Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Foto-topic]: Grappige zaken onderweg - Pagina 18 - Forum Wereldfietser

[Foto-topic]: Grappige zaken onderweg

1025 berichten
peter de rijk schreef:
zo 06 okt, 2019 15:32
Dinxperlo, waar de Nederlands-Duitse grens dwars doorheen loopt (bord moest kennelijk per letter betaald worden):

20190724-0011-LR5.jpg
Alleen is die knop naast het nummer 4 nog niet van "Tür öffnen" voorzien.... :lol:
Als ik ergens een hele mooie Amerikaanse oldtimer zie staan, haal ik mijn camera tevoorschijn!

Glimmende Pontiac-kl.jpg
Op de Zuiderzeeroute zie je de Vuurtoren (ook wel het Vuurtje van Leek genoemd) bij Oosterleek wel staan maar je komt er niet langs.
plm. 250 meter er voor gaat de route Oosterleek in en mis je de Vuurtoren en dus deze tekst.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.nederlandfietsland.nl/lf-ro ... gK9bvD_BwE

https://www.trouw.nl/opinie/deze-zin-va ... ogle.nl%2F
Waarom mag je er niet langs komen? Op dit hier zie ik geen verbod voor fietsers en wél knooppuntborden....
https://www.google.nl/maps/@52.6386564, ... 312!8i6656
Martin E. van Doornik schreef:
ma 07 okt, 2019 13:47
Waarom mag je er niet langs komen? Op dit hier zie ik geen verbod voor fietsers en wél knooppuntborden....
https://www.google.nl/maps/@52.6386564, ... 312!8i6656
Daar gaat het niet om.
Alleen als je de route volgt kom je er niet langs.
janenliseth schreef:
ma 07 okt, 2019 13:29
Op de Zuiderzeeroute zie je de Vuurtoren (ook wel het Vuurtje van Leek genoemd) bij Oosterleek wel staan maar je komt er niet langs.
plm. 250 meter er voor gaat de route Oosterleek in en mis je de Vuurtoren en dus deze tekst.
Het ontgaat me wat er grappig is?
Martin E. van Doornik schreef:
ma 07 okt, 2019 13:47
Waarom mag je er niet langs komen? Op dit hier zie ik geen verbod voor fietsers en wél knooppuntborden....
Er wordt ook niet gezegd dat het niet mag, alleen dat de route zo niet gaat.
peter de rijk schreef:
ma 07 okt, 2019 13:56
janenliseth schreef:
ma 07 okt, 2019 13:29
Op de Zuiderzeeroute zie je de Vuurtoren (ook wel het Vuurtje van Leek genoemd) bij Oosterleek wel staan maar je komt er niet langs.
plm. 250 meter er voor gaat de route Oosterleek in en mis je de Vuurtoren en dus deze tekst.
Het ontgaat me wat er grappig is?
Deze link toegevoegd aan mijn post:
https://www.trouw.nl/opinie/deze-zin-va ... ogle.nl%2F
janenliseth schreef:
ma 07 okt, 2019 13:54
Daar gaat het niet om.
Alleen als je de route volgt kom je er niet langs.
Ik dacht zoiets van: voor de meeste palen en vuurtorens geldt dat je er ofwel langs gaat, ofwel je een stekende hoofdpijn oploopt. :wink:
PeterVanRijn schreef:
ma 07 okt, 2019 14:21
Martin E. van Doornik schreef:
ma 07 okt, 2019 13:47
Waarom mag je er niet langs komen? Op dit hier zie ik geen verbod voor fietsers en wél knooppuntborden....
Er wordt ook niet gezegd dat het niet mag, alleen dat de route zo niet gaat.
Het is geen verplichte transitroute in de oude DDR, hoor, effetjes naar toe fietsen en dan weer terugkomen mag toch ook?
Ik vind de tekst op de vuurtoren in iedere geval wel grappig ....
Hier kwam ik vanmiddag langs, of de fietser nog gevonden is weet ik niet, misschien hebben de bevers hem wel verorberd :)
P1050228 (Large).JPG
DaVinci schreef:
ma 07 okt, 2019 19:58
Hier kwam ik vanmiddag langs, of de fietser nog gevonden is weet ik niet, misschien hebben de bevers hem wel verorberd :)
P1050228 (Large).JPG
Goed alternatief voor een grafsteen!
Afbeelding
Ede Staal (1941-1986):
In 2004 maakte (in 3 delen) ik een tocht "Op de grens van NL"
Aangekomen bij Nieuwe Statenzijl (gehucht telt 6 huizen) gelegen aan de Westerwoldsche Aa op de grens met Duitsland fotografeerde ik een presentatiebord met het gedicht van Ede Staal.
Ondanks dat ik het Gronings niet machtig ben sprak het gedicht me direct aan.
In december 2017 besteedde DWD aandacht aan deze Groninger Streekdichter en -zanger.
Ik herkende de naam van het gedicht dat ik destijds had gefotografeerd.
Wie was hij en hoe komt het dat de Groningers hem in het hart hebben gesloten ?
Dat is allemaal te vinden.
Is het een sandwich? Is het een hot dog?
Nee, het is een

