Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De mooiste bruggen op je pad - Pagina 14 - Forum Wereldfietser

De mooiste bruggen op je pad

331 berichten
Nog één, de brug is helaas vervangen door een moderner exemplaar, dit was 1 van de laatste volledig houten bruggen (in Kroatië) over de Mrežnica bij Duga Resa iets ten zuiden van Karlovac in Kroatië (met zowaar een goede camping in het binnenland)
Gemotoriseerd verkeer mocht er toen (2009) al niet meer over, en blijkbaar is rond 2010 besloten de brug te vervangen.

Bijlagen

_Peter_ schreef:
za 19 okt, 2019 15:39
De brug in het zuidelijke deel van het kanaal van Korinthe, niet helemaal zeker of je het wel een brug mag noemen want dit zijn meer pontons die worden afgezonken als er een schip door moet. (aan de noordkant is een soortgelijke)
Je moet over het middenstuk lopen met je fiets aan je hand, want het hout is vaak glibberig als de brug weer net boven water is gekomen.
_Peter_ schreef:
za 19 okt, 2019 15:39
De brug in het zuidelijke deel van het kanaal van Korinthe, niet helemaal zeker of je het wel een brug mag noemen want dit zijn meer pontons die worden afgezonken als er een schip door moet. (aan de noordkant is een soortgelijke)
hier een filmpje, let ook op de meegeschepte visjes, vanaf 2.02 min
https://www.youtube.com/watch?v=AJihG6QgK8Y
fiets-voetgangersbrug (netkous) over de A15 bij Rotterdam
Afbeelding
Deze brug lag al lang geleden op mijn pad (of meer correct onder mijn pad).
Waalbrug Nijmegen.jpg
Waalbrug Nijmegen
Toentertijd een mooi(st)e brug, toentertijd, voor de Waalsprong van Nijmegen (en voor de Rijnsprong van Arnhem) fietste je tussen Arnhem en Nijmegen door een indrukwekkende leegte, met Elst en een paar spoorwegovergangen als accenten in die leegte.
Bij Lent door een smalle doorgang onder het spoor door en dan op naar de indrukwekkende Waalbrug.
Dat is denk ik de brug waar Japi is van afgestapt. Altijd van plan geweest om eens heen te fietsen, als eerbetoon aan de schone kunsten zeg maar.
CarlW schreef:
ma 06 jan, 2020 09:04
Dat is denk ik de brug waar Japi is van afgestapt.
Carl,
Japi stapte niet van de Waalbrug (verkeersbrug), maar van de spoorbrug. In de tijd van Japi was er nog geen Waalbrug. Die brug (op de foto van Bridgestone SM) is van 1936 en wordt momenteel gerenoveerd.
De spoorbrug uit die tijd, met drie bogen, is in de jaren 80 vervangen door een brug met één boog.
Daar is rond 2004 een fietspad aan “gehangen”: de Snelbinder.

De oude spoorbrug:
20B398D7-FC59-4B4B-8CCF-9857AF0E9FF6.jpeg
20B398D7-FC59-4B4B-8CCF-9857AF0E9FF6.jpeg (20.3 KiB) 3070 keer bekeken
Groet,
Tom.
Bridgestone SM schreef:
zo 05 jan, 2020 20:15
Deze brug lag al lang geleden op mijn pad.

Waalbrug Nijmegen.jpg
Ik heb deze beroemde Waalbrug al vaker gezien. Maar hij is nu lichtgeel geverfd, vroeger was de brug oorspronkelijk donkergroen van kleur. Geen idee waarom....
In 1969 heb ik nog naast deze Waalbrug gezwommen.
Wéér een brug minder: 😱

"Opnieuw Italiaanse brug ingestort, ditmaal op grens van Ligurië en Toscane"
https://nos.nl/l/2329812

Capture+_2020-04-08-14-50-31.png
P1080069.JPG
Bolgerijense brug over het Merwedekanaal.
Deze draaibrug is van cultuurhistorische, architectuurhistorische en ensemblewaarde vanwege de zeldzaamheid.
P1080118.JPG
P1080117.JPG
20210628_123414.jpg
Micky schreef:
di 29 jun, 2021 19:36
20210628_123414.jpg
Wat is er mooi aan deze brug?
Waarom is de aarde rond :?:
Daar heb je gelijk in. Een functionele brug kan ook mooi zijn. Dat is dan meteen een brug naar deze plek:

Ladakh_2015_088__MG_4696.jpg
Was een brug over de vecht daar hoort dit plaatje ok bij.
20210628_123335.jpg
In zijn geheel was het een mooi stukje nederland, ben gisteren terug gekomen van een korte fietsvakantie in nederland. Helaas ivm het weer afgebroken het idee was om van de noordkaap in groningen naar grenspaal 12 in klein kuttingen te fietsen. van het noordelijkste naar het zuidelijkste puntje van nederland
Afbeelding
De brug waar wij speciaal voor naar Arles fietsten (niet vanuit Nederland overigens).
EC015304-C9ED-4826-B07A-098F4B5ACDA8.jpeg
Die van Vincent hé? Mooi hoor.
Leon schreef:
ma 18 okt, 2021 12:52
Die van Vincent hé? Mooi hoor.
Yep, heel bijzonder. Maar voor de gemiddelde Fransman geen toeristisch hoogtepunt. Ik had meer volk verwacht.