Op de website van de Fietsersbond vindt ik een interessant artikel:
https://www.fietsersbond.nl/nieuws/fiet ... ietsen-om/
Ik vindt het tenenkrommend.
De manier van reageren van de fabrikant Accell op het gesprek met de fietsersbond is een ongelooflijk toonbeeld van slechte PR en slechte manier met klanten omgaan: ontkennen en er meteen bij zeggen dat er niks aan gedaan wordt. Grappig dat ze dat tweede meteen weten....:
Fietsersbond schreef:
"De Accell Group, bekend van onder andere Sparta, Batavus en Koga, zegt niet op de hoogte te zijn van het omkatten van fietsen. ‘Nee, dit is niet bekend’, antwoordt Pamela Slettenaar van Accell Nederland op vragen die we hebben gemaild. Slettenaar zegt elke klacht of opmerking te registreren: ‘Deze opmerking is niet in de registratie aangetroffen’.
Ook de nieuwe informatie over het omkatten van fietsen zal volgens Slettenaar niet leiden tot het afschaffen van de stickers. ‘Omdat wij de framenummers onder beschermingslak plaatsen en er geen opmerkingen hierover zijn, wordt dit op dit moment niet overwogen.’"
Even herhaling van de cursus klantvriendelijkheid voor dummies, les 1:
Als er een iemand belt met een nieuwe klacht dan zeg je niet dat je die klacht nog nooit gehad hebt en er niks aan gedaan zal worden maar je zegt "Dank U wel, we gaan ons uiterste best doen om er iets aan te doen."
By the way: zelfs een pleerol heeft een nummer, dus echt high-tech kun je het niet meer noemen.
Inhoudelijk wekt het verhaal bij mij de schijn op dat de prioriteiten van de fabrikanten niet dezelfde zijn als die van de fietsende burger.
Ik blijf verre van deze fabrikant, leterlijk. Ik kom dus ook niet naar de Wereldfietserbeurs.
https://www.fietsersbond.nl/nieuws/fiet ... ietsen-om/
Ik vindt het tenenkrommend.
De manier van reageren van de fabrikant Accell op het gesprek met de fietsersbond is een ongelooflijk toonbeeld van slechte PR en slechte manier met klanten omgaan: ontkennen en er meteen bij zeggen dat er niks aan gedaan wordt. Grappig dat ze dat tweede meteen weten....:
Fietsersbond schreef:
"De Accell Group, bekend van onder andere Sparta, Batavus en Koga, zegt niet op de hoogte te zijn van het omkatten van fietsen. ‘Nee, dit is niet bekend’, antwoordt Pamela Slettenaar van Accell Nederland op vragen die we hebben gemaild. Slettenaar zegt elke klacht of opmerking te registreren: ‘Deze opmerking is niet in de registratie aangetroffen’.
Ook de nieuwe informatie over het omkatten van fietsen zal volgens Slettenaar niet leiden tot het afschaffen van de stickers. ‘Omdat wij de framenummers onder beschermingslak plaatsen en er geen opmerkingen hierover zijn, wordt dit op dit moment niet overwogen.’"
Even herhaling van de cursus klantvriendelijkheid voor dummies, les 1:
Als er een iemand belt met een nieuwe klacht dan zeg je niet dat je die klacht nog nooit gehad hebt en er niks aan gedaan zal worden maar je zegt "Dank U wel, we gaan ons uiterste best doen om er iets aan te doen."
By the way: zelfs een pleerol heeft een nummer, dus echt high-tech kun je het niet meer noemen.
Inhoudelijk wekt het verhaal bij mij de schijn op dat de prioriteiten van de fabrikanten niet dezelfde zijn als die van de fietsende burger.
Ik blijf verre van deze fabrikant, leterlijk. Ik kom dus ook niet naar de Wereldfietserbeurs.