Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Foto-topic]: Grappige zaken onderweg - Pagina 27 - Forum Wereldfietser

[Foto-topic]: Grappige zaken onderweg

1019 berichten
Poppink schreef:
di 23 jun, 2020 22:27
2 spoorwegovergangen naast elkaar
Het kan mogelijk een splitsing van die wegen zijn, waar kort daarna die twee spoorwegovergangen liggen.
Nee het is een Zwitserse en een Duitse overgang naar elkaar in Konstanz.
Ik ben niet zo goed in het oplossen van die raadplaat anders had ik hem daar gezet.

Vandaag nog een gezien. LOL
DSC_1166.JPG
In Loon op Zand: Fietsenrek ("nietje") met ingebouwde (en nog werkende) fietspomp,
DSCN7530.JPG
IMG_20200630_144007125_HDR.jpg
Ik blijf dit elke keer weer een glimlach waard vinden. Nee, het is geen raadplaatje, maar hij zou er niet misstaan. Het is gewoon in de hoofdstraat door Hazerswoude.
Ik voel me telkens even in Zuid-Spanje. Vandaag niet, overigens. Kijk maar naar de lucht...

(sorry, lijkt weer ondersteboven. Klik erop en hij verschijnt rechtop)
Fiets op de snelweg?
DSC_1312.JPG
Zwitsers (Ticino) ik denk dat het de richting aangeeft naar de snelweg en dat fietsteken op het asfalt om aan te geven dat je daar mag/moet fietsen. Geel is vaak tijdelijk dus mogelijk dat ze met het fietspad zelf bezig zijn.
Arie E schreef:
di 30 jun, 2020 20:38
(sorry, lijkt weer ondersteboven. Klik erop en hij verschijnt rechtop)
Bij het klikken op mijn computer blijft de foto ondersteboven hangen.... Dan maar gekopieerd naar een map en omgedraaid. Dat witte gedeelte tussen de wolken lijkt op een naar links kijkend gezicht met een heel langwerpige kuif. Danny Kaye?
Heeft PostNL in mijn dorpje de brievenbus wegbezuinigd, moet ik 10 kilometer verderop om brieven op de post te doen. En hangt sinds kort daarboven dat ronde bord, je mag daar niet eens stoppen. Te zot voor woorden.
IMG_20200704_122830.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
za 04 jul, 2020 12:37
Heeft PostNL in mijn dorpje de brievenbus wegbezuinigd, moet ik 10 kilometer verderop om brieven op de post te doen. En hangt sinds kort daarboven dat ronde bord, je mag daar niet eens stoppen. Te zot voor woorden.

IMG_20200704_122830.jpg
Wat is daar grappig aan?

Het is gewoon een gevolg van teruglopend postverkeer. Tijden veranderen. Wees blij dat je dankzij internet voor veel onbenullige dingen het huis niet uit hoeft, zoals vroeger.

Je mag trouwens wel stoppen hoor (maar niet parkeren):

"Parkeerverbod. Aan de kant van de weg waar dit bord is geplaatst, mag je niet parkeren. Je mag hier wel passagiers laten in- of uitstappen of goederen laden of lossen. Het parkeerverbod geldt niet voor parkeervakken, maar wel voor de berm."
https://www.anwb.nl/vakantie/nederland/ ... eersborden
willem.m schreef:
za 04 jul, 2020 13:03
Het is gewoon een gevolg van teruglopend postverkeer. Tijden veranderen. Wees blij dat je dankzij internet voor veel onbenullige dingen het huis niet uit hoeft, zoals vroeger.
Soms is ouderwetse post nog wel eens nodig. Er is iemand overleden en daarom stuurde ik een deelnemingskaart. Dat is veel persoonlijker dan met Greetz of iets dergelijks. En een tijdje terug wat formulieren ondertekend en retour gezonden. Sleutels voor mensen die ons Zweedse huis huren.
Op Streetview staat dat bord er nog niet eens. Gewoon brengers van post pesten.
https://www.google.nl/maps/@53.3343876, ... 312!8i6656
Martin E. van Doornik schreef:
za 04 jul, 2020 14:59
...
Op Streetview staat dat bord er nog niet eens. Gewoon brengers van post pesten.
https://www.google.nl/maps/@53.3343876, ... 312!8i6656
Je trekt bijzondere conclusies. Eerst schrijven dat je er niet mag stoppen, wat niet waar is. En daarna schrijven dat het pesten is, terwijl je toch ook wel snapt dat dit best handig is voor de PostNL-chauffeur als er op die plek niet auto's geparkeerd staan.

