Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Amstel Gold Race, dus Zuid-Limburg op slot - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Amstel Gold Race, dus Zuid-Limburg op slot

Leon schreef:
vr 13 apr, 2018 09:09
Zelf ben ik er wel klaar mee dat juist in een aantal (!) van de mooiste weekenden van het jaar bepaald wordt dat en groot deel van mijn fietsgebied onbereikbaar, of op zijn minst compleet onvoorspelbaar is en dat ik me eigelijk altijd eerst moet verdiepen in wat er dit weekend weer te doen is.
Ook dit jaar weer. Ik ben er weer vet ingetrapt: mooi weer, voorjaar en zaterdag: FOUT!
Na 10 km motoragent; TERUG! Hij bracht het wettelijk gezien correct (voor vriendelijkheid was geen tijd) maar gezien de beperkte overblijvende route-opties en vooral omdat ik geen flauw idee had waar de fietsenrace deze keer was kwam de boodschap inhoudelijk neer op een dikke middelvinger: bekijk het maar. Ik kom me omdraaien en mijn route-idee van de dag (gewoon via knooppunten) ging niet door.

Dus de komende twee maanden in Zuid-Limburg fietsen? Bestudeer internet grondig, doe mee met een officiële wielertocht of ga ergens anders heen.

Nog liever zou ik hebben dat jullie massaal de VVV Zuid-Limburg zouden vragen om informatie waar je wanneer mag kunt fietsen. Het e-mailadres is: info@vvvzuidlimburg.nl
Morgen toch pas de ronde van Vlaanderen?!
Ik zou zeggen: pak de trein en kom bij ons in Brabant fietsen. Genoeg ruimte en gebak hier.
dik5 schreef:
za 06 apr, 2019 17:54
Morgen toch pas de ronde van Vlaanderen?!
https://www.procyclingstats.com/race/he ... 2019/today
willem.m schreef:
za 06 apr, 2019 17:59
Ik zou zeggen: pak de trein en kom bij ons in Brabant fietsen. Genoeg ruimte en gebak hier.
Dat is inderdaad een aanlokkelijk vooruitzicht!
Als ik zo kijk zijn de volgende tochten jaarlijks terugkerend (en mogen er geen andere grote toertochten georganiseerd worden). Is nog wel los van de echte wedstrijden.

Klimclassic, Boogies Extreme, Volta Limburg Classic, Klimmen-Banneux-Klimmen, La Phillipe Gilbert, Bart Brentjens Challenge, ODS Classic, Omloop Math Salden, Grenslandklassieker, Limburgs Mooiste, Amstel Gold Race toerversie en Mergelheuvelland2Daagse.

Moeten de datums toch wel van bekend zijn.
Fedor schreef:
za 06 apr, 2019 19:08
Als ik zo kijk zijn de volgende tochten jaarlijks terugkerend (en mogen er geen andere grote toertochten georganiseerd worden). Is nog wel los van de echte wedstrijden.

Klimclassic, Boogies Extreme, Volta Limburg Classic, Klimmen-Banneux-Klimmen, La Phillipe Gilbert, Bart Brentjens Challenge, ODS Classic, Omloop Math Salden, Grenslandklassieker, Limburgs Mooiste, Amstel Gold Race toerversie en Mergelheuvelland2Daagse.

