Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Foto-topic]: Grappige zaken onderweg - Pagina 10 - Forum Wereldfietser

[Foto-topic]: Grappige zaken onderweg

1019 berichten
groverr schreef:
zo 19 mei, 2019 22:35
Op 1 van mijn eerste fietsvakanties had ik ongeveer 50 km nodig om te begrijpen waarvoor die touwen over de kanalen waren.
Je bedoelt die touwen met zo'n trek-koord die dan ook de sluis in werking zetten.

Er is een veelheid aan systemen, er zijn ook kanaal-trajecten waar er een "oog" is voor de sluis, passeer je dit "oog" dan gaat de sluis werken.

Het aardigst zijn toch de sluizen met sluiswachter, en second best de sluizen met zelfbediening.

Groeten BSM
Laat in Delhi je vakantiefiets niet onbeheerd achter...

Bijlagen

In Canada word je soms geattendeerd op mogelijke nakomelingen.
Afbeelding
Kijk nou naar deze wirwar van bordjes. Als je nou naar Sellingen moet (en dat moesten wij) dan kan je drie kanten op....
C5CA28C0-43D5-4EC8-A51B-47324214D90A.jpeg
Frankrijk ... op z'n smalst:
 
P1100438.jpg
 
P1100435.jpg
 
Groeten BSM
De Google-vertaling mag er ook zijn.

Bijlagen

Campagne in Karnataka, India, om de bevolking de van overheidswege verstrekte toiletten in te krijgen:

20151123-0835-LR5.jpg
peter de rijk schreef:
di 21 mei, 2019 19:07
Campagne in Karnataka, India, om de bevolking de van overheidswege verstrekte toiletten in te krijgen:
Jij zegt het...... mijn kennis van deze taal is nou bepaald niet zo goed.

Dit vind ik dan wel weer duidelijk:
a8.JPG
-Jan
Wie snapt het nog...?

Bijlagen

Een welles-nietesspelletje:
Afbeelding
Leon schreef:
di 11 jun, 2019 17:24
Een welles-nietesspelletje:
Afbeelding
Hoe het in Nederland zit weet ik niet. Maar het heeft in België lang geduurd voor men op een bord 'doodlopende weg' wettelijk kon aangeven dat fietsers en voetgangers nog we door konden. Daarvoor is tegenwoordig het bord F45b (https://www.wegcode.be/actueel/1986-nie ... nde-straat). Nog steeds - bijna 6 jaar na de wetswijziging - zijn er veel locaties waar de borden F45 niet zijn aangepast. Nochtans is het een kwestie van het kleven van en stickertje om er een bord F45b van te maken.

Renaat
Revanho schreef:
di 11 jun, 2019 18:23
Hoe het in Nederland zit weet ik niet. Maar het heeft in België lang geduurd voor men op een bord 'doodlopende weg' wettelijk kon aangeven dat fietsers en voetgangers nog we door konden.
Maar je weet nooit of ze het express vergeten hebben hè? De foto is gemaakt in België. (In Lanaken. Het is de Van Akenweg, die opmerkelijk genoeg naar Aken toe leidt.
Nou deze dus...(elders op dit forum lukte het niet een antwoord te formuleren op onderstaande vraag) Ik vond de foto te grappig om 'm jullie te onthouden. En ook de camping. Een hippiecamping ben ik geneigd te zeggen maar wel met een on-hippie achtige perfectie. Ik was echt onder de indruk.
AndreM schreef:
vr 31 mei, 2019 17:39
Ik was op mijn laatste fietstocht door Nederland (10 provinciën route, wederom met dank voor de inspiratie aan Hans van der Veeke) op een camping aangeland met wel zeer bijzondere kleurstelling in de doucheruimtes. Overigens zeer verzorgd! Dat wel... De vloer komt er niet helemaal uit want dat zijn in werkelijkheid dus glitters.

Nee, ik was niet in de damesdouches verzeild geraakt en het is geen specifieke doelgroepencamping, Hoewel er wel sprake is van een bepaalde thematiek :wink:

Afbeelding

Mijn vraag is natuurlijk: Op welke camping staat deze sanitair voorziening?
De camping ligt aan de Linge bij het plaatsje Vuren. https://lievelinge.nl/ Ik was er zomaar op doorreis en kon er dus maar kort van genieten maar ik zal deze plek niet snel vergeten. Hieronder nog een korte sfeerimpressie. Ik ben benieuwd wie deze camping kent.
20190522_105647.jpg
20190522_105633.jpg
20190522_091313.jpg
20190521_185356.jpg
20190521_184620.jpg
Leuke camping AndreM! We hebben er vroeger wel eens met wat vrienden gestaan, toen de kinderen nog peuters waren. Een werd er gestoken door een wesp... Anyway, toen was de camping (heette die niet gewoon Lingebos?) rechttoe-rechtaan en nog niet zo hip als op jouw foto's.
willem.m schreef:
wo 12 jun, 2019 08:04
(heette die niet gewoon Lingebos?)
Volgens mij wel ja. Kennissen van ons hebben daar jarenlang een vaste staanplaats gehad maar zijn door de nieuwe leukigheid verdreven. Of ze vrijwillig zijn vertrokken of na lichte aandrang weet ik niet meer.
Raadsel.jpg
Raadsel.jpg (94.76 KiB) 2740 keer bekeken
Langs fietspad in Oostvoorne :D
Peter

Bijlagen

AndreM schreef:
di 11 jun, 2019 23:02
Ik ben benieuwd wie deze camping kent.
willem.m schreef:
wo 12 jun, 2019 08:04
Anyway, toen was de camping (heette die niet gewoon Lingebos?) rechttoe-rechtaan en nog niet zo hip als op jouw foto's.
Het zal Hemelvaart 1997 zijn geweest dat we hier een nachtje bivakkeerden. Camping Het Lingebos was toen nog van het Nivon, die het terrein enkele jaren eerder had overgenomen van Staatsbosbeheer.
Toen werden we hier 's ochtends vriendelijk doch dringend verzocht om onze fietsen met Hematentje te verwijderen omdat we op een veld stonden waar die dag een De Waard tentenshow zou plaatsvinden. Nivon, De Waard en Hema zijn inmiddels relicten uit de glorietijd van de babyboomers geworden...

Nog gekker is camping Land uit Zee in Wieringerwerf (zie hier en hier). Ik bivakkeerde daar vorig jaar met familie tijdens een enigszins hilarisch asverstrooiingsweekend. Tijdens dat weekend presteerde iemand het om een in België gehuurde dieselauto vol te tanken met benzine. Via de Belgische wegenwacht met een matig Nederlands sprekende Waal aan de telefoon (leg dan maar eens uit hoe je 'Stroeërweg' spelt) lukte het om een takelwagen te laten komen, maar het had weinig gescheeld of we hadden die auto aan de camping kunnen schenken.

Misschien iets voor een huttentocht ;-)? Naast de chalets, de hondekop, de stoomtreinwagon, de Rotterdamse tram, het vliegtuig en de verkeerstoren is er ook nog een tentenveld.
Ik kwam deze in Engeland (ik weet niet meer zeker waar, Ergens tussen Londen en Laleham) tegen, het is blijkbaar verboden om een vis te stelen;

Afbeelding

Ook in Engeland, bij Avebury vond ik dit bord ook wel grappig;

Afbeelding

Het Dorp is er ooit neergezet en pas later is de cirkel weer in ere hersteld.
In Twenthe kwam ik een nest met dinkelkoeien tegen.

Afbeelding

Eronder hing een bordje met uitleg over dit zeldzame fenomeen.

Afbeelding