Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Foto-topic]: Grappige zaken onderweg - Pagina 9 - Forum Wereldfietser

[Foto-topic]: Grappige zaken onderweg

1019 berichten
@Petra137 Zo te zien wordt het veroorzaakt door de forum software.

Bij de tips voor het gebruik van het forum staat:

Welke bestanden zijn toegestaan?
"Toegestane bestandstypes zijn jpg, jpeg, png en gif. Je kunt maximaal 5 bestanden van ieder maximaal 8MB uploaden. Afbeeldingen die je uploadt mogen maximaal 1600x1600 pixels groot zijn. Tijdens het uploaden worden deze afbeeldingen automatisch verkleind naar maximaal 600x600 pixels. De verkleinde versie verschijnt in je bericht, met een link naar het origineel."

Bij die verkleinde versie wordt de Exif informatie verwijderd, waaronder de oriëntatie, met als gevolge dat de foto op zijn kant ligt. Als ik doorklik naar het origineel, dan is de foto wel goed (en 1836x3264 groot, wat weer niet zou mogen).

De enige oplossing die ik kan bedenken is de originele foto verkleinen tot 600x zoveel.
Bridgestone SM schreef:
wo 15 mei, 2019 09:20
 
En hier dan een iets dat handig is voor een rail-fiets.
 
Stop-bord.jpg
 
Groeten BSM
Kijk maar eens naar de punten ("tongen" in het spoorjargon) van de wissel: die liggen naar rechts geklapt. Dus kan er een railvoertuig van links aankomen of in de omgekeerde richting. Logisch.
Afbeelding
Vanmiddag. Plaats: Maastricht bij grens met Veltwezelt (B), nét op NL grondgebied. Afgelopen maand aangelegd.
Voor de duidelijkheid de foto hieronder. Kennelijk willen ze er in de toekomst een pad aanleggen, maar het bord staat er al, jippie.... Tegelijk hebben ze ook maar het spookfietsen gelegaliseerd. Mijn fiets staat wel in die richting maar ik ben toch maar niet zo verder gefietst.
Afbeelding
Leon schreef:
za 18 mei, 2019 17:41
Afbeelding
Vanmiddag. Plaats: Maastricht bij grens met Veltwezelt (B), nét op NL grondgebied. Afgelopen maand aangelegd.
Rechtsboven staat een bord "VERBODEN TOEGANG art. 461 Wetb. v. Strafr." duidelijk Nederlands en ligt daar België? In ieder geval ziet het blauwe fietsbord er al Belgisch uit.
Wellicht is de onderhandeling met de grondeigenaar nog niet afgerond voor het doortrekken van het nieuwe fietspad?
Martin E. van Doornik schreef:
vr 17 mei, 2019 10:35
Bridgestone SM schreef:
wo 15 mei, 2019 09:20
 
En hier dan een iets dat handig is voor een rail-fiets.
 
Stop-bord.jpg
Kijk maar eens naar de punten ("tongen" in het spoorjargon) van de wissel: die liggen naar rechts geklapt. Dus kan er een railvoertuig van links aankomen of in de omgekeerde richting. Logisch.
Echt "logisch" is het niet, het is een verre van normale spoorweg-signalering.
(Railfietsen rijden er niet).

Groeten BSM

PS Deze olijke verkeersregeling vind je overigens bij Leon ± in z'n "achtertuin".
Het is iig al veiliger voor fietsers dan in de oude situatie (fietspad op weg). De weg is Belgisch zo te zien, het veld is NL.
Petra137 schreef:
do 16 mei, 2019 22:29
PS: Als iemand mij kan vertellen waarom al mijn foto's die niet landscape genomen zijn, wel landscape, en dus op hun zijkant, geplaatst worden, dan word ik daar heel blij van!
Ik gooi m'n foto's voor het uploaden door ImageMagick heen, om de grootte en jpg kwaliteit te verlagen en ook met de -auto-orient tag, die keert de foto's na gelang de orientatietag in de exif, en haalt die informatie er vervolgens uit, met als resultaat geen onverwachte verkeerd gekantelde foto's op websites.

Voor Windows bestaat er software als https://savolai.net/software/jpeg-autorotate/ en er bestaat ook vast van alles aan apps hiervoor op Android of iOS maar dat gebruik ik nooit voor het uploaden van foto's op websites.
bast1aan schreef:
zo 19 mei, 2019 15:38
Petra137 schreef:
do 16 mei, 2019 22:29
PS: Als iemand mij kan vertellen waarom al mijn foto's die niet landscape genomen zijn, wel landscape, en dus op hun zijkant, geplaatst worden, dan word ik daar heel blij van!
Ik gooi m'n foto's voor het uploaden door ImageMagick heen, om de grootte en jpg kwaliteit te verlagen en ook met de -auto-orient tag, die keert de foto's na gelang de orientatietag in de exif, en haalt die informatie er vervolgens uit, met als resultaat geen onverwachte verkeerd gekantelde foto's op websites.

