Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Foto-topic]: Grappige zaken onderweg - Pagina 12 - Forum Wereldfietser

[Foto-topic]: Grappige zaken onderweg

1025 berichten
peter de rijk schreef:
vr 12 jul, 2019 12:30
Martin E. van Doornik schreef:
wo 10 jul, 2019 19:11
En niet in Engeland? Een links rijdende fietster....
Dat was voor de compositie van de foto... We fietsen ook wel een stukje verkeerd om als dat een betere achtergrond oplevert :)
Vandaar, dat heb ik ook wel eens gedaan. Hier bij Bow Pass op ongeveer 2100 meter hoogte in Alberta, Canada.

Afbeelding
Als er hier in de stad nieuwe situaties voor fietsers worden aangelegd is dat bijna nooit correct, maar meestal van het gehalte "Je begrijpt toch wel wat we bedoelen?", onder het mom van #wijzijnanders #historischestad #meerderebelangen #onsbestgedaan #geenbudgetvoorvrijgemaakt en #bijnabestefietsstadvannederland(toch?) - nee dus - maar deze keer begrijp ik het echt niet. Mag ik hier nou straks wel of niet fietsen?
Afbeelding
Leon schreef:
zo 14 jul, 2019 18:30
Mag ik hier nou straks wel of niet fietsen?
Afbeelding
:? Ik denk dat het idee erachter is: we mogen het je (om wie weet welke reden) niet verbieden, maar we maken het je wel zo moeilijk mogelijk.

Carl
Ik zie ruimte voor 2 mooie olifantenpaadjes, maar het is niet echt gebruikersvriendelijk nee. Dit valt nu ook niet onder grappige maar meer onder treurige zaken.
Je kunt ook overdrijven :shock:
IMG-20190722-WA0010.jpeg
De stad Groningen ligt op het moment flink open ivm werkzaamheden aan o.m. riolering, (ring)wegen en nieuwe bebouwing. En dit gaat nog zeker duren tot medio 2021. Grootste plannen, maar keerzijde is natuurlijk ook dat de bereikbaarheid van de toch al niet zo autovriendelijke stad Groningen - en dat is een understatement - flink te wensen over laat. Situaties als hieronder helpen daar niet aan mee. :D
333b0e2b_IMG_20190709_113456375_jpg.jpg
Stadjer schreef:
di 23 jul, 2019 12:09
{foto Bordenwoud in Groningen}
Hahaha. Waanzinnig inderdaad. Volgens mij waren de gele borden in de opruiming nadat ze jarenlang bij ons in de stad dienst hadden gedaan. :D
Die auto's staan uiteraard alleen maar stil omdat ze aandachtig allen borden aan het lezen zijn.
Ik heb wel eens gesteld dat veel situaties als deze veel veiliger zouden worden als ze 90% van de borden weg zouden moeten halen en even nadenken wat die 10% zou moeten zijn.
Japan

Japanse fietsen: zadel op de laagste stand, mandje voorop en de onvermijdelijke paraplu door de achtervork.
En niet te zwaar belasten natuurlijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Japans openbaar toilet

Afbeelding
Leon schreef:
di 23 jul, 2019 12:21
Stadjer schreef:
di 23 jul, 2019 12:09
{foto Bordenwoud in Groningen}
Hahaha. Waanzinnig inderdaad. Volgens mij waren de gele borden in de opruiming nadat ze jarenlang bij ons in de stad dienst hadden gedaan. :D
Die auto's staan uiteraard alleen maar stil omdat ze aandachtig allen borden aan het lezen zijn.
Ik heb wel eens gesteld dat veel situaties als deze veel veiliger zouden worden als ze 90% van de borden weg zouden moeten halen en even nadenken wat die 10% zou moeten zijn.
Ik fiets daar toch niet graag: de Visserstraat en de Hoekstraat in stad Groningen zijn een rosse buurt. Heb dan ook al zeker 25 jaar niet gezien. Achter de fotograaf loopt de Westersingel met stoplichten.
Wel vervelend als automobilist is de provinciale weg N361 van Winsum tot Groningen wegens werkzaamheden afgesloten tot 25 augustus a.s. Dan pak ik de trein en fiets mee wel.
Martin E. van Doornik schreef:
di 23 jul, 2019 23:45
[Ik fiets daar toch niet graag: de Visserstraat en de Hoekstraat in stad Groningen zijn een rosse buurt. Heb dan ook al zeker 25 jaar niet gezien.
Misschien moet je er toch weer eens heen. Is al een aantal jaren (sinds 1 januari 2016) geen rosse buuurt meer.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Prostitutie_in_Groningen
Na drie weken fietsen richting zuid (met zonnebril) zie ik er uit als een uil.
Geen foto. :D :lol:
nicolevelo schreef:
wo 24 jul, 2019 17:43
Geen foto. :D :lol:
Tja, sorry, maar dan ben je hier off-topic. ;-)
PeterVanRijn schreef:
do 25 jul, 2019 06:49
nicolevelo schreef:
wo 24 jul, 2019 17:43
Geen foto. :D :lol:
Tja, sorry, maar dan ben je hier off-topic. ;-)
Dan maar een plaatje van internet. De vraag is of dit het meest lijkt op Nicole of op Peter.

Afbeelding
Net als Nicole heb ik ook drie weken in zonnelijke richting gefietst (alleen een heel stuk zuidelijker). Ik kan me wel in deze foto vinden.
ik ben dit keer zonder coach op vakantie (soms moet je risico's nemen in het leven) en ben dan ook verheugd om onderweg te zien dat doelen bereikbaar zijn :lol:

Afbeelding
Een geldautomaat niet geschikt voor blindtypen.

Bijlagen

In Spanje vieren ze Oktoberfest in maart.

Bijlagen

renel schreef:
do 25 jul, 2019 13:34
In Spanje vieren ze Oktoberfest in maart.
Er staat zelfs dat dit het authentieke bierfeest is :roll:

Zouden ze in Duitsland in maart schoolvakantie hebben en dan massaal naar Spanje vliegen om bier gaan zuipen?

(Zelf ben ik wel klaar met al die reclame voor en het verheerlijken van alcohol en zuipen.)

Bijlagen

Een visualisatie van de Paradox van Epimenides?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Paradox_van_Epimenides