Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad praatje? - Forum Wereldfietser

Raad praatje?

Ik stel voor dat Raad Plaatje-opdrachten waarbij de nadruk op het pRaatje ligt (bijv. met vele cryptische hints) in dit topic aan bod komen. Een soort hors categorie dus, voor de echte professionals. (Dan blijft Raad Plaatje nog enigzins overzichtelijk en behapbaar voor de amateurs die wat minder ruim in hun tijd zitten.)

P.S.
De eer voor de treffende term "Raad Praatje" gaat naar Leon. :D
willem.m schreef:
do 13 dec, 2018 14:31
Ik stel voor dat Raad Plaatje-opdrachten waarbij de nadruk op het pRaatje ligt (bijv. met vele cryptische hints) in dit topic aan bod komen. Een soort hors categorie dus, voor de echte professionals. (Dan blijft Raad Plaatje nog enigzins overzichtelijk en behapbaar voor de amateurs die wat minder ruim in hun tijd zitten.)
Sorry hoor, ik heb nu een plaatje dat je gewoon als plaatje kan oplossen, en ik heb er voor wie het leuk vindt om langs een andere weg bij de oplossing te komen een paar hints bij, en van die hints zijn er slecht twee echt cryptisch.
Ben je niet zo'n (dé)cryptoloog dan kijk je toch gewoon naar het plaatje ... ik herinner me bergtoppen die wat mij betreft veel in een dozijn zijn en waaraan ik - zelfs als was het slechts een dozijn - weinig zie.
Ik heb nu een top(je), een lokaal/regionaal hoogt(st)e-punt en dus in de 1300-1400 m hoogte ... en met Google vindbaar ... en met een paar cryptische extra aanwijzingen.
Je hoeft je echt niet de mindere te voelen als je de cryptische aanwijzingen niet ziet, bij het kerst-crypogram weet ik er meestal ook zo weinig dat het zielig is. Alleen sudoku's kan ik redelijk goed oplossen.

Succes dus .... Raad-plaatje

BSM
Bridgestone SM schreef:
do 13 dec, 2018 14:56
Sorry hoor, ik heb nu een plaatje dat je gewoon als plaatje kan oplossen
Dan ben in dit draadje dus off-topic.