Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Foto-topic]: Grappige zaken onderweg - Pagina 24 - Forum Wereldfietser

[Foto-topic]: Grappige zaken onderweg

1023 berichten
Martin E. van Doornik schreef:
di 19 nov, 2019 00:18
wam schreef:
ma 18 nov, 2019 17:43
Ook met de fiets kan de sleurhut mee.
Nadelig als het erg hard waait.
Ook als maar matig waait lijkt me.
Ik breek mijn tent toch liever gewoon af 's morgens.
IMG-20191119-WA0001.jpg
Een vriend stuurde mij deze foto. Wat doet het bord links daar? Geen kruising in de buurt.
In Brandenburg, ergens tusen Lychen en Templin, worden we gewaarschuwd voor zondagsfietsers op slecht passende huurfietsen.

Afbeelding
Afbeelding
20200215_160437.jpg
IMG-20200215-WA0006-01.jpeg
Cima Lotta, Emilia-Romagna, Italië, 44°13'21.34" Noorderbreedte, 10°47'30.54" Oosterlengte, 31 Juli 2014

Afbeelding

Bijlagen

Eerst was er eenrichtingsverkeer. Toen kwam er een fietsstrook in de andere richting, want het is de derde drukste fietsroute naar de binnenstad. Er moest er wel een stopverbod komen want anders zouden auto's op de fietsers in fietsen. Dat kwam. Het bleek een probleem voor de middenstand. Daarom kwam er een uitzondering voor laden en lossen. Dat er niet geladen en gelost wordt is irrelevant. Dat regelmatig fietsers in de knel komen ook niet. Dat er een lagere school ligt ook niet. Politie en handhaving rijdt er langs en kijkt ernaar. Het is zoals het is.
Afbeelding
Soms is het een winst als je wat vaker "onderweg" bent en toch steeds terugkeert op dezelfde plek.
 
Nid.jpg
Nid niet voor het eerst.jpg
Ik weet - en de lezer nu ook - dat er 5 jaar tussen deze twee kiekjes zit.
 
Zelfde streek, andere brievenbus, andere oplossing, andere vogel (?), en nog weer 7 jaar eerder.
 
Boite aux lettres.jpg
Leon schreef:
ma 17 feb, 2020 18:07
... stopverbod... probleem... knel...
Grappige zaken, Leon, grappige zaken...
want anders zouden auto's op de fietsers in fietsen
Wat mij betreft kunnen er niet genoeg auto's gaan fietsen! ;)

Carl
Zou de dijk weer zijn doorgebroken. ?
Afbeelding
Afbeelding

Het is hier al eens eerder gebeurt .
https://www.westfriesarchief.nl/histori ... sramp-1916
Moet ik die kennen dy brug?
Afbeelding
Zojuist langs gekomen. Uithuizen over modder?

IMG_20200221_143552.jpg
Leon schreef:
ma 17 feb, 2020 18:07
Afbeelding
Is deze foto in Maastricht genomen? Die groene torenspitsen zag ik regelmatig in Flikken Maastricht, die dagelijks op één wordt uitgezonden.
Martin E. van Doornik schreef:
vr 21 feb, 2020 15:27
Is deze foto in Maastricht genomen? Die groene torenspitsen zag ik regelmatig in Flikken Maastricht, die dagelijks op één wordt uitgezonden.
Inderdaad Martin. De Brusselsestraat.
https://www.google.com/maps/@50.8496137 ... 384!8i8192
Naar Flikken Maastricht kijk ik niet. Het is denk ik vaker wel zo dat zodra een film of tv-serie in je eigen plaats is opgenomen het te onrealistisch wordt om aan te zien.
Leon schreef:
vr 21 feb, 2020 15:48
Martin E. van Doornik schreef:
vr 21 feb, 2020 15:27
Is deze foto in Maastricht genomen? Die groene torenspitsen zag ik regelmatig in Flikken Maastricht, die dagelijks op één wordt uitgezonden.
Inderdaad Martin. De Brusselsestraat.
https://www.google.com/maps/@50.8496137 ... 384!8i8192
Naar Flikken Maastricht kijk ik niet. Het is denk ik vaker wel zo dat zodra een film of tv-serie in je eigen plaats is opgenomen het te onrealistisch wordt om aan te zien.
Die kerk met de zogeheten "Praagse torens" zie je niet veel in Nederland: https://nl.wikipedia.org/wiki/Erkertoren . Zie de 5e regel. Een voorbeeld is het Vredespaleis in Den Haag (daar voor het laatst in 1969 langs gefietst).
Foto 132.jpg
Authentiek mijn eigen foto, vanaf mijn fiets genomen. Paar kilometer van de Libanese grens.
Martin E. van Doornik schreef:
za 22 feb, 2020 10:02
Foto 132.jpg

Authentiek mijn eigen foto, vanaf mijn fiets genomen. Paar kilometer van de Libanese grens.
Dat lijken wel Corsicaanse toestanden!

_MG_0393.jpg
Corsica, 2012
Er zullen wel meer plekken bestaan met doorzeefde borden. Ik ben mijn fietsreisverslag in Israël en Jordanië aan het herzien. Er schijnen wat spellings- en andere fouten in voor te komen, ook klopten sommige Hebreeuwse letters niet. Daar ben ik nu al maanden mee bezig, alle dia's opnieuw gescand en bewerkt in een veel hogere kwaliteit. Weliswaar lang geleden maar toch nog veel te spannend om op de zolder te laten verstoffen. Binnenkort ga ik bestellen bij Albelli! Het behoort tot een van mijn fietsreizen met de sterkste herinneringen.