Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 46 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2566 berichten
non-fixie schreef:
vr 17 apr, 2020 19:27

De Pasela's zijn een vaste waarde in de vloot, en de Race C Evo 4 een probeersel. Mevrouw n-f en ik zijn erg van het "credit card-toeren" en dit leken mij erg aantrekkelijke banden: licht, soepel en met de bekende ProTite lekbescherming. Ben heel benieuwd; helaas gaan ze niet op een van mijn eigen fietsen. :(
Wel dat is toevallig, ik heb vandaag ook 2 van die Panaracer Evo 4's binnengekregen. Zien er inderdaad goed uit en heel soepele wangen. Bij mij was het een beetje een protestkeuze omdat Continental de GP4000 heeft upgegradet en weer een paar euro duurder gemaakt :roll:. Benieuwd wat het gaat geven.
CarlW schreef:
vr 17 apr, 2020 20:33
non-fixie schreef:
vr 17 apr, 2020 19:27

De Pasela's zijn een vaste waarde in de vloot, en de Race C Evo 4 een probeersel. Mevrouw n-f en ik zijn erg van het "credit card-toeren" en dit leken mij erg aantrekkelijke banden: licht, soepel en met de bekende ProTite lekbescherming. Ben heel benieuwd; helaas gaan ze niet op een van mijn eigen fietsen. :(
Wel dat is toevallig, ik heb vandaag ook 2 van die Panaracer Evo 4's binnengekregen. Zien er inderdaad goed uit en heel soepele wangen. Bij mij was het een beetje een protestkeuze omdat Continental de GP4000 heeft upgegradet en weer een paar euro duurder gemaakt :roll:. Benieuwd wat het gaat geven.
Toeval bestaat niet, Carl. ;)

Ben wel benieuwd wat mevrouw non-fixie en jij ervan vinden. Het zijn wel een beetje dagkoersen met die bandenprijzen, maar voor minder dan €30 per stuk overweeg ik nog een extra setje voor mezelf te bestellen. Of twee.
Naast de toer fiets, nu ook de gravelbike voorzien van een Brooks zadel :)

4BF5229C-CF8A-4A10-A7D4-00840F96AAB8.jpeg
Shadow schreef:
za 11 apr, 2020 20:17
Die zoek ik nog in 100mm voor m’n Salsa :D
PB!
Gisteren met stevige lange rit iets moois opgehaald om hopelijk in de toekomst lange tochten met de jongste van 3 te kunnen doen
IMG-20200501-WA0001.jpeg
Voorlopig zal het helaas nog wel bij frisse neus- en dagtochtjes blijven.
Voor m'n Jan Jansen racer een crankset;
69159-0-full-4975-643.jpg
Stronglight Impact Double 50/34 175mm bij Kurbelix (met dank aan Mario voor de tip!)
unnamed (1).jpg
JTEK remconversie bout, hiermee monteer je een moderne dual pivot rem op een oud frame, voorrem gaat naar achter, achterrem bouw je om met deze bout.
Meestal heeft Spa Cycles de niet te kloppen prijs voor die Stronglight crank (minder dan 50 pond).
CarlW schreef:
vr 08 mei, 2020 19:14
Meestal heeft Spa Cycles de niet te kloppen prijs voor die Stronglight crank (minder dan 50 pond).
Klopt! Maar inclusief verzenden net zo duur...
Terwijl mijn Pinion-naaf terug naar de leverancier ging (Er was eens... een onverwacht olieplasje) heb ik bij Rein in Veenendaal gelijk de betere schijfremmen die hier al lagen laten monteren. Eigenlijk zijn fietsenmakers toch belachelijk goedkoop - demonteren en monteren van Pinion naaf, monteren van het nieuwe type Pinion shifter en het monteren (incl. door het frame trekken van de leiding naar de achterrem) van twee Hope V4 schijfremmen + schijven voor 80 euro. Vind ik niet veel, eigenlijk.

En ze remmen ook nog eens héél fijn. Iets minder abrupt dan de Shimano's die ik had, maar die begonnen ondanks frequent ontluchten en diverse soorten blokjes gewoon slecht te remmen, op het laatst kon ik op één rem niet eens meer afremmen terwijl ik de dijk af reed. Deze geeft het gevoel dat je altijd reserve over hebt.
JurriaanK schreef:
ma 18 mei, 2020 20:39

En ze remmen ook nog eens héél fijn. Iets minder abrupt dan de Shimano's die ik had, maar die begonnen ondanks frequent ontluchten en diverse soorten blokjes gewoon slecht te remmen, op het laatst kon ik op één rem niet eens meer afremmen terwijl ik de dijk af reed.
Daar heeft toch echt iets niet goed gezeten in die Shimano remmen hoor.

Mooie upgrade, dat wel ;)
Die FM waar ik mijn kamikaze fiets (met het losse stuur waardoor ik een ongeluk kreeg) vandaan heb wilde die fiets terug en mij mijn geld terug geven. Echt supertof! Ik had dit totaal niet verwacht. Dat had hij helemaal niet hoeven doen en dat heb ik hem ook gezegd, maar hij hield voet bij stuk.

