Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Poll: Wikkelfolie tijdschrift + scroll voor conclusie - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Poll: Wikkelfolie tijdschrift + scroll voor conclusie

Wat hebben jullie met de folie van het tijdschrift gedaan?

Peiling eindigde op do 31 jan, 2019 13:25

In de bak met te recyclen kunststof en dergelijke
52%
22
In de groene/GFT-bak
7%
3
Bij het restafval
31%
13
Gewoon, in de prullenbak
7%
3
Bij het oud papier
Geen stemmen
0
In de open haard of kachel
Geen stemmen
0
Op de eigen composthoop
Geen stemmen
0
Ik weet het niet meer of iemand anders heeft dit gedaan
Geen stemmen
0
Overig
2%
1

Als ik even door dit topic blader, zie ik vrijwel nergens de vraag naar het waarom van een wikkel of folie om een blad. Er worden toch ook bladen zonder folie verstuurd? Waarom is een wikkel nodig?
Uit angst dat de postsorteerder het alvast even leest?
Een interessante discussie. Zaken kunnen altijd beter.

Gebruik je geen wikkel, dan zijn er relatief veel bladen die beschadigt aankomen. In het verleden hebben we kleine wikkels gehad, die niet het hele blad omgaven, en kregen we met elk nummer klachten van mensen die een beschadigd tijdschrift hadden ontvangen.
Ook zijn er mensen die geen sticker op hun meest geliefde tijdschrift willen, omdat je die er nooit onbeschadigd af krijgt. Plakken we 'm op de achterzijde, dan krijg je een boze adverteerder. Plakken we 'm op de voorzijde, dan krijg je mensen die betreuren dat de foto niet geheel zichtbaar is en soms ook een boze en beledigde fotograaf.

Dus wel een wikkel.
Maar we kunnen natuurlijk duidelijk een standaard mededeling plaatsen:
DEZE WIKKEL MOET BIJ HET RESTAFVAL

En op de achterzijde van de adresdrager kunnen we met kleine letter een toelichting geven over het hoe en waarom van een wikkel van composteerbaar plastic en onze motivatie voor deze keuze.

Dat zal niet kunnen voorkomen, dat er soms een wikkel in het gft komt, waardoor een lading gft in de oven verdwijnt. Of dat er een wikkel in een lading pasticafval komt, waardoor een scheepslading naar Birma wordt gestuurd, het plastic in de oceaan komt en uiteindelijk in de maag van een walvis of vogel, die daardoor jammerlijk aan zijn of haar einde komt.

Ik wil de discussie niet bagatelliseren noch belachelijk maken. Wij hebben hier serieus over nagedacht. Ook over de papierkeuze, het soort inkt, en of we eigenlijk wel een tijdschrift zouden moeten maken. Uiteindelijk is reizen een van de meest vervuilende, zo niet de meest vervuilende activiteiten. Het hedendaagse toerisme veroorzaakt meer milieuvervuiling en meer CO2 uitstoot dan de hele olie- en kolenindustrie bij elkaar.

Neem je de klimaatcrisis echt serieus, dan zou je de hele economie moeten tranformeren zoals dat voor WO2 is gebeurd. Alles op alles zetten voor het beoogde doel.
Wist je dat computers en smartphones ook vreselijke vervuilers zijn. En alle forumbezoekers zouden zich moeten realiseren, dat ons internetgedrag en het daarna gekoppelde internetverkeer en opslag van al die data, waardoor Google zo'n handige zoekmachine is, goed is voor bijna 10% van alle wereldwijde energieverbruik.
We kunnen dus wel over een wikkel gaan discussieren, maar als we echt spijkers met koppen willen slaan, dan zijn er betere discussies te voeren.
Hier ben ik het dus 200% mee eens... goed verwoord!
Ik vraag me oprecht af waarom dit topic überhaupt gestart is.

Het enige positieve effect wat ik me kan bedenken is dat het voor de lezers van dit topic nu in ieder geval duidelijk is bij welke soort afval de wikkel hoort.