Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vrijbuiter Uitstel van Betaling - Forum Wereldfietser

Vrijbuiter Uitstel van Betaling

HIER een bericht over uitstel van betaling...
Altijd jammer als een fysieke winkel haar deuren moet sluiten.
Zelfs hier in Amsterdam zijn er drie Hans Struijk filialen gesloten, waardoor er helaas nog minder serieuze fietsenwinkels zijn.
Jammer, want de Roder vestiging is een begrip in het Noorden. Ben er nog wel een paar keer geweest, mooie zaak. Tegenwoordig gaan steeds meer mensen 'luxe' met campers en caravans op vakantie en ook nog meer vliegreizen. Of outdoor tochten ondernemen met overnachtingen in blokhutten. Verder staat o.a. Bol.com op de loer als concurrent. Toegegeven, al sinds 2003 niet meer gekampeerd, maar dat komt door ons tweede huis in Zweden. De kampeerspullen hebben wij echter nog wel. De grote combinatietent pak ik af en toe open om in mijn molen opgehangen te luchten. Met zijn gewicht van 18 kg te groot voor een fietser....
Onderstaande foto is in Wales genomen (2002), niet ver van de Snowdonia.

Afbeelding
Snowdon. Snowdonia is het park/gebied :). Mooie plaat Martin!

En inderdaad, jammer te lezen, dit. Ik kwam er niet vaak maar vond het wel een fijne zaak, die in Gouda.
De Vakantiefietser schreef:
ma 23 jul, 2018 10:57
Altijd jammer als een fysieke winkel haar deuren moet sluiten.
Zelfs hier in Amsterdam zijn er drie Hans Struijk filialen gesloten, waardoor er helaas nog minder serieuze fietsenwinkels zijn.
Struijk in Den Haag is ook dicht. Maar Bever heeft net een mooie winkel aan de Grote Markt geopend, niet ver van Decathlon :wink:
Travelmaster schreef:
ma 23 jul, 2018 11:52
Snowdon. Snowdonia is het park/gebied :). Mooie plaat Martin!
Gelijk heb je, het is dit hier: https://www.google.nl/maps/@53.1235986, ... 312!8i6656
Oei, hoop niet dat ze verdwijnen :cry:

Mag er zo nu en dan graag een middagje doorheen struinen.
Het gemiddelde vrij besteedbare inkomen in Nederland is en blijft knudde.

De overheid neemt een steeds grotere hap uit de portemonnee.

Laatste actie is de afschaffing van de dividend belasting. Heel goed voor grote bedrijven, de particulieren/consumenten mogen het ontstane gat opvullen.
Blanche schreef:
wo 01 aug, 2018 14:30
Laatste actie is de afschaffing van de dividend belasting. Heel goed voor grote bedrijven, de particulieren/consumenten mogen het ontstane gat opvullen.
Niet eens voor de bedrijven zelf, maar meer voor de (buitenlandse) aandeelhouders).

Kosten voor NL (gemiddeld gezien uiteraard, en geen rekening houdend met een mogelijk rendement (als dat er is) van de afschaffing): voor een gemiddeld gezin van 4 personen zo'n 300 euro/jaar. Toch een flinke slok.
Blanche schreef:
wo 01 aug, 2018 14:30
Het gemiddelde vrij besteedbare inkomen in Nederland is en blijft knudde.

De overheid neemt een steeds grotere hap uit de portemonnee.

Laatste actie is de afschaffing van de dividend belasting. Heel goed voor grote bedrijven, de particulieren/consumenten mogen het ontstane gat opvullen.
Behalve dat ik me afvraag wat dit met het faillissement van Vrijbuiter te maken heeft, zie ik eigenlijk alleen maar welvaart om me heen. Alles is relatief natuurlijk, maar om nu de situatie in Nederland als "knudde" te benoemen? Ga eens googelen op Nederland en welvaartsladder en je komt tot een heel andere conclusie.
In hetzelfde rijtje heeft Slee in juli haar deuren gesloten. Dit was een buitensport/kampeer winkel in Utrecht die al sinds 1911 bestond. Ze gingen helaas niet mee met de tijd en ook stond de winkel op een onhandige plek in de stad, dus dat zijn dingen die meegespeeld hebben. Wellicht was er nog meer aan de hand, maar het is altijd jammer als er een unieke winkel (in tegenstelling tot franchise winkels / winkels in ketens) de deuren moet sluiten.
Jammer dat Slee ook dicht is (wist ik nog niet). Kwam er in mijn studententijd erg graag.
Zo ook Demmenie, in Rotterdam, toch? Ook zo jammer.
En Mentora in Rotterdam
En Hans Struijk.

rooss schreef:
wo 01 aug, 2018 21:54
Behalve dat ik me afvraag wat dit met het faillissement van Vrijbuiter te maken heeft, zie ik eigenlijk alleen maar welvaart om me heen. Alles is relatief natuurlijk, maar om nu de situatie in Nederland als "knudde" te benoemen? Ga eens googelen op Nederland en welvaartsladder en je komt tot een heel andere conclusie.
Mijn punt is dat ons verteld wordt dat de economie weer draait als een tierelier. Desalniettemin gaan er juist nu steeds bedrijven ten onder. Om je heen kijken is inderdaad erg relatief. Het gaat hier om de gezamenlijke bestedingsruimte van alle Nederlanders.

De winkels die hier genoemd worden zijn bij uitstek welvaarts winkels: ze verkopen zaken die je feitelijk niet strikt nodig hebt, of waar goedkopere alternatieven voor zijn.
Maar wat willen jullie hiermee zeggen? Vinden jullie het faillissement logisch, of juist verbazingwekkend? Volgens mij bestond de keten bij de gratie van welvaart - en is die welvaart ook de ondergang geworden.
Als je gelooft wat je verteld wordt is dit verbazingwekkend: waarom gaan zulke bedrijven juist nu failliet, terwijl de economie toch aangetrokken is?
“Men” laat liever goedkope nep via Ali komen dan een eerlijke prijs voor een een eerlijk product betalen.
De internet forums staan vol met dergelijke verhalen.

Over groei en besteedbaar inkomen: lees Piketty eens. Hij is het eens met Blanche 8)

Groet,
Tom.
Blijft de vraag of Piketty het goed heeft. Is in ieder geval een hype, maar lang niet iedereen zit op de zelfde lijn.