Zo gezegd zo gedaan. Vandaag kreeg ik mijn 90 euro terug en hij gaat die fiets nakijken als hij weer beter is.
Hij is op het moment fysiek namelijk niet in orde, dus hij kan niet werken. Hij kon alleen kort aanwezig zijn en die fiets innemen.

Ik heb hem het allerbeste gewenst en gezegd dat ik langs kom als het weer wat beter met hem gaat.
Thuis heb ik hem een 5-sterren reactie op Google Maps gegeven. Dat heeft hij echt dubbel en dwars verdient :)

Direct daarna moest ik beslissen wat voor stadsbarrel ik wilde gaan kopen: nieuw of tweedehands?
Ik heb de gok gewaagd op tweedehands bij een FM een paar honderd meter verder.

De fiets die ik op het oog had bleek ook weer een los stuur te hebben, maar dit heb ik meteen laten fixen. Zodoende weet ik nu hoe een fietsstuur er van binnen uit ziet en hoe het klemsysteem werkt. Met een schuin afgesneden ondereind en een eveneens schuin afgesneden soort gekartelde wig die na het aandraaien van een lange inbusbout tegen de binnenzijde van de voorvork aan klemt. Intrigerend om te zien. Anyway, dat stuur zit nu muurvast :)

Dit zijn de specificaties van mijn nieuwe tweedehands aanwinst:
- Puntgaaf stalen frame van Pelikaan.
- 28 inch wielen met nieuwe banden en gave en schone velgen.
- Zo goed als nieuwe spatborden.
- Gloednieuwe led verlichting en snelbinders.
- 6 versnellingen, soepel schakelend (niet altijd het geval bij tweedehands).
- Handremmen en V-brakes voor en achter. Nieuwe remkabels.
- Prijs: 175 euro. Ik heb rond gekeken. Nieuw kost zo'n fiets al gauw meer dan twee keer zoveel.

Dit is mijn zevende tweedehands stadsbarrel in de 20 jaar dat ik op mezelf woon.
Nog nooit heb ik zo'n mooi tweedehands barrel gehad.

Ik ben er blij mee!

Bijlagen

Na een hoop geduld.....fiets geleverd

Afbeelding

met Cinq shift R voor rohloff

Afbeelding
Beiden veel plezier met de nieuwe fiets :)

Die Tout Terrain ziet er fraai uit trouwens.
touttanami schreef:
di 26 mei, 2020 00:17
met Cinq shift R voor rohloff
Ben wel benieuwd hoe dat werkt. Met die standaard draai versteller ben ik niet altijd even blij...
Zijn de foto's daar genomen? Vlakbij mijn oude grafische school aan de Jutfaseweg 2.
https://indebuurt.nl/utrecht/gids/freem ... n-utrecht/
mqaa schreef:
di 26 mei, 2020 15:01
touttanami schreef:
di 26 mei, 2020 00:17
met Cinq shift R voor rohloff
Ben wel benieuwd hoe dat werkt. Met die standaard draai versteller ben ik niet altijd even blij...
Het werkt best fraai.....linker hendeltje is opschakelen en rechts afschakelen dat kan per klik.
maar ook bij het doordrukken nog een keer. dus twee gangen schakelen tegelijk is mogelijk.
wat dan weer snel herhaald kan worden.
Zelfs bij regen voldoende grip met de duimen.

ik ben blij gekozen te hebben voor dit systeem op aanraden van mijn collega, ik wilde in eerste instantie gaan voor een draaishifter :roll: ...shift R heeft bij het samenstellen geen meerprijs

Overigens is dit systeem ook voor Pinion ontwikkeld https://cinq.de/en/shifting-technology/ ... for-pinion
Martin E. van Doornik schreef:
di 26 mei, 2020 16:06
Zijn de foto's daar genomen? Vlakbij mijn oude grafische school aan de Jutfaseweg 2.
https://indebuurt.nl/utrecht/gids/freem ... n-utrecht/
idd Gansstraat :wink:
Mijn gravelbike aangepast naar meer offroad.

- Zipp xplr stuur
- 11-50 sunrace cassette.
(In plaats van de opgegeven max 42t)
- nieuwe ketting
- wtb resolutes gewisseld, maar teravail cannonballs staan in bestelling.

E05963C8-95D8-4D4F-95C4-07D2D4991333.jpeg
touttanami schreef:
di 26 mei, 2020 21:44
shift R heeft bij het samenstellen geen meerprijs
Dan zou ik het ook doen ja. Die draai shifter kun je later altijd wel weer scoren :)

jwkeij schreef:
wo 27 mei, 2020 22:50
Mijn gravelbike aangepast naar meer offroad.

Meer offroad, altijd goed ;)
jwkeij schreef:
wo 27 mei, 2020 22:50
Mijn gravelbike aangepast naar meer offroad.

- Zipp xplr stuur
Netjes. ben zelf uitgekomen bij Ritchey Butano: ook backsweep, meer drop flare, minder flare out. Viel nog niet mee om te vinden in het oerwoud van drop bars. Benieuwd hoe het bevalt.