Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Foto-topic]: Grappige zaken onderweg - Pagina 22 - Forum Wereldfietser

[Foto-topic]: Grappige zaken onderweg

1019 berichten
captain_fabulous schreef:
vr 18 okt, 2019 11:24
Shadow schreef:
vr 18 okt, 2019 11:13
dat doen ze bij verkeersborden niet omdat je geacht wordt verlichting te voeren die dat zichtbaar maakt; schepen hoeven dat niet.
Leg uit??? Ik dacht dat fietsverlichting dusdanig moest zijn dat je zichtbaar was. Dat het expliciet in de wet staat dat het sterk genoeg moet zijn om bordjes uit te lichten, is nieuw voor me. Dan zijn al die goedkope lampjes die je zo makkelijk aan je fiets klikt dus eigelijk helemaal niet geldig?
Die zijn gedoogd ja, men is allang blij dat je licht aan hebt... bij onze buren is men daar wat minder makkelijk mee...maar ja, Nederland gedoogland hé?
Maar een beetje goedkoop ledlampje laat een verkeersbord al oplichting hoor :wink:
We hebben niet aan Dr. Dalvis (ergens bij Goa, India) gevraagd of we als rondtrekkende fietsers aan zijn criteria voldeden:

dalvis-1.jpg


En op camping Viora in Piemonte (Italië) voelden we ons ook niet per se welkom:

camping-1.jpg
Houtskeletbouw in Finland
Afbeelding
Misschien interessant, maar grappig?
Ja, kan er niet een apart onderwerp interessante zaken komen? Bij veel “grappige” plaatjes haal ik mijn schouders op.
'Opvallend' dan maar?

Als er een nieuwe reactie op dit onderwerp is kijk ik altijd even.
Dit leidde tot enige hilariteit bij de kinderen...

unterbruch.jpg
Dit kwam ik bij toeval tegen: Boos?

https://www.google.nl/maps/@49.3879648, ... 384!8i8192
Ik was eens in Boós in Spanje. In Duitsland hebben ze er ook een. In Italië zelfs meer; dan heet het Bozen.
Leon schreef:
za 19 okt, 2019 23:24
Ik was eens in Boós in Spanje. In Duitsland hebben ze er ook een. In Italië zelfs meer; dan heet het Bozen.
Bozen is de Duitse naam van Bolzano, het Italiaanse Zuid-Tirol (Alto Adige in het Italiaans) was vroeger Oostenrijks grondgebied. Na de ineenstorting van de Oostenrijks-Hongaarse monarchie in 1919 geannexeerd.
Senior2 schreef:
vr 18 okt, 2019 10:55
Leon schreef:
vr 18 okt, 2019 09:33
Het bord staat links van het fietspad en is niet een van de weinige borden die dan geldig zijn. Het staat er dus juridisch voor jou niet.
Dat een verkeersbord niet op de wettelijk voorgeschreven plaats staat, maakt het gebod of verbod nog niet per definitie ongeldig, vooropgesteld dat de zichtbaarheid niet door de verkeerde plaatsing in het geding komt. Jurisprudentie is hier volgens mij niet eenduidig over. Om zeker te zijn dat je geen overtreding begaat is het misschien verstandiger om zo’n gebod of verbod niet zonder meer te negeren.
Deze Gemeente neemt het zekere voor het onzekere
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
De grootste "kwal" van Nederland

Afbeelding
Mooi he... In de duinen bij Castricum. Mijn broer woonde daar jaren, en we hebben daar heel wat rondgelopen.
Langs de Po, ten zuidoosten van Mantova, Italië: fietspad voor kabouters

20160914-0111-LR5.jpg
Speciaal voor ligfietsers, of is het nog lager dan zeg 60 cm?
_Peter_ schreef:
vr 25 okt, 2019 15:56
Speciaal voor ligfietsers, of is het nog lager dan zeg 60 cm?
Je kon er alleen tijgerend onderdoor. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er wel in een omleidingsroute rechtsom voor fietsers was voorzien. :wink:
peter de rijk schreef:
vr 25 okt, 2019 16:14
_Peter_ schreef:
vr 25 okt, 2019 15:56
Speciaal voor ligfietsers, of is het nog lager dan zeg 60 cm?
Je kon er alleen tijgerend onderdoor. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er wel in een omleidingsroute rechtsom voor fietsers was voorzien. :wink:
Kan men die weg niet verdiept heraanleggen?
peter de rijk schreef:
vr 25 okt, 2019 11:55
Langs de Po, ten zuidoosten van Mantova, Italië: fietspad voor kabouters


20160914-0111-LR5.jpg
De omleiding is niet geldig voor limbodansers!
Martin E. van Doornik schreef:
vr 25 okt, 2019 16:18
Kan men die weg niet verdiept heraanleggen?
Nee, het is de Po-dijk.