Bijlagen

janenliseth schreef:
di 08 okt, 2019 09:49
Afbeelding
Ede Staal (1941-1986):
In 2004 maakte (in 3 delen) ik een tocht "Op de grens van NL"
Aangekomen bij Nieuwe Statenzijl (gehucht telt 6 huizen) gelegen aan de Westerwoldsche Aa op de grens met Duitsland fotografeerde ik een presentatiebord met het gedicht van Ede Staal.
Ondanks dat ik het Gronings niet machtig ben sprak het gedicht me direct aan.
In december 2017 besteedde DWD aandacht aan deze Groninger Streekdichter en -zanger.
Ik herkende de naam van het gedicht dat ik destijds had gefotografeerd.
Wie was hij en hoe komt het dat de Groningers hem in het hart hebben gesloten ?
Dat is allemaal te vinden.
Ede Staal is een groot begrip voor Groningen wat André Hazes is voor Amsterdam, om maar een voorbeeld te noemen. We hebben thuis een aantal CD's van hem liggen. M'n vrouw speelt in het zangkoor 'Aig'n Wies' in Roodeschool en de liederen van Ede Staal komen in de repertoires voor.
Kijk maar op https://nl.wikipedia.org/wiki/Ede_Staal en op
https://www.bnnvara.nl/dewerelddraaitdo ... olkszanger
Maar de Wikipedia maakt een fout: we zeggen hier nooit 'Groningse' maar 'Groninger' liedjes. Dus altijd met een –er.
Niet van zijn hand, maar ik ken het Groninger volkslied nog beter dan het Wilhelmus, dat ik nooit geleerd heb. Op 4 mei-herdenkingen zong ik wel eens 'Van Laauwerzee tot Dollart tou', enz. En dat voor een Noord-Hollander van geboorte....
renel schreef:
di 08 okt, 2019 10:27
Is het een sandwich? Is het een hot dog?
Nee, het is een
Zo te zien staat er een Arabische tekst op de sokkel. In islamitische landen worden honden als onrein beschouwd, zou het woord 'dog' daarom niet erop staan?
Martin E. van Doornik schreef:
di 08 okt, 2019 10:57
renel schreef:
di 08 okt, 2019 10:27
Is het een sandwich? Is het een hot dog?
Nee, het is een
Zo te zien staat er een Arabische tekst op de sokkel. In islamitische landen worden honden als onrein beschouwd, zou het woord 'dog' daarom niet erop staan?
Dus een sand-dog trachten verkopen in Arabische landen zou geen goede zet zijn? ;-)
Martin E. van Doornik schreef:
di 08 okt, 2019 10:57
renel schreef:
di 08 okt, 2019 10:27
Is het een sandwich? Is het een hot dog?
Nee, het is een
Zo te zien staat er een Arabische tekst op de sokkel. In islamitische landen worden honden als onrein beschouwd, zou het woord 'dog' daarom niet erop staan?
Zo had ik het nog niet bekeken. Zelf kreeg ik de indruk dat ze in Iran niet goed engels kunnen en ze gewoon een hippe naam hadden bedacht.
Omdat dat de hot wiches op waren ging ik maar naar de Coffee Shap (die bij dat cafe Teria).

Bijlagen

renel schreef:
di 08 okt, 2019 11:37
Zo had ik het nog niet bekeken. Zelf kreeg ik de indruk dat ze in Iran niet goed engels kunnen en ze gewoon een hippe naam hadden bedacht.
Nu heb je al half verraden waar het is .... oeps dit is niet Raad Plaatje :D