Voor Windows bestaat er software als https://savolai.net/software/jpeg-autorotate/ en er bestaat ook vast van alles aan apps hiervoor op Android of iOS maar dat gebruik ik nooit voor het uploaden van foto's op websites.
Gebruik je een Apple dan kan je met "Voorvertoning" heel veel rechtzetten (no pun intended).

Groeten BSM

PS I know, het is wat "OffTopic", hoewel het gedraaide plaatje hoort ook tot de "grappige zaken onderweg".
Weer back on topic.

Wat verkeersborden die ik zoal in de VS tegenkwam.
a7.JPG
-Jan
Ja, back on topic :D

In dezelfde rubriek enkele spreuken uit India:
Capture+_2019-05-19-16-47-25.png
Capture+_2019-05-19-16-48-36.png
Capture+_2019-05-19-16-49-22.png
Capture+_2019-05-19-16-50-24.png
Capture+_2019-05-19-16-51-12.png
En dan kom je (in Frankrijk) deze "Here": op de gekste plekken tegen ...
... echter zelden als je ook kan zeggen "Ik zie daar de bergen aan".
Als ik de bergen aanzie heb ik liever hulp van beneden.
 
Here - hier - ici.png
 

Groeten BSM
Spanje, Ebro-monding, op een eindeloos strand:

20170329-0117-LR5.jpg
20424021_10213965837043730_7099293284042572910_o.jpg
Gelukkig vertalen ze in hier aan het meer van Annecy deze informatie naar het Nederlands. Anders waren we er natuurlijk helemaal niet uit gekomen.
bast1aan schreef:
zo 19 mei, 2019 18:16
Gelukkig vertalen ze in hier aan het meer van Annecy deze informatie naar het Nederlands. Anders waren we er natuurlijk helemaal niet uit gekomen.
Voor de analfabeten zijn er dan de pictogrammen (wat een boel moeilijke woorden).

Groeten BSM

PS   Wel een leuk fietspad (ex spoorlijn) daar bij het Lac de Annecy.
Bridgestone SM schreef:
zo 19 mei, 2019 17:56
Here - hier - ici.png
Weet iemand wat dit bord betekent? Wat bsm schrijft snap ik ook niet, maar ach dat ligt aan mij denk ik. :?
Je bent niet de enige. Ik heb het opgegeven. :cry:

-Jan
+1
JanH schreef:
zo 19 mei, 2019 19:54
Je bent niet de enige. Ik heb het opgegeven. :cry:

-Jan
Lijkt me een knijpkat uit de oorlog, maar dan nu met batterijen.
Leon schreef:
zo 19 mei, 2019 19:39
Bridgestone SM schreef:
zo 19 mei, 2019 17:56
Here - hier - ici
Weet iemand wat dit bord betekent? Wat BSM schrijft snap ik ook niet, maar ach dat ligt aan mij denk ik. :?
Goed, als je de helling aanziet kan je de Heere aanroepen, maar mijnsinziens heb je meer aan hulp van beneden: dwz stevige benen, of gewoon iemand die duwt.

En het bord, dat kom je meer en meer tegen langs de Franse kanalen, meer en meer zijn er automatische sluizen en krijgen de schippers een afstandsbediening mee ... waarmee ze "hier" moeten richten zodat de schut-cyclus gestart wordt.  
Je hoeft je niet te schamen, het kostte ons ook even om te begrijpen wat nogal onbegrijpelijk leek.
Er zijn onder ons overigens ook "schippers" die het bord zouden kunnen/moeten kennen.
 
Here - hier - ici -.jpg
 
Je hebt deze borden ook omgekeerd
 
Ici - hier - here.jpg
 
't Is natuurlijk jammer van het mooie beroep van sluiswachter ... een beroep dat langzaamaan ook verwaterde tot een privé begeleider die verantwoordelijk was voor een hele keten van sluizen, en dus op zijn/haar Mobyletje of auto met het schip meereisde tot het eind van een "rayon".
(Je ziet deze "rayons" terug aan de jaagpaden die toentertijd al geasfalteerd waren, dit itt de tussenliggende stukken waar het dan ineens een veldweg, of erger, werd.) Langs het Canal lateral a la Marne waren het lang Mobyletjes, en dat was de reden voor de ± 2 meter brede jaagpaden met een middenstreep ... om bij nacht en ontij, en na een goed besprenkelde maaltijd te voorkomen dat de sluiswachter de plomp in reed.)

Groeten BSM
Op 1 van mijn eerste fietsvakanties had ik ongeveer 50 km nodig om te begrijpen waarvoor die touwen over de kanalen waren.