Moeten de datums toch wel van bekend zijn.
12 stuks + de echte wedstrijden in een gebied half zo groot als de Veluwe waar verder 600.000 mensen wonen die ook wel eens willen fietsen op een lentedag: I rest my case.
Wij gaan op dagen van de wedstrijden meestal vroeg van huis en hebben er daardoor ook bijna geen last van. Ook vandaag niet en toch nog 65 km gefietst in de Limburgse Heuvels en een stukje België. Dat proberen we zo wie zo in de komende maanden in de weekenden want 's middags in het veel te druk met toeristen.
@Leon: Maak anders eens leuk kiekje van een door een tsunami aan wielertoeristen verpeste Zuid-Limburgse klim (liefst met veel 'kip'), en deel het met ons via https://www.wereldfietser.nl/phpbb/view ... 2&p=329780. 8)
willem.m schreef:
zo 07 apr, 2019 13:09
@Leon: Maak anders eens leuk kiekje van een door een tsunami aan wielertoeristen verpeste Zuid-Limburgse klim (liefst met veel 'kip'), en deel het met ons via https://www.wereldfietser.nl/phpbb/view ... 2&p=329780. 8)
In het aangrenzende Voerstreek is het ook mooi fietsen, hoor.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 08 apr, 2019 19:38
willem.m schreef:
zo 07 apr, 2019 13:09
@Leon: Maak anders eens leuk kiekje van een door een tsunami aan wielertoeristen verpeste Zuid-Limburgse klim (liefst met veel 'kip'), en deel het met ons via https://www.wereldfietser.nl/phpbb/view ... 2&p=329780. 8)
In het aangrenzende Voerstreek is het ook mooi fietsen, hoor.
Daar was ik precies naar toe op weg, maar dat kon dus niet want ik kon er niet door en had ook geen idee waar ik wel door kon.
Leon schreef:
ma 08 apr, 2019 20:32
Martin E. van Doornik schreef:
ma 08 apr, 2019 19:38
willem.m schreef:
zo 07 apr, 2019 13:09
@Leon: Maak anders eens leuk kiekje van een door een tsunami aan wielertoeristen verpeste Zuid-Limburgse klim (liefst met veel 'kip'), en deel het met ons via https://www.wereldfietser.nl/phpbb/view ... 2&p=329780. 8)
In het aangrenzende Voerstreek is het ook mooi fietsen, hoor.
Daar was ik precies naar toe op weg, maar dat kon dus niet want ik kon er niet door en had ook geen idee waar ik wel door kon.
Ik kan zien dat je in Maastricht woont. Via Eijsden en dan voor Visé linksaf over de Schansweg?
Martin E. van Doornik schreef:
ma 08 apr, 2019 22:27
Leon schreef:
ma 08 apr, 2019 20:32
Martin E. van Doornik schreef:
ma 08 apr, 2019 19:38

In het aangrenzende Voerstreek is het ook mooi fietsen, hoor.
Daar was ik precies naar toe op weg, maar dat kon dus niet want ik kon er niet door en had ook geen idee waar ik wel door kon.
Ik kan zien dat je in Maastricht woont. Via Eijsden en dan voor Visé linksaf over de Schansweg?
Ja, dat had misschien gekund, maar dat wist ik dus niet hé? Misschien kwam de toertocht daar ook voorbij.
De wedstrijd, Volta Limburg Classic, heeft al zeker 20 jaar als begin en start "De Diepstraat" in Eijsden.
Waarschijnlijk kun je tijdens de wedstrijddag daar maar beter wegblijven. Via de sluizen van Ternaaien en Moelingen kun je ook naar 's Gravenvoeren fietsen. Daar was zaterdag zeker geen wedstrijd want de hoofdstraat werd opnieuw geasfalteerd en had nog geen toplaag. Voor de geplande AmstelGold wedstrijd tijdens de komende Paasdagen is het natuurlijk ook niet prettig fietsen in en rond Valkenburg (Cauberg-Berg en Terblijt). De zaterdag voor Pasen is de toerversie en dan zijn er nog zo'n 15000 andere fietsers op de weg en zondag is de wedstijddag. Ook van deze wedstrijd kun je de doorkomsttijden al op het internet vinden (https://www.amstel.nl/amstelgoldrace/we ... oute-dames, bij de routebeschrijving). Mocht je toch bij een wedstrijdafzetting komen dan duurt het meestal slechts 15 minuten. Ze rijden heel erg snel die wedstrijdrenners!
En maar hopen dat de criminelen van de mooie fietsen van de deelnemers afblijven.... :evil:
Er is al eens een complete oplegger met proffesionele fietsen gestolen
BertKremer schreef:
di 09 apr, 2019 10:17
Er is al eens een complete oplegger met proffesionele fietsen gestolen
Klopt, weet ik nog. Daarom juist. Een dobermann of zo erbij zetten.
Hieronder een door mij genomen foto van Volta Limburg Classic op 2 april 2017, in de buurt van Slenaken.

Afbeelding
Ongelofelijk he....tijden veranderen. Ik word oud. Vroger zette ik mijn racefiets gewoon even tegen een boompje aan om te stempelen. Nu blijft er altijd iemand bij. Toch ben ik niet het plezier van het racen daardoor verloren. Het zij zo. Aanpassen en weer doorgaan.
Politie Limburg voert campagne tegen overlast door groepen wielrenners. Politieagent Poels aan het woord: https://nos.nl/l/2280413.
Marco, hoezo tijden veranderen. Diefstal is van alle tijden, alleen vroeger waren we naïever, omdat het feit dat er in (bijvoorbeeld) Zuid-Limburg fietsen werden gestolen, buiten Limburg niet eens de krant haalde. Nu moeten er 24 uur per dag nieuwsites gevuld worden en kan je dus ieder nieuws overal tot je nemen.