunt aansluiten.
Ik heb vandaag mijn nieuwe stadsfiets op gehaald.
AfbeeldingCortina Mozzo 2018 Irestone Pearl Matt by Carcheologisch Onderzoeker, on Flickr

Afbeelding
En bij Bol.com een nieuwe fietscomputer besteld voor op het stuur.

Nu kan ik op mijn gemak al het achterstallige onderhoud van mijn trekking fiets wegwerken voor aankomende reis naar Barcelona.
AfbeeldingCortina Mozzo 2018 Irestone Pearl Matt by Carcheologisch Onderzoeker, on Flickr

@Wouter Duijndam: De keuze voor een Continental riem is gedurfd als ik dit topic moet geloven...
bdr schreef:
za 02 jun, 2018 15:44
@Wouter Duijndam: De keuze voor een Continental riem is gedurfd als ik dit topic moet geloven...
Ik heb een goede fietsenmaker die beloofd het op te lossen mocht het zover komen.
Het fietst wel goed... :roll:
Gedurfd gaat me te ver, kettingen breken ook. Maar weet dat er wat discussie over deze riem is.
Wat een mooie fiets zeg, Nexus 8, V-brakes, lekker clean, helemaal goed. Vrouwlief heeft een Cortina als mamafiets, die heeft ook een Nexus 8 en naafdynamo gekregen na aanschaf, fijn ding. ( ga morgen wel naar een andere kijken met haar, maar dat heeft een kinder-reden :D )