Volgens mij wil je gewoon klagen. Dat mag, maar daar is dit draadje niet voor bedoeld. Dit topic gaat over grappige zaken.
willem.m schreef:
za 04 jul, 2020 15:12
Martin E. van Doornik schreef:
za 04 jul, 2020 14:59
...
Op Streetview staat dat bord er nog niet eens. Gewoon brengers van post pesten.
https://www.google.nl/maps/@53.3343876, ... 312!8i6656
Je trekt bijzondere conclusies. Eerst schrijven dat je er niet mag stoppen, wat niet waar is. En daarna schrijven dat het pesten is, terwijl je toch ook wel snapt dat best handig is voor de PostNL-chauffeur als er op die plek niet auto's geparkeerd staan.

Volgens mij wil je gewoon klagen. Dat mag, maar daar is dit draadje niet voor bedoeld. Dit topic gaat over grappige zaken.
Maar toch vind ik dat bord grappig bij de brievenbus staan.
Dan wordt je hier vast wel blij van, bij onze zuiderburen.
Overigens hoeft die molen van jou niet 2 weken in quarantaine, op plastic en rvs blijft het virus tot 3 dagen aanwezig, op andere oppervlakken minder, dus de ramen en deuren open zetten en lekker door laten waaien. om wat overgebleven is er uit te blazen.
andere richtingen.jpg
:lol: :lol: De vraag nu is welke richting dit opgaat :lol: :lol:
_Peter_ schreef:
za 04 jul, 2020 15:29
Overigens hoeft die molen van jou niet 2 weken in quarantaine, op plastic en rvs blijft het virus tot 3 dagen aanwezig, op andere oppervlakken minder, dus de ramen en deuren open zetten en lekker door laten waaien. om wat overgebleven is er uit te blazen.
Ik kan morgen toch al niet draaien. Mijn molen loopt zo licht, dat de wieken boven Beaufort 5 zonder zeilvoering al ervandoor gaan.
Franzi schreef:
za 04 jul, 2020 15:52
:lol: :lol: De vraag nu is welke richting dit opgaat :lol: :lol:
Dat gaat nergens naar toe, maar dat bordje moeten ze nog uitvinden.
_Peter_ schreef:
za 04 jul, 2020 16:01
Franzi schreef:
za 04 jul, 2020 15:52
:lol: :lol: De vraag nu is welke richting dit opgaat :lol: :lol:
Dat gaat nergens naar toe, maar dat bordje moeten ze nog uitvinden.
Tja dat dacht ik al. Maar goed ff pas op de plaats soms is ook goed - even bezinning in deze hectische tijden :wink:
_Peter_ schreef:
za 04 jul, 2020 15:29
Dan wordt je hier vast wel blij van, bij onze zuiderburen.
Overigens hoeft die molen van jou niet 2 weken in quarantaine, op plastic en rvs blijft het virus tot 3 dagen aanwezig, op andere oppervlakken minder, dus de ramen en deuren open zetten en lekker door laten waaien. om wat overgebleven is er uit te blazen.
Ik ben een van je zuiderburen, maar voel me niet aangesproken hoor. 't Is echt wel een hele grappige foto. :D Maar ik vermoed dat het een gephotoshopte grap is, niet? Letterbreedtes van 'richtingen' komen niet overeen in beide borden. Als je weet waar het is zou het leuk zijn om op Streetview even te checken wat daar origineel stond.
Het plaatje kwam van twitter maar het schijnt dus echt te zijn, sinds kort in Leuven live te aanschouwen.

https://www.hln.be/in-de-buurt/leuven/h ... ~adece5af/
Deze vonden we ook wel leuk...
E7AFE9DF-D1B0-421C-8DDA-13C896AA36C9.jpeg